Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@16:53:05 GMT

آزمون سخت این روزهای مجمع تشخیص مصلحت نظام

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۲۷۴

آزمون سخت این روزهای مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، لایحه CFT یا کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم چندی قبل در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تا شروعی برای تصویب احتمالی FATF و عضویت کشور در «گروه ویژه اقدام مالی» باشد، اما این مصوبه با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.

کدخدایی در رابطه با ایرادت شورای نگهبان گفته که این شورا بیش از ۲۰ ایراد شامل ابهام، مغایرت با شرع و قانون اساسی، به لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم وارد دانست و در موعد مقرر هم به مجلس اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از کش و قوس هاس فراوان بین مجلس و شورای نگهبان، سرانجام  لایحه CFT یا همان کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا در مجمع درباره پذیرش یا رد آن، تصمیم گیری شود.

البته قبل از تصویب این لایحه، مراجع عظام تقلید، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان مسائل اقتصادی نسبت به پذیرفتن این لایحه تذکرات لازم را گوشرد کردند که تصویب آن چقدر برای ملت ایران زیان آور خواهد بود.

از طرفی خارج شدن از آمریکا برجام و عدم پایبندی به تعهدات بین المللی خود، مسئله ای دیگری بود که کارشناسان مسائل اقتصادی به آن اشاره داشتند و تصویب این لایحه را به صلاح کشور نمی داننند و معتقدند تصویب این لایحه نوعی خود تحریمی است، چرا که تعریف غرب از تروریسم با تعریف جمهوری اسلامی کاملاً در تضاد است.

 حال باید دید که مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آزمون سخت و سرنوشت ساز برای جمهوری اسلامی ایران، چه نمره ای می گیرد.

خبرگزاری «حوزه» براساس رسالت ذاتی خود و در راستای تنویر افکار عمومی، به بررسی دیدگاه ها و نظرات علما، روحانیون و کارشناسان در زمینه FATF و به طور خاص لایحه CFTپرداخته که حاصل آن در ادامه می آید:

 

موسوی اصفهانی: امضاء کنندگان لوایح خارجی از شهید مدرس عذرخواهی کنند

آیت الله موسوی اصفهانی، در جلسه طلاب همدانی مقیم قم با اشاره به تلاش های استعماری علیه ملت ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره لوایح خارجی فرمود، باید مراقب باشیم؛ اما می بینیم لایحه FATF با ۱۴۳ رأی موافق در مجلس رأی می آورد؛ باید به  ایشان کمک کنیم تا حرفشان روی زمین نماند.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: امضاء کنندگان لوایح خارجی از آیت الله مدرس عذرخواهی کنند؛ مدرس جان خود را برای استقامت در مجلس گذاشت و نام او امروز ماندگار شده است؛ چقدر رهبر انقلاب فرمودند، این برجام نتیجه ای نخواهد داشت، اما مجلسیان ما چه کردند؟ هیچ موقع مقام معظم رهبری مستقیما مخالفت خود را اعلام نمی کنند؛ اما نمایندگان ما باید متوجه شوند که در چه راهی قرار بگیرند.

 

خاتمی: چرا باید طناب FATF  را به گردن خود بیاندازیم؟

آیت الله سیداحمدخاتمی هم در خطبه های 27 مهرماه نماز جمعه تهران، در خصوص FATF ، گفت: سازمان های بین المللی قابل اعتماد نیستند، دبیر اجرایی FATF به صراحت گفته که هیچ تضمینی نیست که ایران از لیست سیاه خارج شود، پس چرا ما باید این طناب را به گردن خود بیاندازیم؟

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت ما چهل سال پیش دزدهایی را از در بیرون کردند و امروز دنیای استکبار می خواهد از پنچره قوانین بین المللی وارد شود، بنابراین باید مراقب بود که این اتفاق نیافتد.

 

ماموستا رستمی: FATF بستر تضعیف جبهه مقاومت و تقویت صهیونیست هاست

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به کنوانسیون FATF  مواد این کنوانسیون را مغایر با اصول مالی و اقتصادی دنیا و لایحه ای با ماهیت سیاسی و البته رنگ و لعابی اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر مطالعه ای دقیق در بندها و مواد کنوانسیون FATF داشته باشیم، به عینه شاهد برخی انحرافات مشهود در آن هستیم که هدف آنها تنها مقابله و تحت فشار دادن کشورهای مستقل و آزادیخواه است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرنگان رهبریFATF را شکل تغییر یافته ای از تحریم های اقتصادی دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: اگر به اصل FATF به صورت عمیق توجه کنیم می بینیم که فرق آنچنانی بین این کنوانسیون و تحریم های اقتصادی وجود ندارد، تنها تفارت این دو در ظاهر آنهاست و به طور خلاصه غربی ها و به ویژه آمریکا با کلمات و اصطلاحات روز بین الملل بازی کرده اند و هنوز قائده بازی تحریم های اقتصادی را فراموش نکرده است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: دشمنان با طرح مسئله FATF می خواهند از یک سو جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف و منزوی کنند و دیگر سو برای رژیم کودک کش صهیونیستی حاشیه امنی ایجاد.

 

مدیر حوزه خراسان: ممنوعیت شرعی و قانونی عضويت در CFT

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در بیانیه ای درباره CFT تاکید کرد: در صورتي که عضويت در معاهداتي همچون CFT منجر به رصد فعاليت هاي اقتصادي و سياسي ايران توسط بيگانگان شود و از اين طريق زمينه نفوذ و اشراف اطلاعاتي و تسلط بر شئون مختلف فعاليت هاي اقتصادي و سياسي کشور فراهم گردد، چنين عضويتي کشور را با مخاطرات عدیده ای مواجه نموده و از منظر شرعی و قانونی ممنوع و بي اعتبار است.

 

صدیقی: FATF دنباله همان کاپیتولاسیون است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی هم در خطبه های نماز جمعه  18 آبان 97 تهرانFATF  را دنباله همان کاپیتولاسیون دانست و گفت: از مسئولان درخواست داریم که قوانین ذلت‌بار را دنبال نکنند.

وی با اشاره به بیانات و هشدارهای مقام معظم رهبری، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آنها این قوانین را برای استعمار می‌نویسند».

 

عربیان: پذیرش مشروط تنها مصرف داخلی دارد

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، پیوستن بهFATF را نوعی خود تحریمی دانست و گفت: در صورتی که ایران این معاهده را امضا کند، به طور طبیعی منافع اسرائیل غاصب در منطقه استوارتر می‌شود و به صورت غیرمستقیم صهیونیست ها را در خاورمیانه تقویت نموده‌ایم، چون تعریف غرب از تروریسم کاملاً با تعریف جمهوری اسلامی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در این 4 دهه از عمر جمهوری اسلامی بسیاری از دسیسه‌های پیچیده علیه ملت و این نظام پی‌ریزی شده که تاکنون خوشبختانه یکایک آن‌ها افشا و خنثی شده و این مورد اخیر یعنیFATF  توطئه پیچیده دیگری علیه این مملکت است.

مدیر حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: بی شک اگر ایران کنوانسیونFATF   را که به نوعی یادآور قرارداد ننگین ترکمنچای و گلستان است، امضا کند، خود را تحریم کرده و با دستان خودمان اطلاعات مالی کشور را در اختیار دشمنان قرار داده ایم.

 

ذوالنوری: FATF  پشت قباله برجام است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در گردهمایی تبییینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، گفت: حق الشرط و تحفظی که برای لایحه FATF بیان می‌کنند چند شرط دارد که یکی از آن شروط عدم مخالف با کنوانسیون CFT است و حقوق هشتگانه‌ای که ما برای کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریست داریم باروح کنوانسیون CFT مخالف است.

وی ادامه داد: این شروط نباید با کنوانسیون مادر یعنی کنوانسیون 1967 وین در تضاد باشد و شروط ما اگر بخواهد منافع ملی را تأمین کند در تضاد واقع می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که FATF را می‌پذیرند نمی‌توانند بر شروط کشورهای عضو FATF اشکال وارد کنند، پس کسانی که این عمل را توجیه می‌کنند یک عوام‌فریبی عالمانه انجام می‌دهند که می‌گویند اگر نخواستیم از FATF خارج می‌شویم.

وی تصریح کرد: FATF ادامه برجام و به تعبیری پشت قباله این معاهده ننگین است؛ FATF به معنای خوش‌خدمتی بعد از برجام است.

 

سالک: در استعماری بودن FATF شکی نیست

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک نیز در جمع طلاب میمه و برخوار شاهین شهر مقیم حوزه علمیه قم به فشارهای استکبار اشاره و تصریح کرد: تجاری سازی جهانی، سند 2030، FATF، پالرمو، آی پی سی و ... از جمله قراردادهایی است که استکبار به دنبال حضور ایران در این قراردادها بوده تا بتواند نفوذ خود را بیشتر کرده و فشارهای خود را عملیاتی نماید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع قرارداد FATF که رهبر معظم انقلاب بارها این نوع سندها را استعماری دانسته اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه ترجمه غلطی از متن FATF برای مجلس و شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس تصویب شد، ولی شورای نگهبان 20 ایراد از روی ترجمه صحیح این قرارداد گرفت، اما برخی به دنبال ایجاد فشار هستند تا بتوانند آن را تصویب نمایند.

 

خورشیدی: CFT  حمله تروریستی اقتصادی علیه ایران است

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، از اساتید حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان گفت: باید به صراحت گفت که FATF و لایحه CFT همان تروریست اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی و کشورهای حامی جبهه مقاومت است.

وی اظهار کرد: مسئولان ارشد نظام به دقت این نقشه جدید، پیچیده و به ظاهر قانونی دشمنان را رصد کنند و اجازه ندهند کوچکترین امتیازی به پی ریزان این ترفند اقتصادی که ماهیتی کاملا استعماری دارد، برسد.

 

حاجتی: با وجودFIU  (واحد اطلاعت مالی) نیازی به FATF نیست

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به FATF و تصویب(CFT)، یکی از لوایح چهارگانه آن در مجلس، اظهار داشت: FATF یک نهاد مشورتی است که بر خلاف تصور اشتباه بسیاری، دارای استاندارد و مقررات واحد نمی باشد، بلکه اکشن پلن یا همان برنامه عملیاتی FATF مخصوص ایران و بسیار سخت نوشته شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد، پولشویی و... ربطی به FATF ندارد، بلکه این مهم بر عهده FIU (واحد اطلاعات مالی) است، تصریح کرد: ما این واحد (FIU) را ذیل وزارت اقتصاد خودمان داریم و اساسا برای اجرای FIU نیازی به اکشن پلن نیست!.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه اکشن پلن (FATF) در بر گیرنده ۴۲ مورد است که بحثی پیرامون ۳۸ مورد آن نیست! گفت: تمام نگرانی ها حول 4 محور از اکشن پلن شکل گرفته است، یکی از این چهار مورد، گزارش دهی مستقیم FIU به خارج ذیل فصل تعامل بین المللی «اف‌ای‌یو»ها یا یکدیگر است (International Coroporation)

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی افزود: در این جا FATF زیرساخت انتقال داده بین FIU ما و دیگران را ایجاد می کند، ما و مثلا آمریکا، اسرائیل یا عربستان را...! که هر کدام از اعضاء این نهاد مشورتی (FATF) حق سؤال به شکل جزئی از ما را دارند و این همان قطعه از پازلی است که برای تکمیل تحریم ها به آن نیازمندند!.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان اظهار کرد: اجرای اکشن پلن FATF مشکل جدی و مستقیمی برای گروه های مقاومت که «همواره در تأمین امنیت ایران، مؤثر بوده اند» ایجاد نمی کند، بلکه در اولین قدم، این نهادهای داخلی ما همچون سازمان صنایع دفاع و قدرت موشکی ما است که مورد هدف قرار میگیرد! به همین دلیل باید مراقب بود تا این لایحه در قانون جمهوری اسلامی توسط نمایندگان ملت به تصویب نرسد.

 

موستا شیرزاد ایزدی: FATF  زمینه ساز تضعیف اقتدار ایران است

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به کنوانسیونFATF  تاکید کرد: دشمان از هر راهی وارد می شود که نظام اسلامی را تضعیف کند و امروز هم می بینیم که می خواهند این کنوانسیون جدید را به هر طریق ممکن بر ملت ایران تحمیل کنند.

این کارشناس دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه این معاهده کاملا تحمیلی و برای تضغیف جامعه اسلامی به ویژه کاستن اقتدار جمهوری اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: دشمنان با این معاهده می خواهند که اقتدار امروزه جمهوری و نیز جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف و حتی نابود کنند، پس تصویب این قرارداد باز کردن راه های نفوذ دشمنان به داخل مرزها و نیز کاستن از امنیت کشور است.

 

عبادی: مردم کوچه و بازار هم خطرات پیوستن به FATF را می‌فهمند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی هم با اشاره به اینکه حتی مردم کوچه و بازار خطرات پیوستن به FATF را می‌فهمند و اعتراض می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی سیاستمداران و تحصیلکرده ها متوجه این خطرات نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن، دشمن است و از او انتظار دوستی نیست، گفت: از نگاه غربی ها اگر کسی  بخواهد از جان، مال، کشور و استقلال خود دفاع کند تروریست خوانده می شود و هر کسی هم که از او حمایت کند حامی تروریست است!!

 

موسوی لارگانی: FATF یک خود تحریمی بسیار شدید است

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نیز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: FATF یک خود تحریمی بسیار شدید است و هر تراکنش مالی در کشور، به صورت آن لاین برای غربی ها مشخص خواهد بود..

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: تعریف تروریستی  که غرب مطرح می کند با تعریف نظام جمهوی اسلامی ایران متفاوت است، غرب حزب الله لبنان، سپاه قدس، انصارالله یمن، و ... را تروریست می داند.

 

پژمانفر: چرا باید تعهدات استعمار را بپذیریم؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به پیامدهای منفی و ناگوار لایحه FATF برای کشور، اظهار داشت: FATF یک برنامه کاملاً استعماری است که آثار و تبعات بسیار زیادی نیز هم درون کشور و هم در خارج از کشور برای ما دارد.

وی به مسئله برجام به عنوان یک عبرت اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان پای میز مذاکره با غربی‌ها رفتند و هیچ‌ منافعی  برای کشور نداشت، لذا باید تعهدات استعماری آن‌ها را نپذیرفت.

 

حاجی دلیگانی: FATF  تحریم های جدیدی تحمیل می کند

حسینعلی حاجی دلیگانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره معاهده FATF  گفت: در FATF دادن اطلاعات کشور به کشورهایی است که با کشور ما دارای کینه دیرینه هستند و نه تنها اطلاعات داده می شود، بلکه آنها مرتبط اطلاعات تراکنشی مردم و نهاد های داخل کشور را رصد می کنند و از طریق آنها می توانند به اقتصاد کشور ما ضربه وارد کنند.

وی افزود: لایحه الحاق اسم قشنگی دارد، ولی برای ملت ما سختی های فراوانی به همراه دارد. با اجرای FATF نه تنها تحریم ها دور زده نمی شود، بلکه باعث می شود که با رصد آنها، تحریم های جدید هوشمند شویم.

 

نوید عمیدی:  حامیان FATF حتی یک استدلال منطقی ندارند

نوید عمیدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 20 مهرماه تهران، با بيان اينكه حاميان FATF حتی یک استدلال منطقی نداشتند، گفت: متهم شدن دوباره جمهوری اسلامی به پولشویی توسط آمريكا نتیجه راهبرد بهانه زدایی اين آقايان است.

وی ادامه داد: قریب به دو سال است که دولت با پذیرش پیوستن به لوایح چهارگانه موسوم به FATF بار دیگر و پس از تجربه‌ شکست‌خورده برجام، به جای کار جهادی و تدبیر امور اقتصادی کشور، حل مشکلات اقتصادی را به سازش با غرب گره زده است.

 این فعال دانشجویی افزود: امام خامنه‌ای در همین راستا ضمن هشدار نسبت به این مسیرهای طراحی‌شده و سازوکارهای صوری تحت عنوان کنوانسیون‌های به‌ظاهر بین‌المللی در دیدار 30 خرداد امسال خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت‌وپز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به‌ظاهر بین‌المللی می‌گیرد.»

 

عبدالملکی: پذیرش FATF یعنی خود تحریمی نهادهای انقلابی

حجت‌الله عبدالملکی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) تهران نیز با اشاره به پیامدهای منفی و ناگوار لایحه FATF برای کشور اظهار داشت FATF یک گروه نامشروع بین‌المللی است که در آن چند کشور قصد دارند تا سایر دولت ها را مجاب کرده که از اصول و قوانین مورد نظر آن‌ها پیروی کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) بابیان اینکه لوایح دولت در مورد FATF به ضرر اقتصاد کشور است، تصریح کرد: در صورتی‌ که همکاری با FATF پذیرفته شود، در واقع نیابت داده خواهد شد تا هر دستورالعملی که تا ابد در این مجموعه تصویب شود را برای ما لازم‌الاجرا بداند و برای پذیرفتن FATF نظیر برجام باید تا انتهای آن متعهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد: التزام به عدم اقدامات تأمین مالی تروریسم، با تعریفی که گروه FATF از تروریسم دارد مستلزم خود تحریمی نهادهای نظامی و امنیتی کشور است و بانک‌های کشور باید نهادهای نظامی و امنیتی خود کشور را تحریم کنند که البته نهادهای نظارتی نظام اجازه خود تحریمی کشور را نخواهند داد زیرا خود تحریمی کشور و تحریم نهادهای نظامی و امنیتی خود کشور تضعیف قدرت انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

 

ابطحی: پذیرش  FATF یک نوع خود تحریمی است

سید جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم در جلسه روشنگری و بررسی مسائل سیاسی در خمینی شهر، پیرامونFATF ، اظهار کرد: مایه تاسف و نگرانی است که دولت و نمایندگان مجلس با داشتن تجربه پذیرش برجام، دوباره به دنبال تصویب قراردادهایی هستند که هم از نظر شروط و الزامات آن و هم از نظر بی تعهدی دست اندرکاران آن نتیجه ای جز خسارت و ذلت ندارد، شتاب و اصرار وجود دارد.

نماینده  مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: پذیرش مفاد کنوانسیون های مرتبط با FATF یک نوع خود تحریمی است که باعث فشار بیشتر بر نظام اسلامی شده، براین اساس چنین به نظر می رسد جریانی بیماردل با این شیوه و با بالا بردن نارضایتی عمومی، قصد ایجاد تقابل مردم با حاکمیت را در سر می پروراند.

ابطحی خاطرنشان کرد: از  ۴۱ توصیه و بندهایfatf دو مورد کنوانسیون است که به یکی از آن موارد، پالرمو گفته می شود و یکی هم cft که خود این معاهده ۹ پیوست دارد و از موارد آن کمک مالی به تروریسم است از جمله دیگر موارد این است، کسانی که تحریم امریکا هستند معامله با آنها جایز نیست.

 

نماینده بیرجند: آینده مشخص می کند چرا برخی نمایندگان با CFT مخالف بودند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان اینکه بنده مخالف تصویب CFT بودم، گفت: آینده مشخص خواهد کرد که چرا برخی از نمایندگان با لایحه CFT مخالف بودند.

وی افزود: طی بررسی ها و مطالعاتی که در این خصوص داشتم به این نتیجه رسیدم با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و بانک های مطرح کشور نیز با ما تبادل بانکی ندارند، پیوستن به این لایحه به صلاح نیست، لذا با آن مخالف بودم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس تصریح کرد: از نگاه آمریکا حزب الله و حماس نیز جزء گروه های تروریستی هستند و برخی از نمایندگان بر این باورند که شاید در آینده این گروه ها و همچنین سپاه قدس را رسما به عنوان گروه های تروریستی معرفی کنند

 

فضلای اهواز: پذیرش CFT به معنای باز کردن درب ها به روی استکبار است

 فضلای حوزه علمیه اهواز هم چندی قبل در نامه‌ای به شورای نگهبان، پذیرش CFTرا به معنای باز کردن درب بهانه‌جویی برای استکبار دانسته و بر لزوم نظارت و بررسی دقیق این لایحه تأکید کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: پذیرش لایحه CFT مخالف اصل مسلم نفی سبیل در قرآن مجید است که از اصول مسلم سیاست خارجه قانون اساسی است

به گزارش حوزه نیوز، پذیرش و تصویب لایحه CFT (کنوانسیون مبارزه با پولشویی و حمایت مالی تروریسم) خواسته یا ناخواسته حرکت در جهت منویات شیطانی استکبار جهانی و ضربه به منافع ملی و امنیت کشور است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شناسه اینترنتی #نظارت_بر_تبلیغات در پیام رسانه‌های داخلی، به ارسال شکایات، انتقاد و پیشنهاد متعهدانه خود در حوزه تبلیغات اقدام کنند.
به گفته عباس محمدیان، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بستر‌های مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی؛ افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی را از جمله فواید مردمی‌سازی نظارت‌ها در حوزه تبلیغات دانست..
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص‌ها و معیار‌های تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی