Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: در راستای ارتقاء خدمات درمانی و رضایتمندی شهروندان سازمان بیمه سلامت به موسسات خدمات درمانی طرف قرارداد پرداخت‌هایی را داشته است.

دریجانی افزود: ۵۷ میلیارد تومان به موسسات تشخیص قرار داد پرداخت شده است که از این اعتبارات  ۴۲ میلیاردتومان مربوط به بیمارستان‌ها و موسسات دانشگاهی و نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان به بخش خصوصی در راستای افزایش رضایتمندی موسسات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درسال ۹۷ پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی تا آبان ماه و به موسسات خصوصی تا شهریورماه پرداخت شده که تماما تلاش بیمه سلامت استان پرداخت هزینه داروخانه‌ها است تا با مشکل خرید دارو مواجه نشویم.

استان یزدبه عنوان پایلوت در راستای دولت الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: در راستای دولت الکترونیک استان یزد پایلوت است که از ماه آینده موظف هستیم تمام آیتم‌ها و مولفه‌ها را الکترونیکی انجام دهیم که نسخه الکترونیک و حذف دفترچه و پرونده‌های بیمارستانی الکترونیکی از جمله کار‌های در دستور کار است که نسخه الکترونیک در شهرستان تفت و پرونده‌های بیمارستانی الکترونیک از بیمارستان شهید صدوقی آغاز می‌شود.

دریجانی تصریح کرد: بیمه سلامت به صورت رایگان است و شهروندان برای ثبت نام بیمه ایرانیان با حق سرانه ماهیانه ۲۲ هزار تومان به ازای هر نفر می‌توانند به ادارات بیمه سلامت در شهرستان‌ها و یا پیشخوان‌های منتخب مراجعه کنند که با این بیمه می‌توانند از خدمات مراکز تشخیص درمانی بخش خصوصی و دولتی استفاده کنند.

وی افزود: ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه روستایی، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان هستند که ماهیانه ۱۷ میلیاردتومان برای این شهروندان هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان  گفت: یکی از مزیت‌ها مهمان پذیر بودن و بیمارپذیربودن است که ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی و ۳۰ درصد مراجعه کنندگان از خارج استان هستند که بدون هیچ محدودیتی از خدمات این بیمه می‌توانند استفاده کنند.

دریجانی تصریح کرد: برای رضایتمندی شهروندان سامانه ۱۶۶۶ جهت پاسخگویی به شکایات، پیشنهدات بیمه شدگان شبانه روزی فعال است و کمتر از ۲۴ ساعت موظف به پاسخگویی به شکایات هستیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: پس از معرفی ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب‌العلاج، ۱۸ میلیارد تومان در زمینه این بیماری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی یزد، حامد هاتفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت اظهار کرد: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 747042

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج