Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در یکسال گذشته بیش از ۵۵۰ نفر از گردشگران سلامت از خدمات تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بهره‌مند شده‌اند.

 

یه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاسم میری علی آباد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از ۵۵۰ نفر از گردشگران سلامت از خدمات تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بهره‌مند شده اند، گفت: ۷۰ درصد از گردشگران سلامت را اتباع کشور افغانستان تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کارگاه منطقه‌ای توسعه گردشگری با اشاره به این مطلب که گردشگر سلامت تعریف خاصی دارد گفت: این افراد کسانی هستند که کشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک کرده اند و هزینه خدمات را پرداخت می‌نمایند. وی افزود؛ تعداد زیادی از اتباع خارجی که به بیش از یکسال اخیر در کشور ما سکونت دارند و یا در جریان قاچاق انسان دچار سانحه شده اند نیز خدمات درماین را در بیمارستان‌ها تابعه دانشگاه دریافت کرده اند که این افراد در تعریف گردشگر سلامت نمی‌گنجند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های توسعه گردشگری در منطقه جنوب شرق کشور است. وی خاطرنشان کرد برای نهادینه ساختن صنعت گردشگری سلامت برنامه‌های مدونی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شده و در این گام، مجوز پذیرش بیمار غیر ایرانی در بیمارستان چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان اخذ شده است.
وی ادامه داد: مجموعه کاملی از خدمات تشخیص و درمان بیماری‌های چشم پزشکی در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان ارائه می‌شود و مهمترین مشخصه این بیمارستان این است که بیمار از بدو ورود تا لحظه خروج تمام خدمات مورد نیاز را در همین مرکز دریافت خواهد کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سلامت راهبرد‌های علمی و مشخصی دارد که باید از مرحله ایده به مرحله اجرا برسد، اذعان کرد: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری‌های عفونی و گرمسیری از مهمترین محور‌های توسعه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
میری علی آباد گفت: با توجه به مشکلات اقامتی که بیماران خارجی مراجعه کننده به مرکز چشم پزشکی الزهراء (س) با آن مواجه هستند از حضور بخش خصوصی در راه اندازی هتل و اقامتگاه ویژه بیماران خارجی استقبال می‌کنیم.
سعید هاشم زاده، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در این نشست گفت: رویکرد اصلی وزارت بهداشت نهادینه کردن روند جذب گردشگر سلامت به شکلی است که گردشگر از مبدأ، مسیر حرکت خود و محل دریافت خدمات را شناسائی و مشخص نماید.
وی با اشاره به اینکه، هر گردشگر سلامت ۳ تا ۴ برابر یک گردشگر عادی در کشور مقصد هزینه می‌کند گفت: در سال گذشته میلادی صنعت گردشگری سلامت حدود ۴۳۹ میلیارد دلار چرخش مالی داشته و به طور متوسط ۴ – ۳ درصد از جمعیت دنیا یعنی چیزی درحدود ۱۱ میلیون نفر کشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک کرده اند.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای ارائه خدمات به افراد همراه بیماران گفت: بیش از ۸۰% گردشگران سلامت با حداقل یک نفر همراه به کشور مقصد می‌آیند و به همین دلیل لازم است برای این همراهان نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم.
هاشم زاده اضافه کرد: در حال حاضر تایلند، سنگاپور، هندوستان، مجارستان، آمریکا و کانادا بیشترین سهم را در بازار گردشگری سلامت دارند و در چند سال اخیر ترکیه با برخورداری از یک برنامه استراتژیک، بیشترین رشد را در زمینه جذب گردشگر سلامت داشته است.
وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالای موجود در کشور، سهم ما از بازار گردشگری سلامت نا چیز است و کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و عمان کشور‌های اول در اعزام گردشگر سلامت به کشور ما هستند.
کارگاه تخصصی توسعه گردشگری سلامت دردانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حضور رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت و کارشناسان گردشگری دانشگاه‌های همجوار برگزار شد.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگر سلامت سعید هاشم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان

  حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان اظهار کرد: این پایگاه از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده اند که امروز شاهد افتتاح رسمی اولین پایگاه اورژانس بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور است افزود: این پایگاه همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ در خدمت بانوان است که با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته دکتر غزنوی؛ طبیعتاً در استان پهناور سیستان وبلوچستان وجود تنها یک پایگاه اورژانس ویژه بانوان پاسخگو نخواهد بود و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بر تعداد این پایگاه در استان بیفزاییم.
حمایت استانداری از ایجاد اورژانس بانوان
دکتر رضا شریفی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان در راستای افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان، استانداری سیستان و بلوچستان با تمام توان نسبت به تامین آمبولانس و فضای فیزیکی به منطور ایجاد این پایگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهد بود. 
دکتر عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که به طور میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات امدادی می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ زاهدان را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود که ضمن اتلاف وقت و هزینه، موجب می‌شود تا همکاران ما در خدمت رسانی به بیماران واقعی با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی افزود: همه همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و جلب رضایت مردم در تمامی نقاط به کار گرفته و خالصانه تلاش می‌کنند که امیدواریم در این مسیر سربلند بوده و مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان