Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار چاپ لبنان در مطلبی نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر اخیر خود به بغداد تلاش کرد شرط‌هایی برای مقامات عراقی وضع کند تا به موجب آن‌ها از طریق بانک‌های عراقی دلار به لبنان حواله نشود و کسانی که به ایران داخل یا از آن خارج می‌شوند بازرسی شوند تا از ورود و خروج ارز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا اواسط سال گذشته، آراس حبیب، دبیرکل حزب «المؤتر الوطنی» (کنگره ملی) لبنان و بانک او موسوم به «البلاد اسلامی» را به اتهام کمک به سپاه قدس ایران از طریق بانک مذکور و حواله پول به حزب‌الله در لبنان، در فهرست تروریسم قرار داده بود.

این در حالی است که پیشتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق،  تاکید کرده بود: ما در جایگاه درستی ایستاده‌ایم و بخشی از سیستم تحریم‌ها علیه ایران نیستیم و آمریکا هر کشور یا فردی را می‌خواهد تحریم کند، این به خودش مربوط است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیار دلار گاز به عراق صادر کرده است.

به گزارش شانا، مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

ایران، شریک مطمئن اقتصادی

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه‌ سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند