Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:42:08 GMT

هیچ طرحی نباید بی توجه به حقوق کودکان باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۶۳۹

هیچ طرحی نباید بی توجه به حقوق کودکان باشد

شهردار اصفهان گفت: به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم. تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه و گره گشای بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مهم تحقق یابد می توان با سرعت بیشتر و درک درست از جهان مشکلات خود را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، قدرت الله نوروزی امروز (چهارشنبه) در نخستین کنفرانس شهر دوست‌دار کودک گفت: خوشحالم که شهر اصفهان به عنوان شهر پایلوت برای دوستدار کودک انتخاب شده است و این حق اصفهان بوده که انتخاب شود، این شهر از جذابیت‌های متعددی برخوردار است و در همه جهان زبانزد و خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، صلح و دوستی از ویژگی های اصفهان بوده که در طول تاریخ اثبات شده است، افزود: خوشحالم شهردار شهری هستم که همواره در دنیا افتخار آفرین شده است. امروز نیز این شهر دوستدار کودک شده تا کودکانی که کمتر صدای آنها شنیده می شود، کودکانی که نمی توانند از خود دفاع کنند در این شهر همه این حقوق را داشته باشند.

شهردار اصفهان ادامه داد: باید تلاش کنیم نگرش و افکار خود را تغییر دهیم و افکار خود را دچار تحول عمیق کنیم تا شاهد رنج کودکان نباشیم تا طرح ها و برنامه های اجتماعی ما موجب محدودیت و محرومیت کودکان نشود، نیاز به یک تحول اندیشه ای داریم، آینده کشورمان بهتر از آنچه هست باشد، بدون توجه به آینده سازان نمی‌توانیم پیش‌برویم.

نوروزی با اشاره به اینکه ایجاد شهر دوستدار کودک نیازمند یک اراده ملی است و شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری کند، تصریح کرد: کودک در مهد کودک پرورش می یابد و آنجا خلاق می شود، در مدرسه ساخته و در دانشگاه بالنده می شود و باید همه کسانی که در این فرآیند مهم کودک و نوجوان نقش دارند در این همایش ها نقش داشته باشند، باید با سخنان علمی و دقیق اثبات شود که حق کودک و احترام به کودک یک حق مسلم است. دیگر کسی نمی تواند به این حق مسلم خدشه وارد کند. نباید به دلیل عدم درک صحیح از مشکلات کودک برنامه ریزی اشتباه داشته باشیم اگر این چنین شود آینده سازان ما آینده سازان توانمندی نخواهند بود.

وی اظهار کرد: خوشحالم اصفهان در این مسیر گام موثر برداشته است. امروز در اصفهان در برنامه‌هایی شرکت می کنیم که در آینده، خلاقیت و بالندگی کودکان نقش بسزایی دارد. اصفهان از سال گذشته تاکنون جشنواره بین المللی کودک و نوجوان را به طور دائمی به رسمیت و به عنوان یک امر دائمی مورد شناسایی قرار داده است و امسال یکی از بهترین برنامه ها با اجراهای متعدد در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم برگزار شده است و کودکان در آن نقش مهمی داشتند. مراکز تخصصی متعددی چون خانه جوان و کودک داریم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هیچ طرحی در این شهر نباید بی توجه به حقوق کودکان باشد، هیچ کودکی در این شهر برای رسیدن به مرکز آموزشی و رفاهی نباید مسیر طولانی طی کند، باید رفاهیات در یک برنامه ریزی درست و دقیق توزیع شود تا همه شهرک ها و نقاط شهری از امکانات اولیه برخودار شوند. تامین نیازهای اولیه برای کودکان یک امر ضروری، حیاتی و یک حق مسلم است و نه تنها نگاه فیزیکی به طرح ها بلکه نگاهی روانی و دقیق برای تربیت و پرورش کودکان باید ارائه شود.

نوروزی اضافه کرد: باید همه اجزا و اقشار شهر دوستدار کودک مانند معلم، استاد دانشگاه، راننده تاکسی و ... یکدست به حق کودک نگاه کنند و خود را مکلف بدانند. آن موقع اصفهان می تواند به عنوان شهر دوستدار کودک در دنیا الگو باشد و سعی داریم این نگاه را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم. تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه است و گره گشای بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مهم تحقق یابد می تواند با سرعت بیشتر و درک درست از جهان مشکلات خود را حل کنیم. باید استانداردهای لازم را برای کودکان رعایت کنیم. با احترام به حقوق کودکان می توانیم شهری آباد داشته باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه عهد می بندیم که در همه اقدامات به طور جد حقوق کودکان را رعایت کنیم، گفت: این یک سرمایه گذاری، آینده سازی و نگاه به آینده و توسعه پایدار است. اگر می خواهیم آلودگی و ترافیک را کم کنیم باید حقوق کودک را رعایت کنیم. ای کاش مسئله زاینده رود حل شود. اگر در زاینده رود آب باشد اصفهان چون گذشته قلب ایران خواهد ماند و باید برای این شهر دوستدار صلح و دوستی و تاریخی که قلب ایران است قلبمان بتپد و امیدوارم مسئولان این صدا را همه بشنوند و به فریاد زاینده رود برسند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه حمایت از حقوق کودکان منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار کودک در دنیا، ظرف ۴ سال، بر اثر سلاح های انفجاری کشته یا معلول شده اند. در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان در درگیری های نظامی کشته و یا دچار معلولیت شده اند.

به گفته استفان دو جاریک، نزدیک به نیمی از این کودکان (بیش از ۲۳ هزار) به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری علیه مناطق مسکونی، کشته یا معلول شده اند.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه اکثر این حوادث در مناطق مسکونی رخ داده است گفت: مطالعه یونیسف نشان می دهد طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲، سلاح های انفجاری تقریباً دو برابر بیشتر از اسلحه های گرم، کشته یا زخمی شدن شدید کودکان را موجب شده اند.

«تد چایبان» معاون مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر گفته بود: زمانی که از سلاح های انفجاری در مناطق مسکونی استفاده می شود، کودکان علاوه بر آسیب های فیزیکی، در تمام جنبه های زندگی دچار آسیب های عمیقی می شوند.

کد خبر 6086801

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟