Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@21:16:12 GMT

علائمی که خبر از بیمار شدن قلب می دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۴۹۳

به گزارش پارس نیوز، 

  مشکلات قلبی می‌توانند پنهان، ناگهانی و بدون هشدارهای ظاهری سراغ شما آیند. اما گاهی نشانه‌هایی وجود دارند که اکثر افراد قادر به شناسایی آن‌ها نیستند. دکتر Kerry Hildreth پروفسور دانشگاه قلب کلورادو می‌گوید: نشانه‌ها و علائم مشکلات قلبی مخصوصاً برای زنان همیشه از یک قاعده خاص و مشخص پیروی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب علائمی را برای‌تان توضیح ‌می‌دهیم که می‌تواند یک هشدار در خصوص سلامت قلب باشد.

درد قفسه سینه

فشار شدید در قفسه سینه مانند احساس وجود یک شیئ سنگین بر روی سینه برای تمامی افراد یک زنگ خطر است. در صورت بروز هر گونه فشار در قفسه سینه با اورژانس تماس بگیرید. این درد گاهی به شانه‌ها، بازو، گردن و فک هم گسترش پیدا می‌کند. درد قفسه سینه بعد یا حین انجام فعالیت روزانه یا استرس، می‌تواند یک سیگنال برای مشکلات گردش خون باشد.

تنفس کوتاه

اگر فعالیت سبک باعث از بین رفتن تنفس شما می‌شود، مثلاً به راحتی قادر به بالا رفتن از یک سری پلکان نیستید، این یک مشکل اساسی است. کافی است توانایی و فعالیت امروزه خود را با یک یا ۲ سال قبل مقایسه کنید.

اگر متوجه تغییرات اساسی در تنفس و توانایی بدن خود شدید، این می‌تواند علامت شروع یک اتفاق مهم باشد. مشکلات تنفسی که حتی هنگام دراز کشیدن سراغ شما می‌آیند، جدی بوده و در آینده مشکل ساز خواهند بود. این می تواند نشانه مشکلات دریچه قلب باشد. پس با پزشک مشورت کنید.

علائم شبیه آنفولانزا

احساس تهوع یا خستگی، تجربه سرما خوردگی و عرق سرد و مرطوب می‌توانند نشانه‌های جریان خون ناکافی باشند. شاید هرکسی دچار این علائم شود اما اگر بعد از فعالیت بدنی دچار این علائم شدید با دکتر متخصص مشورت کنید.

منبع: عصر ایران

ناراحتی شدید معده می‌تواند یک پرچم قرمز باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از زنان چند روز قبل از حمله قلبی مشکلات سوءهاضمه داشته‌اند. متأسفانه این افراد نمی‌دانند که مشکلات هاضمه‌ای را با حملات قلب ارتباط دهند بنابراین دنبال راه حل و درمان نمی‌باشند.

گیجی

بر اساس نتایج دانشگاه کارولینای شمالی، احساس گیجی، سردرگمی یا کسل بودن می‌توانند نشانه انسداد یا مشکلات مربوط به درچه قلب باشند مخصوصاً اگر این موارد با احساس لرزش (نبض تند) در قلب همراه باشد.

خستگی یا بی خوابی

بر اساس گزارش دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنان در طول هفته‌ای که منجر به حملات قلبی شده‌اند به شدت احساس خستگی کرده‌اند. همچنین این افراد مشکلات خواب و بی‌خوابی را گزارش کرده‌اند.

نکته پایانی

سعی کنید هیچ دردی را نادیده نگیرید و به سادگی از آن نگذرید، درد صدای بدن است و یه نشانه از وجود اختلال در عملکرد بدن یا یک بیماری، سعی کنید قبل از اینکه این درد برای‌تان مشکل ساز شود سریعاً پیگیر شوید.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قلب مشکلات زنان سلامت تنفس پزشک سرما درمان خواب استرس ایران درمان سرما قلب پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین،مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

تسنیم در خبری نوشت:نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899246

دیگر خبرها

  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!