Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس آمریکایی در گفتگو با شبکه پرس تی وی به انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده این شبکه پرداخت.

وی تأکید کرد: آزادی بیان در آمریکا صرفاً یک شعار است که به آن عمل نمی‌شود، زیرا دولت‌های اوباما و ترامپ همواره خبرنگاران منتقد را مورد اذیت و آزار قرار داده و حتی برخی از آنان را محاکمه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این شبکه ابتدا گفت: مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی مسلمان که یکی از مجریان خبر شبکه ما است، در کشور زادگاهش، یعنی آمریکا، دستگیر شده است. وی یک خانم آفریقایی-آمریکایی (سیاهپوست) است، حدود یک ماه پیش به آمریکا سفر کرده بود و اخیراً در آن کشور بازداشت شده است. مأموران اف بی آی، وی را در فرودگاه سنت لوئیس دستگیر و سپس او را به بازداشتگاهی در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، منتقل کرده‌اند.

مجری افزود: ما اکثر اطلاعات مان را تاکنون از خانواده مرضیه هاشمی دریافت کرده ایم که خودشان ۴۸ ساعت پیش از دستگیری وی در آمریکا مطلع شده اند. همچنین گزارش شده است که با مرضیه هاشمی در بازداشتگاه واشنگتن بدرفتاری می‌شود. ما از علت بازداشت وی اطلاعی در دست نداریم، زیرا دستکم تاکنون هیچ اتهام رسمی به وی وارد نشده است که ما از آن مطلع باشیم.

مجری این شبکه در ابتدای گفتگوی اختصاصی با بروس دیکسون، کارشناس آمریکایی در آتلانتا، که از طریق تماس زنده «اسکایپ» در این برنامه شرکت کرده بود، خطاب به وی گفت: من که شخصاً گیج شده ام و لذا سؤال اصلی من این است، چرا مرضیه هاشمی بازداشت شده است؟

بروس دیکسون گفت: من خودم چند دقیقه پیش این خبر را از خودِ شما شنیدم و از این‌رو، حتماً در این خصوص تحقیقاتی انجام خواهم داد که تا جایی که می‌توانم، در این رابطه اطلاعات کسب کنم.

وی افزود: متأسفانه، یکی از معدود موضوعاتی که در این کشور (آمریکا) هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان بر سر آن اتفاق نظر دارند، دشمنی با ایران است. من مطمئنم که این مسئله (دشمنی با ایران) ارتباط تنگاتنگی با این بازداشت داشته است. در هر صورت، باید صبر کنیم و ببینیم دلیلی که برای دستیگری وی (هاشمی) اعلام می‌شود، چیست.

مجری پرس تی وی ادامه داد: البته دشمنی آمریکا با ایران امری مخفی نیست و همه از آن آگاهند، اما وقتی دولت آمریکا یکی از شهروندان خود (مرضیه هاشمی) را دستگیر می‌کند و هیچ دلیلی برای آن ارائه نمی‌کند و گزارش‌هایی از اذیت و آزار وی نیز دریافت می‌شود، این را به امری بسیار نگران کننده تبدیل می‌کند. شمار بسیار زیادی از مسلمانان در آمریکا زندگی می‌کنند و آنان نیز انتظار ندارند هنگامی که می‌خواهند سوار بر هواپیما شوند، مأموران آمریکایی آن‌ها را دستگیر کنند.

دیکسون پاسخ داد: البته روشن است که نباید با خبرنگاران یا مسلمانان در آمریکا بدرفتاری شود، ولی در دنیای واقعی چنین اتفاقاتی می‌افتد. خبرنگاران در موقعیتی حساس و آسیب پذیر قرار دارند. بسیاری از سیاستمداران دم از حق آزادی بیان و امثال آن می‌زنند، ولی سیاست‌های بسیاری از دولت ها، به ویژه دولت آمریکا، در عمل دقیقاً مخالف ادعا‌هایی است که بر زبان می‌آورند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نیز با خبرنگارانی که آن‌ها را منتقد خود می‌دانست، بدرفتاری و آن‌ها را محاکمه می‌کرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز دقیقاً همان روش دولت پیشین آمریکا را (در بدرفتاری با خبرنگاران منتقد) ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»

ایتنا - شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، طرحی را که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.
در این طرح مقرر شده است که اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

این طرح که بخشی از بودجه تکمیلی امنیت ملی ایالات متحده شامل کمک به اسرائیل و اوکراین است پس از تصویب در سنا با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی خواند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و مقامات دولت بایدن می‌گویند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی در بر دارد زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت دولت چین می‌تواند از تیک‌تاک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

برخی از دموکرات‌ها نیز نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک مطرح کرده‌اند و در عین حال خواستار تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران و داده‌های مربوط به آنها شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۳ اسفند سال گذشته یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد کرد به «بایت‌دنس» حدود ۶ ماه فرصت داد تا مالکیت تیک‌تاک را واگذار کند که به معنی قطع روابطش با چین خواهد بود و در غیر این صورت با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ کنگره ایالات متحده کارکنان فدرال را از استفاده از تیک‌تاک در ادارات دولتی منع کرد.

تیک‌تاک یکی از موضوع‌های رد و بدل شده در ملاقات بین بایدن و همتای چینی‌اش شی جین پینگ در آبان ماه سال گذشته بود. به گفته کاخ سفید بایدن در این دیدار نگرانی‌های آمریکایی‌ها را در مورد مالکیت این رسانه اجتماعی مطرح کرد.

مایکروسافت در اواسط فروردین در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

دیگر خبرها

  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»