Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، هادی معماریان پژوهشگر حوزه آب و خاک در خراسان گفت: نشست زمین در دشت ممنوعه کاشمر بحرانی است و وضع نگران‌کننده‌ای دارد.

وی افزود: اکنون در بحرانی‌ترین دشت کشور شاهد شکاف‌هایی با طول ۵ کیلومتر هستیم، بدون شک اگر این شکاف‌ها به درون شهر برسد خسارت‌های بسیاری را وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماریان اظهار داشت: این فرونشست‌ها به علت برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی روی داده است.
این پژوهشگر حوزه آب و خاک با بیان این که مدیریت نادرست منابع آب، حفر چاه‌های غیرمجاز، توسعه نیافتن شبکه‌های آبیاری و خشکسالی‌های پیاپی ازعوامل فرونشست‌های زمین است، تصریح کرد: سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب در کاشمر کسری مخزن و حدود ۳۰ سانتیمتر نشست زمین روی می‌دهد.
وی ادامه داد: در آخرین بررسی‌های صورت گرفته در یک کیلومتری روستای قوژد به عنوان نزدیک‌ترین روستا به شهر کاشمر بر اثر نشست زمین شکاف‌های ۸ تا ۱۰ متری روی داده است و در برخی نقاط از معابر شهری نیز شکاف‌هایی دیده می‌شود.
معماریان با اشاره به اینکه نشست زمین در دشت کاشمر به دو صورت نشست ناحیه‌ای و محلی است، گفت: نشست محلی به تعداد زیاد، ولی بیشتر محدود به محل چاه‌های بهره برداری است.
این پژوهشگر آب و خاک همچنین افزود: در اطراف روستا‌های ظاهرآباد، فیروزآباد، عظیم‌آباد، کلاته‌شادی و جنوب روستای کندر پدیده نشست همراه با شکاف‌های طولی است و چنانچه اقدام به موقع نشود پیشروی این بحران مشکلات جدی‌تری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام // ف. م   نشست زمین در دشت ممنوعه کاشمر
منبع /خبرگزاری صدا وسیمای خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کاشمر گفت: ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی و ۱۵ مجوز طرح کارفرمایی و پشتیبان مشاغل خانگی در  شهرستان کاشمر طی سال ۱۴۰۲ صادرشد.

محمد اشرفی افزود:با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در رابطه با طرح‌های زیرمجموعه صنعت معدن و تجارت، بیش از ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف اعم از خیاطی، قالیبافی، تایپ و تکثیرو عروسک‌سازی صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله بازدید، راستی آزمایی و مهیا نمودن مقدمات پرداخت تسهیلات در صورت وجود اعتبار و تخصیص به این بخش در سال جاری وفق اولویت و نوبت‌دهی هستیم.

اشرفی افزود: در همین بخش نیز تعداد ۱۵ طرح کارفرمایی در قالب پشتیبان مشاغل خانگی با اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام شده که پس از بازدید، راستی آزمایی و امکان مهیا نمودن پرداخت تسهیلات در صورت وجود و تخصیص اعتبار در سال جدید به آنها تسهیلات اعطا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار شغل در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان ایجاد شده است.

 اشرفی افزود: با توجه به سهمیه تعهد اشتغال این اداره در سامانه رصد و کارگروه اشتغال به تعداد ۶۸۹ نفر که تقریباً حدود نیمی از سهمیه اشتغال شهرستان را شامل می‌شود، باهمت و مشارکت کارآفرینان در واحد‌های تولیدی و صنفی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و پیگیری مستمر کارشناسان موزع اداره موفق به ایفای تعهد ایجادی و ثبت بیش از ۱۰۰ درصد در سامانه رصد اشتغال کشوری شدیم.

 

 

دیگر خبرها

  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد