Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس اداره کل روابط عمومي بانک مسکن از افتتاح حساب551 هزار و 544 سپرده گذار در صندوق يکم از ابتداي تشکيل اين صندوق تا 13 دي ماه سال جاري خبر داد.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| رييس اداره کل روابط عمومي بانک مسکن از افتتاح حساب551 هزار و 544 سپرده گذار در صندوق يکم از ابتداي تشکيل اين صندوق تا 13 دي ماه سال جاري خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانک مسکن، مهدي احمدي رييس اداره کل روابط عمومي بانک عامل بخش مسکن، با بيان اينکه حساب صندوق پس‌انداز مسکن يکم از خردادماه سال 94 به منظور فراهم شدن امکان اعطاي تسهيلات خريد مسکن راه‌اندازي شد، گفت: از ابتداي اين دوره تا پايان سيزدهم دي ماه سال جاري معادل 551 هزار و 544 فقره سپرده گذاري به قصد دريافت تسهيلات خريد مسکن در اين صندوق در شهرهاي سراسر کشور افتتاح شده است.
وي به مجموع تسهيلات پرداخت شده به متقاضيان خريدمسکن از محل صندوق يکم نيز اشاره کرد و گفت: تا بازه زماني اشاره شده، مجموعا 88 هزار و 908 فقره تسهيلات خريد مسکن به سپرده گذاران اين صندوق در سراسر کشور پرداخت شده است به اين معنا که اين تعداد خانه اولي و سپرده­گذار در صندوق يکم، موفق شدند با دريافت اين تسهيلات اقدام به خريد مسکن کنند و خانه دار شوند.
رييس اداره کل روابط عمومي بانک مسکن مبلغ تسهيلات اعطا شده از محل صندوق يکم را معادل 6 هزار و 720 ميليارد و 600 ميليون تومان اعلام کرد.
وي به سقف تسهيلات اعطايي از محل صندوق يکم در شهرهاي مختلف کشورنيز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سقف تسهيلات اين حساب در شهر تهران 80 ميليون تومان، در شهر‌هاي بزرگ بالاي 200 هزار نفر جمعيت60 ميليون تومان و در ساير مناطق شهري معادل 40 ميليون تومان است. نرخ سود تسهيلات در محدوده بافت فرسوده معادل 6 درصد و در ساير مناطق شهري معادل 8 درصد، حداقل مدت انتظار اوليه 12 ماه و مدت بازپرداخت آن حداکثر 12 سال است که بازپرداخت تسهيلات طبق درخواست کتبي گيرنده تسهيلات به صورت ساده يا پلکاني (سالانه و دوره‌اي) امکان‌پذيرخواهد بود.
وي با اشاره به اينکه تسهيلات اين صندوق ارزان ترين نوع تسهيلات خريد مسکن محسوب مي شود، افزود: يکي از شرايط مهم پرداخت تسهيلات سپري نشدن بيش از 15 سال از تاريخ صدور جواز ساخت و دارا بودن شرايط و مشخصات لازم براي ملک (از جمله رعايت آيين‌نامه 2800 و تأييد استحکام بنا مطابق ساير تسهيلات مشابه) است.
به گفته وي تسهيلات صندوق پس انداز مسکن موثرترين،ارزان ترين و در عين حال بالاترين سقف تسهيلات خريدمسکن را براي خانه اولي ها فراهم کرده است و تاکنون استقبال بسيار مناسبي از سوي متقاضيان براي افتتاح حساب در اين صندوق انجام شده است.
به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن، دولت و وزارت راه و شهرسازي، در اجراي طرح ملي بازآفريني شهري، يکي از پايه­ هاي اصلي تامين مالي سمت تقاضا در اين طرح را صندوق پس انداز مسکن يکم تعريف کرده اند.
در طرح بازآفريني شهري، قرار است دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن يکم در اولويت خريد واحدهاي مسکوني نوسازي شده در بافت هاي فرسوده قرار بگيرند. تسهيلات يکم در بافت فرسوده با نرخ سود کمتر و بدون لحاظ شرط خانه اولي،‌ به سپرده گذاران اين صندوق تعلق مي گيرد بنابراين مزيت تعريف شده در بافت فرسوده براي صندوق پس انداز مسکن يکم باعث خواهد شد ساخت و سازهايي که در راستاي طرح بازآفريني انجام مي شود، از تقاضاي بالقوه برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان