Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از اعلام پرتاب ماهواره پیام که به دلایل فنی نتوانست در مرحه آخر در مدار قرار بگیرد، در صفحه توئیتر خود پیامی منتشر کرد و به این رویداد واکنش نشان داد.

وزیر امورخارجه آمریکا در پیام خود مدعی شد: ایران در مخالفت با جامعه بین‌الملل و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، امروز یک وسیله پرتاب فضایی را آزمایش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرتاب بار دیگر نشان می‌دهد که ایران به دنبال توانایی‌های پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را تهدید می‌کند.

مقامات ایران روز سه‌شنبه (۲۵ دی‌ماه ) اعلام کردند که تلاش آن‌ها برای ارسال ماهواره پیام به فضا و مستقر شدن آن در مدار زمیندر مرحله آخر موفقیت‌آمیز نبوده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری ایران‌ اعلام کرد که این ماهواره در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در قرار گرفتن در مدار زمین ناکام ماند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وزیر رژیم صهیونیستی به آزمایش ماهواره پیام واکنش نشان داده و مدعی شد که ایران در اعلام برنامه خود برای ارسال ماهواره علمی به فضا دروغ می‌گوید و این پوششی برای ادامه توسعه موشک‌های بالستیکش است.

این ادعاهای بی‌اساس و واهی در حالی از سوی مقامات صهیونیستی و آمریکایی مطرح می‌شود که هیچ قانون و قطعنامه‌ای درسازمان ملل ایران را از انجام فعالیت‌های علمی مرتبط با ماهواره و حتی ساخت موشک بازنمی‌دارد. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز تنها از ایران می‌خواهد که از فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بپرهیزد.

مقامات کشورمان نیز همواره تاکید کرده‌اند که ایران با برنامه موکشی خود به دنبال توسعه توان دفاعی‌اش است و این موشک‌ها تنها برای دفاع از خاک ایران در برابر تهدیدات است. از طرفی، جمهوری اسلامی نیز همچون هر کشور دیگری در جهان حق دارد توان دفاعی‌اش را گسترش دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...

به گزارش همشهری آنلاین، در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه این رژیم برای سرپوش گذشتن بر ضعف و ناتوانی تل آویو درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشورها علیه ایران برآمد.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به طور ضمنی به ضعف این رژیم برای مقابله با ایران اذعان کرد و در تلاش برای یارگیری از دیگر کشورها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف تل آویو برآمد و گفت: قبل از اینکه دیر شود، باید ایران را متوقف کرد.

وی سپس در راستای فضاسازی علیه ایران برآمد و گفت: به ۳۲ کشور پیام دادم و از آن‌ها خواستم که تحریم‌هایی علیه تهران وضع کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیش از این اذعان کرد: پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل که هدف موشک های ایران قرار گرفت، مهمترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 844880 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • دو ماهواره سنجشی و مخابراتی با تاخیر پرتاب می شوند
  • هر جا تهدیدی علیه منافع ملی احساس شود، میدان عمل ما است