Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دستورالعمل تشکیل هیئت های نظارت بر اقلام مصرفی مردم آماده و از هفته آینده به دادستانی های کل کشور ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» امروز چهارشنبه 26 دی در حاشیه همایش تخصصی روسای اداره های مبارزه با سرقت پلیس های استان های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جرایم مربوط به قطع دست و پای مجرمانی که تکرار بر جرم دارند، گفت: اولا شرط سرقت موجب حد تعدد نیست ممکن است کسی به صورت مکرر مرتکب سرقت شود ولی چون واجد آن شرایط 13 و 14 گانه نیست حد سرقت برای وی اجرایی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان کل کشور بیان کرد: نکته دوم اینکه ما مبارزه با سرقت و سارقان را نبایستی در زندانی کردن مجرم پیش بینی کنیم چون زندانی کردن آثار و تبعات سویی هم برای خود زندانی و هم برای خانواده اش دارد دیگر اینکه بالا بردن آمار زندانیان مصلحت نیست، منطقی نیست که تصور کنیم سارقان را با زندانی کردن می توانیم از ارتکاب جرم به سرقت بازداریم، این امر برنامه های جامع و کامل است، قطعا مواردی است که بایستی با زندانی کردن سارق دست وی را از آزار، اذیت و ناامنی در جامعه کوتاه کرد.

 

وی اظهار کرد: درخواست و خواهش ما از همه صاحب نظران و افراد مربوطه این است که پیشنهادهای لازم و ابزارهای روز را برای جلوگیری از سرقت و کاهش جرم در جامعه بکارگیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه قاضی و دستگاه قضایی تابع قانون هستند، افزود: چنانچه قانون در امر سرقت اصلاح شود که نیازمند اصلاح هم است لذا بایستی قانون مرتبط با سرقت سارقان جامع تر تدوین شود و تنها با زندانی کردن سارقان مسایل حل نخواهد شد، باید از ابزارهای دیگر که در کاهش سرقت تاثیرگذار هستند، استفاده کنیم.

 

دادستان کل کشور با اشاره به همکاری با کشورهای دیگر افزود: همکاری می تواند تبادل تجربیات و اطلاعات و تبادل مجرمان با کشورهای مختلف در بخش های گوناگون باشد، مهم این است که ما به ویژه با کشورهایی که با ما همگون و همسان هستند بتوانیم تبادل تجربیات کنیم، قطعا هر کشوری تجربیاتی دارد و می تواند برای انتقال موثر باشد.

 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای نظارت بر قیمت ها تصریح کرد: ما یک دستورالعملی را آماده کردیم که امروز یا هفته آینده به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد؛ دادستان ها را مکلف کردیم که در پایان سال و آستانه نوروز که مردم نیاز به کالاها و اقلام مورد نیاز بیشتری دارند، هیئت هایی را از دستگاه های ذیربط با محوریت دادستان ها تشکیل دهند و نظارت مستمرتر و بیشتری هم بر مراکز تولید و هم انبارها و بازارهای مصرفی مردم داشته باشند لذا چند نوع اقلام مورد نیاز را در این دستورالعمل تعیین و ابلاغ خواهیم کرد و از هفته آینده دادستان های سراسر کشور این کمیته های ویژه را تشکیل خواهند داد تا نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند.

 

دادستان کل کشور بیان کرد: انتظار ما از تمام صاحبان کالا و تولیدکنندگان این است که در پایان سال و آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز همکاری لازم را با ما داشته باشند تا با انصاف بیشتر و سود کمتر این ایام را به کام مردم شیرین کنند.

 

وی با اشاره به گفته های کشورهای خارجی و جوسازی های آنها در خصوص رعایت حقوق بشر در ایران تصریح کرد: ما نه عقب نشینی می کنیم و نه تعدیل می کنیم. عده ای به دنبال این هستند که ما را از اجرای حدود الهی با حربه حقوق بشر از میدان خارج کنند ولی نظام جمهوری اسلامی طی چهل سال نشان داده که در همه عرصه ها تلاش می کند عامل بر قوانین و احکام اسلامی باشد البته بحث وسیله اجرایی حد سرقت معمولا با شرایطی که در فقه آمده کمتر تحقق پیدا می کند یعنی سرقتی که بخواهد جامع همه آن شرایط باشد، کمتر داریم و کمتر هم به مرحله اجرای حد می رسد اما آنجایی که به مرحله حد برسد ابایی نداریم و اجرایی می کنیم چون این جوسازی های حقوق بشری توسط کشورهای خارجی علیه ما همیشه وجود داشته است.

 

وی با اشاره به حادثه علوم تحقیقات گفت: در همان روزهای اول بعضی از عناصری که در حادثه موثر بودند دستگیر شدند، پرونده بخشی از تحقیقات تکمیل و آماده ارجاع به دادگاه است، بخش دیگری هم که مرتبط به افراد صدمه دیده ای است که هنوز بهبودی کامل نیافتند، باید بهبودی آنها حاصل شود و سپس پرونده ها تکمیل و به دادگاه ارسال شود.

 

دادستان کل کشور در ادامه گفت: اما آنچه که ما بیشتر به دنبالش بودیم این بود که زمینه ای برای جلوگیری از حوادث فراهم شود لذا برخی از آسیب های موجود در آنجا شناسایی شد و مسئولان هم قول همکاری و نظارت را داده اند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه تودیع و معارفه شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب سفر رئیس جمهور نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام منتظری حقوق بشر دادستان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه بعدازظهر ـ با ورود سامانه بارشی از غرب ـ به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد. همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه ـ با تقویت سامانه بارشی ـ در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 845342 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند