Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:24:44 GMT

اجرای نمایش سوگواره فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۲۲۴

اجرای نمایش سوگواره فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه

گروه فرهنگی هنری نینوا به مناسبت ایام فاطمیه(س) نمایشی با عنوان "حیدرآباد" برگزار می‌کند. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گروه فرهنگی هنری نینوا به مناسبت ایام فاطمیه(س) نمایشی با عنوان "حیدرآباد" به کارگردانی محسن انصاری و تهیه‌کنندگی سعید محمدی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایام شهادت حضرت زهرا(س) جشنواره فیلم فجر برنامه‌ای ندارد

 این نمایش بازسازی واقعه کشتار شیعیان مظلوم قطیف عربستان است که در نهایت به بررسی شبهات فدک و جریانات مربوط به شهادت حضرت صدیقه طاهره منجر می‌شود. 

نمایش "حیدرآباد" از تاریخ 28 دی الی 5 بهمن از ساعت 19 در سالن اجتماعات مسجد رضایی واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، خیابان بی‌طباء اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان جهت رزرو رایگان این نمایش می‌توانند با شماره 9065 580 0901  تماس بگیرند. 

انتهای‌پیام/ 

R1392/P/S4,34,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای شب گذشته نمایش «شاماران» که مصادف با ۳۰ اردیبهشت سالگرد درگذشت سعدی افشار بود به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی، چون سعدی افشار دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اجرای «شاماران» در یازدهمین سالگرد درگذشت استاد سعدی افشار به این هنرمند عرصه سیاه بازی تقدیم شد.

شب گذشته ۳۰ اردیبهشت مصادف با سالگرد درگذشت سعدی افشار نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان در تماشاخانه سنگلج، با حضور تماشاگران و هنرمندان میهمانی، چون گلچهره سجادیه، محمدرضا خاکی، اسماعیل پور رضا، و صدیق تعریف، با گرامیداشت یاد و خاطره این چهره ماندگار سیاه بازی کشور، روی صحنه رفت.

محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، سعدی افشار را هنرمندی قابل ستایش و استاد در سیاه بازی دانست و گفت: «وقتی برای اجرا در شهر لیون فرانسه از سعدی افشار دعوت شده بود من آنجا حضور داشتم، نمایش در سالنی به بزرگی تالار وحدت روی صحنه رفت درحالی که هیچ کس زبان فارسی نمی‌دانست و گویش خاص سیاه بازی را هم نمیشناخت، اما سعدی افشار با حرکات بدن و اکت‌هایی که داشت توانست تماشاگران را تا پایان نمایش در سالن نگه دارد.» 

او افزود: «من آنجا متوجه شدم که تئاتر واقعا زبان مشترک بشریت و جهان است و تعاریفی که بزرگان از جمله بوراک از سعدی افشار کرده‌اند درست است.»

این مدرس تئاتر افزود: «اگر ما امروز تئاتری داریم پیشینه اش در هنرمندانی، چون سعدی افشار است که و متاسفانه آنطور که باید شناخته شده نیستند. افرادی که نه مدرسه رفتند و نه دانشکاه و هنرشان را سینه به سینه آموزش می‌دیدند، مثلا سعدی افشار از ذبیح الله ماهر و مهدی مصری آموخته بود.»

 تا کنون بسایر از اهالی تئاتر؛ از جمله مجید افشار، داود فتحعلی بیگی، محسن حسینی، اتابک نادری، اصغر همت، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، فرامرز سه دهی، سبا اصلیان، محسن پوشایی، مرتضی موفق، حسین محمدی، جمشید خسروی، حسنا قبادی، مسعود سخایی، آرمان شیرالی نژاد و ترانه رحیمی و ... به تماشای نمایش «شاماران» نشسته‌اند.

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها