Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان با اشاره به گزارش آموزش و پرورش مبنی بر وجود زمینه‌های بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در برخی دانش آموزان، تشکیل تیم های ویژه عملیاتی و مداخله فوری اورژانس اجتماعی را به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس خواستار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام اکبری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با اشاره به گزارش فرماندهی انتظامی مبنی بر رشد 33 درصدی کشفیات و شناسایی و پلمب 47 کارگاه و محل دپوی مشروبات الکلی از ابتدای سال جاری تاکنون، بر لزوم بررسی ابعاد مختلف این معضل اجتماعی و مقابله و پیشگیری از سوء مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک رفتار پرخطر و آسیب جدی اجتماعی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش تأسف بار آموزش و پرورش مبنی بر وجود زمینه های بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در برخی دانش آموزان، مداخله فوری اورژانس اجتماعی را از طریق تشکیل سه تیم عملیات ویژه در شهرستان های بندرعباس، میناب و قشم به منظور غربالگری سلامت روان، واکاوی علل و عوامل محیطی و خانوادگی آسیب زا، نظارت بر فضای مجازی، ارتقاء مهارت های اجتماعی و توسعه خدمات مشاوره ای خواستار شد.

اکبری همچنین بر ضرورت اتخاذ تمهیدات مؤثر اجرایی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی اداره کل  بهزیستی استان هرمزگان با محورریت اورژانس اجتماعی به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان طی یک هفته تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه توجه به پیشگیری‌ رشد مدار؛ اقدامی هوشمندانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: با اجرای اصول و مبانی پیشگیری رشد مدار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت و با گسترش این نوع آموزه‌ها در مدارس و سایر نهادهای اجتماعی، فرآیند جامعه‌پذیری فرد به نتایج مطلوبتری منتج خواهد شد.

اکبری با بیان این مطلب که استان هرمزگان از موقعیت و ظرفیت های ویژه ای در حوزه گردشگری برخوردار است، بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری استان هرمزگان با توجه به مؤلفه های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز و ظهور جرائم، تخلفات و آسیب های اجتماعی در این حوزه تأکید کرد.   

وی با اشاره به این که پیشگیری از وقوع جرم امری فراقوه ای است که مشارکت فعال و مستمر تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد یادآور شد: برنامه‌های پیشگیرانه درون سازمانی و برون سازمانی راهکاری مؤثر در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهادهای عضو، همکاری و تعامل سازنده داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، هر یک از حاضرین گزارش عملکرد و نقطه نظرات خود را در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های مصوب، مطرح نمودند و همچنین علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده، در این رابطه توضیحاتی را ارائه کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حریق در مجتمع تجاری زیتون در شیراز

ایسنا/فارس مجتمع تجاری تفریحی زیتون واقع در چهار راه ۱۵ خرداد شیراز دچار حریق شد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۲۶ فروردین با اعلام این خبر گفت: رأس ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ یک مورد وقوع حریق در مجتمع تجاری تفریحی زیتون واقع در چهار راه ۱۵ خرداد شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله از ۷ ایستگاه عملیاتی خودروهای اطفاء حریق، نردبان هیدرولیکی، دستگاه‌های تنفسی و... به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حریق در قسمت داکت مشترک تأسیسات بین طبقات ایجاد شده بود، تجمع دود از طبقات منفی یک تا طبقات هفتم ساختمان وجود داشت زیرا دود از طریق داکت مشترک به طبقات سرایت کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: تیم‌های عملیاتی بلافاصله تخلیه افرادی که درون مجتمع حضور داشتند را در دستور کار قرار دادند و نفرات صحیح و سالم از مجتمع خارج شده و محل ایمن شد و همزمان تیم‌های عملیاتی اقدام به جست‌وجو برای پیدا کردن کانون حریق کردند.

وی با بیان اینکه کانون حریق با استفاده از دوربین‌های حرارتی و جست‌وجوی تیم‌های عملیاتی پیدا شد و اطفا حریق به طور کامل انجام شد، گفت: در حال حاضر در طبقه آخر مجتمع مقداری تجمع دود داریم که در حال تهویه نهایی و چک کردن کامل طبقات و داکت مشترک تأسیسات جهت اطمینان از اینکه شعله‌وری مجدد این موقعیت نداشته باشد، هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • سیلاب‌ها در مسیر جنوب ایران؛ مدارس اين استان‌ها تعطیل شد
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • وقوع حریق در مجتمع تجاری زیتون در شیراز
  • آغاز طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی آذربایجان غربی