Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: برگزاری جشنواره های ایده پردازی دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد، تا در قالب این جشنواره ها دانش آموزان از همان ابتدای تحصیل به سمت اختراع و ایده پردازی ترغیب شوند.

حسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید ایده پردازی از سنین پایین شروع شود و به همین منظور پارک علم و فناوری نیازمند همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره ایده پردازی برای دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها از مدت ها قبل مورد پیگیری ما بوده و تاکنون اعلام همکاری از سوی آموزش و پرورش آذربایجان غربی صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در مدارس آذربایجان غربی وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه جشنواره های ایده پردازی استفاده کرد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورت حمایت آموزش و پرورش استان می توان مراکز نوآوری و شکوفایی دانش آموزی و مدرسه موفقیت را در این استان راه اندازی کرد و این امر نیازمند تامین زیرساخت ها توسط آموزش و پرورش است.
حیدری با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح ها و ایده ها به بودجه های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.
وی ادامه داد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان و نوجوانان نخبه استان را فراهم کند.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/ 3020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پارك علم و فناوري ايده پردازي دانش آموزي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»