Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی اخلاقی از رسول گرامی اسلام اظهار داشت: بر اساس این حدیث، بپرهیزید از اینکه آثار محسنین در تو باشد اما واقع محسنین در تو نبوده و در روز قیامت در زمره ریاکاران محشور شوی و آبرویت در آن روز از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخورد شدید اسلام با ریاکاران گفت: انسان ریاکار گرفتار نوعی شرک بوده و در قیامت از او به‌عنوان مشرک خطاب می‌شود، چراکه در صورت رواج ریاکاری در جامعه شرک در جامعه رواج پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: انسان ریاکار به دنبال کاری است که بیشتر در دید مردم باشد و ریاکاری عمل را از محتوا خالی می‌کند، فلسفه برخورد اسلام با ریاکاری همین است که عمل از محتوا خالی نباشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از شاخه‌های ریاکاری در جامعه را عوام‌فریبی دانست و افزود: این مسئله سبب خالی شدن جامعه از محتوا می‌شود، پناه‌برخدا اگر در جامعه کار کردن خالی از محتوا شود، و اهل علم باید از این مسئله بیشتر بپرهیزند و فقط برای خدا کار کنند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: ما باید خدمات حوزه را به جامعه بیان کنیم تا کسانی که فکرشان تخریب حوزه است بفهمند در دنیا چه خبر است، گاهی باید اعمال نیک را تابلو کرد تا دنیا بفهمد چه خبر است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از محرومیت‌های حوزه این بوده که خبررسانی و اطلاع‌رسانی کافی ندارد، تصریح کرد: چند روز پیش شورای عالی حوزه به دیدار ما آمده بودند و یک سری آمار و اطلاعات می‌دادند که قابل‌تأمل است، قبل از انقلاب تعداد مدارس دینی خواهران در کل کشور 488 مدرسه با طلاب خواهر و اساتید است، و طلاب خواهر در سطوح مختلف تحصیلی 62 هزار نفر در کشور هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: تعداد فارغ‌التحصیلان طلاب خواهر 50 هزار نفر و تعداد اساتید 7 هزار و 300 نفر است، همچنین تعداد رشته‌ها 180 شاخه و رشته درسی بوده و این‌ها غیر از بخش جامعه الزهرا(س) است که 16 هزار نفر طلبه دارد.

وی تأکید کرد: هر آدم با ایمان مقید باشد که یک انسان علاقه‌مند به اسلام درست کند،کسی باور نمی‌کرد روزی 62 هزار طلبه خواهر در کشور داشته باشیم، در میان این‌ها مجتهدینی در حال تربیت هستند که می‌توانند بهتر برای هم‌جنسانشان تعلیم و تعلم کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: چرا ما یک‌هفته‌ای برای حوزه‌های علمیه نداریم که در آن خدمات حوزه برای مردم بیان شود، باید خبررسانی صورت بگیرد تا حوزویان خدمات خود را برای مردم بازگو کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تحصیل تعداد بی‌شمار طلاب خارجی را یکی دیگر از خدمات حوزه بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی از شهر مقدس قم و حوزه‌های علمیه برخاسته شده و باید هفته‌ای بنام حوزه‌های علمیه نام‌گذاری شود تا در آن خدمات حوزه برای مردم بازگو شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه حوزه های علمیه شیعیان قم مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه و حرم روح قم هستند، گفت: در ساخت و سازها به روح معماری اسلامی و ایرانی توجه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: مردم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حوزه،به محور هستند و اقدامات باید با این محوریت شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شورا می‌تواند یک جمع تخصصی، شورایی و حوزوی را تشکیل داده و تصمیم بگیرد، مطرح کرد: نباید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم احساس پس رفت داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه و حرم مطهر روح قم هستند، عنوان کرد: اگر به این روح توجهی نشود، هویت شهر قم از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید کادرسازی شکل بگیرد، بیان کرد: کادرسازی به این معنا است که به تدریج نیروهای جوان وارد مجموعه شده و کسب تجربه کنند.

اعرافی با بیان اینکه سرمایه عظیمی برای جذب زائر در قم وجود دارد، تصریح کرد: امروز تقریبا هیچ کشوری وجود ندارد که تحصیل کننده‌ای در قم نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید از فرصت جذب سرمایه استفاده بهتری شود، عنوان کرد: حوزه هم در این موضوع می‌تواند همکاری‌هایی با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید به معماری توجه بیش‌تری شود، ابراز کرد: باید در ساخت و سازها به روح معماری اسلامی و ایرانی توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است