Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هندوستان در صدر کشورهای هدف صادراتی این استان در 9 ماه امسال است.

محمد صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افغانستان 18.5 درصد، میانمار 15.8، عراق 7.8، ترکمنستان 4.5 و سایر کشورها 23.4 درصد از سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون تجار این استان با 30 کشور جهان از جمله ایتالیا، سنگاپور، قزاقستان، پرتغال و آفریقای جنوبی رفت و آمد تجاری دارند.
وی افزود: صادرات استان در سال جاری از نظر ارزشی 75.3 میلیون دلار و از نظر وزنی 282 هزار تن است که 47درصد از برنامه سال 97 که 160 میلیون دلار بوده تحقق یافته است و در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی 22 درصد و از لحاظ وزنی 34 درصد کاهش دارد.
صمدی گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک)، محصولات فولادی و محصولات پلاستیکی، سیمان، مواد غذایی، محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز، خوراک طیور، الکترود و مصالح ساختمانی است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: صادرات گمرک استان از نظر ارزشی 27.3 میلیون دلار و از نظر وزنی 79.22 هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52درصد و از نظر وزن 58.5 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: امسال به ارزش 14.9 میلیون دلار و وزن 3.5 هزار تن کالا وارد استان شده است که در مقایسه با پارسال 86.2 درصد از لحاظ ارزش و 2.94 درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.
وی اظهار داشت: کالاهای وارداتی شامل مجموعه برنج، گل و میوه مصنوعی، فروکروم، نیکل، ماشین تراش افقی برای برداشتن فلز، ماشین ها و دستگاه های مکانیکی با کار خاص، چراغ های شیلنگی و سایر مصنوعات و لامپ رشته ای از کشورهای چین، پاکستان، ترکیه، کانادا و فدراسیون روسیه است.
صمدی برگزاری52 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، 45 جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، برگزاری 28 دوره آموزشی، دیدار رایزن اقتصادی ایران در آلمان با تجار و بازرگانان خراسان شمالی به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی، انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک اتاق بازرگانی خراسان شمالی با سرمایه گذاران پنج کشور چین، یونان، ایتالیا، قطر، قرقیزستان از جمله اقدامات این اتاق است.
خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني صادرات خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نوری‌نژاد از اجرای پروژه کانال انتقال آب ۲۴۰ متری در اراضی زراعی در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در اراضی زراعی روستا‌های چالی و شیرجیکلا این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام این مسیر انتقال آب، برنامه ریزی برای تامین اعتبار جهت ادامه ایجاد کانال انتقال آب در دستور کار این مدیریت در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی