Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران ‌با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تاریخی زیادی در محدوده بازار تهران داریم، گفت: باید به این ساختمان‌ها از دو بُعد میراث و ایمنی نگاه کنیم بیشتر مالکان این بناها علاقه‌مند نیستند که بنای خود را حفظ کنند چرا که برایشان اقتصادی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید شرایطی فراهم کنیم که این ملک‌ها برای مالکان اقتصادی باشد و کمتر به فکر تخریب و نوسازی این بناهای تاریخی باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بسیار بر روی این بناهای تاریخی حساس شده است، گفت: به هیچ عنوان مجوز تخریب و نوسازی به این بناهای تاریخی داده نمی‌شود ولی مالکان این بناها به شکل‌های مختلف ساختمان را تخریب می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند. 

خلیل‌آبادی اضافه کرد: برخی از این ساختمان‌ها 80 سال پیش ساخته شدند و از نظر ایمنی ضعیف هستند باید با کمک شهرداری و مالکان ایمن‌سازی لازم صورت گیرد. 

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص خرید خانه نیما، گفت: به دنبال تأمین اعتبارات هستیم تا بتوانیم این بنا را خریداری کنیم از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خواسته‌ایم که بودجه خرید این خانه را فراهم کند. 

به گفته خلیل‌آبادی، امیدواریم که امسال بتوانیم خانه نیما را خریداری کنیم و بعد از بازسازی آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی