Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@11:43:58 GMT

کمالگرایی و مطلق گرایی، آفت زندگی مشترک است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۴۵۵۲

کمالگرایی و مطلق گرایی، آفت زندگی مشترک است

حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی در جمع زوج های جوان طرح همسفرتا بهشت گفت: کمال گرایی و مطلق گرایی، یکی از خط قرمزهای همسرداری و آفت زندگی مشترک است.

به گزارش قدس آنلاین ، واعظ موسوی در مراسم فرصت عاشقی از سلسله برنامه های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت  به تبیین بایسته‎های اولیه زندگی مشترک پرداخت و اظهار کرد: برای ازدواج و ادامه زندگی مشترک ملاک‎های ازدواج مطرح نیستند بلکه توجه به خط قرمزها ضروری‎ست و مهم‎ترین خط قرمزی که باید به آن توجه کرد کمال‎گرایی و مطلق‎گرایی در نگاه به همسر و زندگی مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی در ادامه گفت: جوانان باید توجه داشته باشند که زندگی همیشه شیرین نیست، بلکه گاهی شور و گاهی ترش است که انسان باید آن را تحمل کند.
حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی با بیان اینکه نباید از زندگی مشترک انتظارات مأورایی داشته باشیم گفت: اگر زوجین قبول داشته باشند که آدم‎ها مختلف هستند و ترکیب و عادات زندگی متفاوتی دارند، به جای تلاش برای تغییر دیگران که کاری بسیار طاقت فرسا و عملا ناشدنی ست، باید خود را تغییر دهند. حجت الاسلام واعظ موسوی، فرمول مطیع و مسئولیت پذیر شدن مردان را در چهار جمله کلیدی دانسته و اظهار کرد: زنان با کنار گذاشتن غرور و منیت و گفتن چهار جمله « چشم»، «من به تو افتخار می کنم»، «اجازه می دهی» و «هر چه شما بگویی» می‎توانند قلب مرد را تسخیر کرده و او را تا آخر عمر مطیع خود سازند. این استاد مشاور خانواده به حدیثی از امام صادق(ع) به عنوان یک بسته آموزشی در خصوص حقوق زن و مرد بر یکدیگر اشاره کرد و گفت: در این بسته مرد و زن باید سه نکته مهم را رعایت کند. وی در ادامه افزود: اول اینکه مرد باید با همسر خود موافقت کند یعنی مرد تا می‌تواند به سمت زن میل کند؛ البته این به این معنا نیست که هر آنچه زن بگوید مرد بله بگوید. در واقع مرد باید مدیریت شده «نه» بگوید و تأکید کرد وقتی مرد مدیر لایقی باشد در آن زمان، زن دوست دارد «نه» بشنود و به مردان توصیه کرد که کپن «نه» گفتن را سریع خرج نکنند و برای روز مبادا نگه دارند تا مورد تنفر خانواده و همسر قرار نگیرند. این استاد دانشگاه در مورد دومین نکته بسته آموزشی امام صادق(ع) گفت: مردان باید خوش اخلاق باشند که لازمه آن این است که سطح تحمل خود را بالا و منحنی توقع خود را پایین بیاورند. واعظ موسوی در ادامه خطاب به آقایان گفت:، در صورت رعایت سومین توصیه امام صادق(ع) از جانب مردان، به آقایان نوید میدهم اگر می خواهید هیبتتان در چشم همسرتان زیبا به نظر برسد باید هنرمند باشید و بتوانید از زن خود دلبری کنید. این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: در بسته آموزشی امام صادق (ع) زن نیز باید سه مورد را نسبت به شوهرش رعایت کند تا محبوب همسرش گردد؛ اول اینکه خودش را از هرگونه آلودگی و پلیدی کنترل کند تا جایی که قلب شوهرش را مطمئن سازد. دوم اینکه حریم مرد را نگه دارد تا مردش با او مهربان گردد وبتواند از لغزش‎های او بگذرد و سوم اینکه بتواند عشقش را برای همسرش آشکار کند و برای همسر خود فریبا باشد تا بتواند مرد را اسیر عشق خود سازد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مداح لشکر فاطمیون + فیلم

نهمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی موسوی در قم و طلبه حوزه علمیه و مداح اهلبیت (ع) برگزار می شود.

 شهید موسوی از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۴ در حومه شهر دمشق به شهادت رسید.

 او عضو یگان موشکی لشکر فاطمیون و به همراه چهار برادرش از سال ۱۳۹۲ مدافع حرم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شهید مداح لشکر فاطمیون + فیلم
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون
  • نشانه‌های طلایی ازدواج هوشیارانه
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست
  • مهران رجبی: قرآن نور مطلق است و هیچ شکی در آن نیست + فیلم
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • قهرمان المپیک آسیب دید و اردوی تیم ملی را ترک کرد