Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:06:24 GMT

کالاهای خراسان رضوی به 95 کشور صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۰۰۰

کالاهای خراسان رضوی به 95 کشور صادر شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کالاها و محصولات تولیدی این استان از ابتدای امسال تاکنون به 95 کشور در سطح جهان صادر شده اند.

استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل ازعلی رسولیان گزارش داد: پارسال کالاهای این استان به 85 کشور صادر شد اما امسال با همه مسائل و چالشهای پیش رو کشورهای مقصد صادارت خراسان رضوی افزایش یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ظرف 9 ماه گذشته امسال در مجموع دو میلیون و 189 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 769 میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال در وزن 40 درصد و از نظر ارزش 25 درصد بیشتر شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت مرز سرخس بیشترین رشد صادراتی را با 120 درصد در ارزش کالاها و 150 درصد در وزنی آنها در استان داشته است.
وی گفت: بر این اساس خراسان رضوی در مجموع در سطح 90 درصد بازارهای هدف صادارت کالاهای خود رشد صادراتی داشته است. امسال همچنین سهم خراسان رضوی از مجموع صادرات کشور افزایش یافته و با یک درصد افزایش هم اینک به شش درصد از حجم کل صادارت ایران رسیده است.
رسولیان به بخش واردات نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک از 38 کشور کالا به خراسان رضوی وارد می شود. در این چارچوب ظرف 9 ماه گذشته امسال 190 هزار تن کالا به ارزش 252میلیون دلار وارد استان شد که در وزن 19 درصد و از نظر ارزش هشت درصد کمتر از پارسال است.
وی مجموع ترانزیت خارجی کالاها را نیز از مسیر خراسان رضوی در همین مدت دو میلیون و 510 هزار تن اعلام کرد که نسبت به پارسال سه درصد رشد داشته است.
عمده کالاهای صادراتی امسال از خراسان رضوی زعفران، کفپوشهای منگوله باف، روغنهای سبک و فرآورده های نفتی به جز بنزین خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
8005/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازرگاني خارجي صادرات و واردات خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد