Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:50:35 GMT

وزش بادگرم در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۱۶۸

وزش بادگرم در گیلان

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز گفت: با وزش باد گرم از دیروز در گیلان که از دیروز آغاز شده 9 هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

محسن یوسف پور افزود: 3 مورد آتش سوزی در سیاهکل، 2 مورد در رودبار ، یک مورد در آستارا و یک مورد در رشت بصورت سطحی اتفاق افتاد که توسط نیروهای آتش نشانی ، منابع طبیعی و مردم منطقه اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تداوم وزش بادگرم امروز موجب فعال شدن دوباره آتش خاموش شده در منطقه کچای رشت شد که نیروهای منابع طبیعی در حال اطفا حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه علت و میزان خسارت در دست بررسی است به شهروندان هشدار داد از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کرده و هرگونه  آتش سوزی را به سامانه 1504 اطلاع دهند.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی گیلان وزش بادگرم که از دیروز صبح در استان آغاز شد تا اواخر امشب ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت:حداکثرسرعت وزش باد در این مدت به 90 کیلومتر در ساعت می رسد.

محمد دادرس افزود: بیشترین سرعت باد با 72 کیلومتر بر ساعت از آستارا گزارش شده است.

وی گفت: اواخر امشب با ورود توده هوای سرد و بارشی به استان کاهش 15 تا 20 درجه ای دمای هوا و بارش برف پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: با فعالیت این سامانه حداکثر سرعت باد بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به 3 و نیم متر خواهد رسید و وضعیت دریا برای فعالیت های دریانوری و صیادی مناسب نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی جنگل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان