Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یکی از مقامات دولت آمریکا از برنامه ریزی برای اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده خبر داد.

 برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی که هفته جاری داشت، مدعی شد آمریکا موفق شده است صادرات نفت ایران را بدون افزایش قیمت نفت، کاهش دهد.

 وی در مصاحبه با بلومبرگ ادعاهای قبلی دولتمردان آمریکایی را تکرار کرد و گفت: ما در مسیر به صفر رساندن صادرات نفت ایران هستیم با این حال زمانی که از وی پرسیده شد این امر چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟ اعتنایی نکرد و گفت: کمپین به صفر رساندن صادرات نفت ایران با توجه به امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا پیشبرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صفر رساندن صادرات نفت ایران برای آمریکا کار ساده‌ای نبوده زیرا به افزایش قابل توجه قیمت نفت منجر می‌شود. در حقیقت آمریکا در نوامبر تصمیم گرفت به هشت کشور واردکننده نفت ایران معافیت صادر کند زیرا نگران تاثیر تحریم‌ها روی قیمت نفت بود.

برایان هوک اظهار کرد: ما بدنبال صدور معافیت جدیدی نیستیم و این سیاست ما از ابتدا بوده است.

آمریکا به ژاپن، کره جنوبی، هند، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان معافیت شش ماهه برای ادامه واردات نفت ایران داده است که مهلت معافیت مذکور در ماه مه به پایان می‌رسد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست

به گزارش جام جم آنلاین، 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران مبتنی بر حق ذاتی خود اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که مستقیم علیه حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی  طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌؟کند .

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • نوسان قیمت سکه در کانال ۴۳ هزار تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۳۰ : ۱۱