Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: اهالی فرهنگ‌دوست اردبیل بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان به امانت گرفته‌اند. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز  در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل با اشاره  به فعالیت 21 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح شهرستان اظهار داشت: 13 باب از این کتابخانه‌ها به صورت مستقیم توسط اداره کتابخانه‌های عمومی مدیریت می‌شوند و هشت باب از کتابخانه‌ها با مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادها راه‌اندازی شده است و کتابخانه‌های عمومی در تامین منابع و نرم افزارهای کتابخانه‌های مشارکتی  کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به وسیله مطالعه و کتابخوانی انجام می‌گیرد، افزود: بیشتر آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه توسط افراد بی‌سواد و کم‌سواد انجام می‌شود و در این راستا تمامی نهاد ای فرهنگی وظیفه دارند هم راستا با کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام کنند.

کتاب‌های چاپ سنگی و خطی در کتابخانه‌های اردبیل ساماندهی می‌شود15 میلیارد ریال به تجهیز کتابخانه‌های اردبیل اختصاص یافتبخش ویژه کودک در کتابخانه‌های اردبیل راه‌ندازی شدکتابخانه‌های اردبیل در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس غنی‌سازی می‌شود

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل با اشاره به افزایش قیمت کتاب‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل با بیش از 390 هزار جلد دارای بیشترین منابع مکتوب هستند و اهالی فرهنگ دوست استان به راحتی می‌توانند از این گنجینه‌های علمی استفاده کنند.

اجرای بیش از 1500 برنامه کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه از برگزاری بیش از یک هزار و 500 برنامه کتابخوانی در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی علاوه بر رسالت اصلی خود در آماده‌سازی منابع و ارائه خدمات کتابخانه‌ای برنامه‌های متعدد کتابخوانی، معرفی کتاب، جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب،کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای مادران خانه‌دار، مسابقه نقاشی، تهیه روزنامه دیواری و چندین برنامه فرهنگی اجرا می‌کنند.

رباب عزیزخانی با بیان اینکه بخش‌های مختلف برای پاسخگوئی به نیازهای مطالعاتی مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی فراهم شده است، افزود: با تجهیز بخش‌های کودک شاهد استقبال قابل توجه کودکان از این بخش‌ها هستیم.

وی نیاز به توسعه کتابخانه‌های عمومی را ضروری دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه کتابخانه‌های روستایی و مناطق حاشیه شهرها صورت گرفته و 15 باب از کتابخانه‌های استان در روستاها واقع شده است.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند