Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن کوهکن نایب رئیس  جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با مهر، در پاسخ به سئوالی درباره نحوه سازوکار اصولگرایان برای ورود به انتخابات سال آینده، گفت: امروز آنچه مسلم است، اینکه  مسئولیت یک دوره و نیم در حوزه اجرایی کشور دست اصولگرایان نبوده است. یعنی باید در اولین قدم اصولگرایان برای مردم تبیین کنند که شرایط ۵ سال گذشته در دولت آقای روحانی به هر نحوی که بوده است به حساب اصولگرایان نوشته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح طلبان باید به مردم پاسخگو باشند

وی با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ترکیبی از اصلاح طلبان و کارگزاران دست اندرکار بوده و  هستند و مسئولیت عملکرد خودشان را در این مدت باید بپذیرند و مردم هم در ارزیابی هایشان به این مسئله توجه دارند، افزود:  اصولگرایان باید به صورت کاملا منصفانه برای جامعه تبیین کنند که مسئولیت اتفاقات ۵ سال گذشته با جریان اصلاحات است و به هر جهت آنها باید پاسخگو باشند.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار مجلس با اشاره به اینکه اصولگرایان در جریان انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری(سال ۹۶) یک قدم رو به جلو برداشتند و آن جلوگیری از تکثر بود و همین جلوگیری از تکثر باعث شد که سرجمع آراء اصولگرایان از تمام آرایی که در همه دوره‌های گذشته رقیب فرد پیروز بدست می‌آورد، بسیار بالاتر باشد، اذعان داشت: امروز استراتژی اصولگرایان باید صیانت از آن ۱۶ میلیون سبد رای باشد که این موضوع بسیار اهمیت دارد و همگی باید دقت کنند تا آن را حفظ کنند.

کوهکن در پاسخ به سئوالی درباره ادامه جلساتی که در گذشته با ائتلاف سه گروه از اصولگرایان تشکیل می‌شد، گفت: یکپارچگی در مجموعه اصولگرایان در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری نتیجه خوبی در پی داشت و کاملا اثر بخش بوده است. اما در انتخابات مجلس این گونه نیست. در انتخابات سال آینده چنانچه افرادی از جریان‌های مختلف اصولگرایی به مجلس ورود کنند حتما نیازی نیست که کاندیداهای مستقیم آن مجموعه باشند.

وی به ترکیب سیاسی مجلس فعلی پرداخت و اظهارداشت: افرادی امروز در مجلس حضور دارند که از طیف اصولگرایی هستند ولی کاندیدای حزب خاصی نبوده‌اند. امروز هر نام، تشکل و مجموعه‌ای از جرگه اصولگرایان تشکیل شود که بخواهد انتخابات را مدیریت کند، حتما باید به این موضوع توجه داشته باشد که اگر با یکدیگر متحد شویم طبیعتا کسانی که مورد حمایت قرار گیرد، شانس بیشتری برای حضور در مجلس خواهند داشت

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به دلیل اینکه حزب گرایی نیست اگر کسی از اصولگرایان و اصلاح طلبان جزو کاندیداهای آنها نباشد ولی به مجلس ورود کند پس از پیروزی در مجلس هم جزئی از آنها محسوب می‌شود؛ این مهم تامین نمی‌شود مگر اینکه افرادی که گردهم می‌آیند باید حوزه فراگیری آنها بالا باشد.

کوهکن با بیان اینکه امروز نباید عده‌ای برای اصولگرایان تصمیم بگیرند که خاستگاه اجتماعی پائینی داشته باشند، تصریح کرد: امروز باید همگی دست به دست هم دهیم تا میزان موفقیت‌مان به حداکثر برسد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان آسیب شناسی در جریان اصولگرا، گفت: تا آنجایی که بنده می‌دانم ما امروز هنوز نتوانسته‌ایم ارزیابی جامعی از گفتار، کردار و رفتار جریان در انتخابات ۹۶ داشته باشیم و قطعا هر زمانی که مجموعه‌ای از افراد حقیقی و حقوقی در جریان اصولگرا شگل بگیرد و با هر فرآیندی که توافق شود قطعا ابتدایی ترین کار، ارزیابی رفتار جریان اصولگرایی در انتخابات قبل خواهد بود و باید باشد.

بستر برای همگرایی اصولگرایان آماده است

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین دباره اینکه آیا جلسات وحدت می‌تواند نوید بخش ایجاد سازوکار جدیدی در جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده باشد؟، گفت: به صورت کلی برای جریانی که در صحنه نیست و سیستم مدیریت اجرایی کشور را در دست ندارد و در عین حال اکثریتی را نیز در مجلس به خود اختصاص نداده است، همگرایی و تفاهم کار ساده‌تری خواهد بود زیرا که بستر برای حضور آنها آماده‌تر است.

کوهکن با بیان اینکه البته باید به دو نکته توجه کرد، افزود: نکته نخست آنکه در این جریان(اصولگرا) اشخاص حقیقی و حقوقی را برای پیگیری این کار یعنی وحدت در جریان انتخاب کنیم و همه افرادی که می‌توانند موثر باشند، حضور داشته باشند و کسی از دایره بیرون نماند.

وی افزود: البته فعلا مطلبی درباره برگزاری جلسات وحدت به بنده نگفته‌اند اما در هر صورت ما با این حرکت همراه هستیم ولی باید به این نکته توجه کرد که هر چقدر دایره افراد موثر بزرگتر شود این موضوع به انسجام بیشتر کمک خواهد کرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما اگر حضور هم نداشته باشیم، حرکت درست و منطقی را تایید خواهیم کرد، اظهارداشت: زیرا در یک جریان فکری، فردگرایی مطرح نیست اما به هر میزان که نیروهای بیشتری برای کمک به این حرکت عظیم دور هم جمع شوند، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

کوهکن همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ورود زودهنگام جبهه اصلاحات به انتخابات سال آینده، گفت: امروز یک تفاوتی بین جریان اصولگرا و اصلاح طلب برای دور هم جمع شدن و ائتلاف وجود دارد و آن این است که در اصولگرایان اساسا اختلاف سلیقه وجود دارد ولی در مبانی، همگی یکسان هستند.

وی ادامه داد: اما جرگه اصلاح طلبان، افرادی را وارد کردند که وجه مشترک همه آنها این چنین بود که فرد (الف) رئیس جمهور شود و فرد (ب) نشود به همین جهت الان از لحاظ مبانی فکری دچار آشفتگی هستند.

این فعال سیاسی  ضمن تشریح آشفتگی در جریان اصلاحات، گفت: در جبهه اصلاحات افرادی با تفکرات نهضت ملی و جبهه آزادی تا برخی نیروهای ارزشی، اصلاح طلب که انقلابی گری و وجهه خود را حفظ کرده اند، حضور دارند، حال در چنین مجموعه‌ای وقتی شما بخواهید مانیفست و منشوری بنویسید، مجبور هستید ساختاری تعریف کنید که در آن اقلیت از نظر اکثریت، تبعیت داشته باشند و امروز موضوعی هم که با عنوان پارلمان اصلاحات بین اصلاح طلبان ایجاد شده است، اساسا بر همین مبنا است.

کوهکن تاکید کرد: امروز هر کسی که به الفبای سیاست آشنا باشد، متوجه این موضوع می‌شود که مطرح کردن موضوع پارلمان یعنی اینکه عقاید مختلف همگی باشند اما برای انجام یک کار همه آنها به رای رجوع کنند.

اصولگرایان نیازی به پارلمان ندارند

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های سیاسی بخصوص در جمهوری اسلامی تبعیت اقلیت از اکثریت ارزش محسوب نمی شود و در عین حال بحث‌هایی مثل تکلیف، تشخیص فردی و ... اهمیت دارد، گفت:  امروز ضرورتی وجود ندارد که اصولگرایان چنین سازوکاری تعریف کنند و البته همانطور که می‌دانید موضوع پارلمان برای اولین بار از زبان آقای مرتضی نبوی مطرح شد و مورد استقبال هم واقع نشد و دلیل آن این بود که اصولگرایان نیازی به پارلمان ندارند و تنها احتیاج آنها از خود گذشتگی و باورداشتن به همه نیروهای اصولگرایی است.

کد خبر 4513621

منبع: مهر

کلیدواژه: اصلاح طلبان جبهه پیروان خط امام و رهبری محسن کوهکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

محمد مهاجری روزنامه نگار در یادداشتی با عنوان "نه آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست؛ حرف از پوسیدگی درخت اصولگرایی است" به آسیب‌شناسی رویکرد اصولگرایان در سال‌های گذشته خصوصا در انتخابات‌های پیشین پرداخته است.

به گزارش جماران در جدیدترین یادداشت این فعال اصولگرا آمده است:

 آقای حدادعادل، بالاخره پس از سالها باید به این نکته رسیده باشد که اصولگرایی به دکان بی متاع تبدیل شده و باید کرکره اش را پایین کشید.

نه الان اینجوری شده باشد؛ ماهها قبل از دوم خرداد 76 سقوط آزادش شروع شده بود، اما با رئیس‌جمهورشدن آقای خاتمی، کشتی به گل نشسته  جریان راست به سختی از لای گل‌ها نجات پیدا کرد و از صدقه سر جریان مقابل توانست چندسالی سرپا بماند.

 سال82 احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش #مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود  که چه هلویی رفته توی گلوی‌مان. دوسال بعدش سر همه‌مان را شیره مالید، زیر میز زد و همه را به هیچ حساب کرد و پاستورنشین شد.

دیری از حکومتش نگذشت که سر نخواستنش دعوا شد. سال 88 از ترس رقیب، رفتیم پشت سرش و همه جوره برایش مایه گذاشتیم. او اما نه گذاشت و نه برداشت و در جمله ای ناجوانمردانه گفت اگر بزرگان از من حمایت نکرده بودند 5میلیون رای بیشتر داشتم!

 

فهمیدیم رکب خورده‌ایم اما چاره ای جز تحمل نداشتیم. استخوان درگلویمان بود و تیر در چشم‌مان. او فاتحه اصولگرایی را خوانده بود. دینامیت گذاشته بود وسط اردوگاه اصولگرایی و منفجر کرده بود.

 بعضی ها سال 82 چیزهایی حس کرده بودند اما اکثر مااصولکراها خواب و خام بودیم و متوجه نشدیم. اصلا خودمان را زده بودیم به نفهمی. وقتی در تبلیغات سال84 طومار27ساله انقلاب(از57تا ان روز) را پیچید و کل آن تاریخ را زیر علامت سوال برد، کک مان نگزید و چون به هاشمی و خاتمی بد می‌گفت، خوش‌خوشان‌مان می شد.

او می‌فهمید چه می‌گوید و ما حالی‌مان نبود. بعدا در مناظره های سال88 نه فقط به موسوی و کروبی که وقتی به محسن رضایی و دفاع مقدس پرید ، دوریالی‌مان تا حدودی افتاد، اما بازهم دستمان را توی جیب شلوارمان کردیم و سوت زنان ، قدم زدیم و بی‌خیالی طی کردیم.

روزگار کم کم تلخ شد. او حسابی داشت ازمان کولی می گرفت که تصمصم گرفتیم حالش را بگیریم اما به شیوه نرم! سفره ام‌البنین نذر می‌کردیم که هرچه زودتر زمان بگذرد و زحمتش را از پاستور کم کند. و بالاخره کرد.

حالا خوشحال بودیم که رفته اما نمی دانستیم این غصه را کجای دلمان بگذاریم که 700-800 میلیارد دلار پول نفت مملکت به یغما رفته. همه پولهایی که می توانست خرج سرمایه گذاری در صنایع بالادستی شود خرج "اتینا" شده بود.  بعلاوه هر کسی چه اصولگرا و غیراصولگرا که در برابرش ایستاده بود بی حیثیت کرده بود و ما - از جمله جناب آقای حداد - سکوت کرده بودیم و بیشتر وقتها  حمایت.

نوبت انتخابات 1392 شد. اصولگرایان آمدند پای کار. دیگر احمدی‌نژاد نبود اما سعید جلیلی که بود. دقیقا نقش عکس برگردان احمدی‌نژاد را بازی کرد. دکتر ولایتی و قالیباف و محسن رضایی هم آمدند. تلاشها برای وحدت نتیجه نداد و حتی توصیه مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی به جایی نرسید و کسی به حرفش گوش نداد. و او پس از این انتخابات، عملا گوشه نشین شد.

معنای این اتفاق چه بود؟ بی صاحب شدن جریان اصولگرا. همین وقتها بود که تندروها سربرآورده بودند و به بهانه مخالفت با پدرسالارهای اصولگرایی، پای مرحوم آیت الله مصباح را وسط کشیدند و عملا او را در برابر دیگر بزرگان اصولگرا قرار دادند.توهین به بزرگان اصولگرا و حتی چهره های فراجناحی مثل آیت الله جوادی‌آملی مد روز شد و هرکه گستاخانه تر ناسزا می گفت ارج و قرب بیشتری پیدا می کرد. حتی وقتی به رئیس مجلس کفش پرتاب کردند، بزرگان اصولگرا و از جمله آقای حدادعادل، مهرسکوت بر لب زدند . و آنها که باید این سکوت را حمل بر رضایت می‌کردند،کردند.

جریان اصولگرا داشت توی باتلاق فرو می‌رفت اما بزرگان جناح، همچنان سرخوش از اینکه تندروها دارند به رقبا می تازند خوشحال بودند. در داستان برجام هم رفتند توی بازی تندروها و بلایی به سر کشور آوردند که الان کاسه چه کنم دست گرفته اند که با این حجم از تحریم و عقب افتادن از کشورهای همسایه چه باید کرد؟

انتخابات 1398دوباره محل دعوا بود. جریان قالیباف و پایداری به تیپ هم زدند اما  شب انتخابات، با هم دوست شدند و لیست مشترک دادند. قهر حدود 58درصدی مردم به نفع‌شان شد و لیست شان رای آورد.

در1400 یک انتخابات مثله شده  شکل گرفت و ردصلاحیت، تیغ همین مثله گری بود. مردم هم انگار فهمیده بودند حضورشان خیلی مهم نیست.نتیجه اینکه رئیسی با دو سه میلیون رای کمتر از انتخابات 26سال قبلش(2خرداد76) رئیس جمهور شد.  رئیسی  گویی نذر کرده بود از منتهی الیه اصولگرایان ناکارآمد،آدم انتخاب کند و کرد.

قولها و وعده هایش این روزها مایه طنز فضای مجازی است و محصول عملکردش انتخابات اسفند1402 با مشارکت 41درصدی.

قبل از انتخابات،نه فقط اصلاح طلبها که اعتدالگراها هم سیگنال را گرفتند که این د.وره ، دوره آنها نیست. جوری آهسته آهسته آمدند که گربه شاخ شان نزند. اصولگراها اما برایشان بره کشان بود. پیرهای سیاست وارد میدان شدند اما باور نکردند که دوره شان گذشته و  دیگر چیزی به نام اصولگرایی باقی نمانده که آنها توسن را زین کنند و بتازند. این بار نورس های سیاست آمده بودند تا افسار اسب سیاست را در دست خودبگیرند.

آقای حدادعادل ، ادبیات "چنار و پاجوش " را برساخت تا به زعم خود میدان را مال خود کند. اما پاجوش ها این بار ، چنار را واقعا چنار دیدند! آنها با جای دیگری بسته بودند. تلاش  چندساله‌شان برای خلوت کردن صندوق رای جواب داد و با اندک رایی در پایتخت و بعضی شهرهای بزرگ و کوچک ، بازی را بردند. قالیباف دهانش باز ماند و لشگری که برای انتخابات آماده کرده بود ، از مجلس بازماند.بقیه اصولگراهای سنتی هم بور شدند.

آقای حداد هم پیام توهین هایی را که به او شد گرفت و ترجیح داد سکوتی را که باید25سال پیش شروع می کرد، شروع کند.او سزای سکوت و بلکه همراهی اش با تندروها را در طرفه العینی دریافت کرد.

حالا ماییم و مجلسی که حداکثر نماینده 6-7درصد مردم است. در همین تهران که 10میلیون می‌توانستند رای بدهند با آن‌همه تبلیغات حدود یک و نیم میلیون آمدند و نفر اول هم با حدود 500هزار رای نماینده 5درصد مردم است. در سال 1358 (اولین دوره مجلس در44سال پیش) رای نماینده اول تهران 4برابر نفر اول مجلس دوازدهم است.

اگر این اتفاقات اسمش شکست و اضمحلال اصولگرایی نیست پس چیست؟ باز هم می خواهیم سرمان را زیر برف کنیم؟ بازهم می خواهیم بگوییم ایشالا گربه ست؟!

آقای حداد! باید که ز مشاطه نرنجیم که زشتیم. حق‌مان همین است. نوش جان‌مان. نوش جان‌تان

دیگر خبرها

  • رأی آوری قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم سخت‌تر است
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • اصولگرایان مجلس دوازدهم به وحدت می‌رسند
  • نبرد نابرابر جبهه اسلام و استکبار در فلسطین جریان دارد
  • آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره