Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای اداره های مبارزه با سرقت پلیس استان های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای مردم و جامعه است، موضوع سرقت بیشترین طیف تاثیر بر امنیت و آرامش مردم را دارد. بیش از ۲۰ درصد احساس ناامنی در جامعه ناشی از سرقت است به ویژه سرقت‌هایی که به حوزه شخصی مردم بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لذا این موضوع همیشه برای ما مهم بوده و همیشه در تلاش بودیم که روند رو به کاهشی در این حوزه داشته باشیم که البته بر اساس آمار کاهش هم داشته‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره سرقت‌های بزرگ و خشن گفت: در خصوص سرقت های مهم و خشن کاهش های بیشتری داشتیم و این موصوع تحت کنترل و مدیریت پلییس بوده و اقدامات موثری انجام دادیم و در انجام این اقدامات موفق هم بودیم.

سردار سلیمانی تاکید کرد: به دلیل تشدید بعضی امور که از کنترل ما خارج است مثل بیکاری، مشکلات اقتصادی، توسعه حاشیه نشینی ها، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکانی برای نگهداریشان، نمی‌توانیم سرقت را ریشه‌کن کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه این عوامل نه تنها باعث سرقت در جامعه می‌شوند، بلکه یک روند رو به رشدی هم در این حوزه پدید می‌آورند که البته شیب این نوع از سرقت‌ها تند نیست ولی ما را نگران کرده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به طرح مبارزه قاطع با توسعه سرقت گفت: چندماه پیش در قرارگاهی را که از قبل داشتیم و فعال هم بود، طرحی را با عنوان طرح مبارزه قاطع با توسعه سرقت تهیه کردیم و مراحل اولیه اش را شروع به پیاده سازی کردیم. و در این طرح بر روی حوزه هایی که بیشتر سرقت در آن انجام می شود باید تمرکر کنیم. به عنوان مثال اگر دزدیِ خودرو داریم باید بر روی آن تمرکز کنیم، اگر دزدی از خانه‌ها داریم باید بر روی آن تمرکز کنیم و ...

وی تاکید کرد: البته جغرافیای سرقت هم مهم است، بیش از ۷۰ درصد سرقتها در ۱۰ استان است (تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان و اصفهان)، اگر بر روی این استان ها تمرکز کنیم، موفقیت بیشتری را در راستای کاهش سرقت کسب می کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر بر روی سارقین حرفه ای در کشور -که حدود ۶۰ درصد سرقت ها توسط اینها انجام می‌شود- تمرکز کنیم، نتیجه بهتری داریم. البته باید این را هم درنظر بگیریم که تعداد سارقین بار اول در حال افزایش هستند و باید بر روی اینا هم کار کنیم.

وی ادامه داد: سارقان اجناسی را که سرقت می‌کنند به راحتی نمی‌توانند در بازار بفروشند و باید به فردی که مورد اطمینانشان است بفروشند و در نتیجه به سراغ مال‌خرها می‌روند به همین دلیل ما باید بر مال‌خرها هم نظارت بیشتری داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آمار کشف اموال مسروقه گفت: در عین اینکه بیش از ۶۵ درصد سرقت ها را در کشور کشف می‌کنیم ولی نمی‌توانیم تمام این اجتاس مسروقه را به صاحبان آنها تحویل دهیم، چراکه کد شناسایی و یا شناسنامه‌ای ندارند، البته در سرقت‌هایی که مربوط به خودرو می‌شوند  بیش از ۹۵ درصد این سرقت‌ها را کشف میکنیم و این کشفیات هم در ماه اول سرقت رخ دادا انجام می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل یک سامانه‌ای را طراحی کردیم به عنوان سامانه مجازی کشفیات اموال مکشوفه کهددر ۱۰ ماه گذشته این سامانه در تهران پاسخگویی خوبی برای نردن داشته است و امروز هم رسما این سامانه را در کشوری افتتاح کردیم.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: آن دسته اموال مسروقه که مالک اصلی آن مشخص نیست را در سامانه بارگذاری می‌کنیم تا افرادی که قبلا در این سامانه سرقت را اعلام کردند، بتوانند اجناس مسروقه خود را تحویل بگیرند.

کد خبر 4514700

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار ایوب سلیمانی سرقت خودرو کشف سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید