Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@04:53:32 GMT

سارقان بار اولی در حال افزایش هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۶۶۰

به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده ناجا گفت: سارقان بار اولی در حال افزایش هستند و باید در این زمینه فکری شود.

ایوب سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه همایش معاونان مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران افزود: تعداد سارقان حرفه ای در کشور 200 هزار نفر است و بیش از 65 درصد سرقت ها توسط سارقان حرفه ای و سابقه دار و پرونده دار انجام می شود که اگر تمرکز بر این جمعیت صورت گیرد، اثر بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از 20 درصد احساس ناامنی ناشی از سرقت است به ویژه سرقت هایی که به زندگی شخصی مردم برمی گردد. 70 درصد سرقت ها در 10 استان و مرکز استان از جمله تهران، البرز، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان انجام می شود.

سلیمانی اظهار داشت: در سال گذشته و نیمه سال گذشته روند روبه کاهش در سرقت داشتیم اما از سال گذشته به دلیل تشدید برخی امور که در حوزه کنترل ما نیست مثل بیکاری، مشکلات اقتصادی، توسعه حاشیه نشینی، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر و عدم پیش بینی مکان مناسب برای نگهداری بلند مدت و درمان آنها آمار سرقت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: البته برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر مکان های مناسبی در تهران پیش بینی شده است که تا پایان سال از سطح تهران جمع آوری و در اختیار مکان های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می گیرند.

سلیمانی اضافه کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت که از قبل فعال بوده است و با رویکری جدید فعال تر می شود و علاوه بر این، طرح اقدام مبارزه قاطع با توسعه سرقت تهیه شده و مراحل اولیه آن را شروع کرده ایم. جلسه امروز توجیه استانی برای اجرای این طرح بوده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان تجهیزات پزشکی در دام پلیس البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور برخورد با سارقان حرفه‌ای و پیشگیری از سرقت تجهیزات و اموال، موضوع در دستورکار مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج مطرح کرد: در اجرای این مأموریت، مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی با تلاش‌های شبانه روزی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه دو نفر از سارقان تجهیزات پزشکی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در این خصوص بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت تجهیزات پزشکی به ارزش سه میلیارد ریال اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6076938

دیگر خبرها

  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • گفت‌وگو با زورگیران بزرگراه صدر؛ می‌خواستیم پول‌دار شویم اما بدبخت شدیم
  • کشف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی ۳ روز در گیلان
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • دستگیری سارق خودرو سهروردی
  • سارقان تجهیزات پزشکی در دام پلیس البرز
  • دستگیری سارقان کابل برق در قاین
  • فناوران خراسان شمالی دست سارقان را کوتاه کردند
  • انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در شاهرود