Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید عمرانی معاون قضائی و حقوقی دادستان کل کشور روز چهارشنبه در کارگاه توجیهی مبارزه با مواد مخدر که در دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه تعدیل برخی قوانین مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان موجب افزایش جسارت سوداگران مواد مخدر شده و باید توجه داشت که بهترین مبارزه در این زمینه هدف گیری بنیان‌های مالی و محل‌های سودآوری این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: باید کمیته‌های شناسایی اموال قاچاقچیان در استان‌ها فعال باشند و برای شناسایی و مصادره اموال متهمان دارای جرایم سنگین اقدام کنند.

معاون قضائی و حقوقی دادستان کل کشور گفت: شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر در گرو یک کار تخصصی است و امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی برای تحت تعقیب قرار دادن متهمان اقدام کرد.

این مسئول قضائی اضافه کرد: امروز ظرفیت‌هایی جدیدی مانند رصد تراکنش‌های مالی، استعلام‌های ثبتی و بانکی برای پیگیری اموال قاچاقچیان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کرد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: می‌توان با استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های پیام رسان امن به سمت کشف علمی جرم پیش رفت، چون دیگر اقرارگیری از متهمان به شیوه‌های قدیمی جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه وجود انگیزه مهمترین عامل در مبارزه با هر پلشتی و فساد است، افزود: اگر در مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان اعتقاد لازم در میان مجریان و ضابطان وجود نداشته باشد نتایج و دستاورد‌های لازم به دست نخواهد آمد.

عمرانی خاطر نشان کرد: اگر ۴۰ سال مبارزه با مواد مخدر و ۱۰ هزار شهید و ایثارگر در این راه تقدیم نمی‌شد امروز مواد مخدر مانند قلیان و سیگار در دست همه بود و در کل جامعه گسترده می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: ۴۰ سال مبارزه در این زمینه دستاورد‌ها و نتایج بسیار قابل توجهی داشته است، اما باید توجه کرد که هنوز به نتیجه مطلوب و ایده آل در این زمینه دست نیافته ایم.

عمرانی اضافه کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید در مبارزه با مواد مخدر ۲ رویکرد اساسی جمع آوری معتادان متجاهر و هدف گیری بنیان‌های مالی قاچاقچیان در اولویت قرار گیرد تا در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر باشیم.

معاون قضائی و حقوقی دادستان کل کشور گفت: ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان در گام نخست یک شعار بزرگ بوده و در مرحله اجرا مستلزم اصلاحات در قوانین و مقررات است تا برای شکستن کمر قاچاقچیان اقدام کنیم.

این مسئول گفت: هم اکنون در نحوه شناسایی و مصادره اموال قاچاقچیان مشکل داریم، چون فعالان این عرصه بسیار حرفه‌ای شده اند و مالی را به نام خود ثبت نمی‌کنند.

وی افزود: در راستای مقابله بهتر با مواد مخدر و قاچاقچیان آن، در کمیته حقوقی مرکز ۶۶ جلسه فوق العاده از سال ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ را در زمینه اصلاحات قوانین برگزار کرده و تلاش نموده ایم بزنگاه‌ها و نقاط کور را در زمینه شناسایی اموال قاچاقچیان مورد بررسی قرار دهیم.


انتهای پیام /پ

مقابله بهتر با مواد مخدر و قاچاقچیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق دادستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد