Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@15:21:54 GMT

بزرگداشت ۵ سینماگر در جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۷۸۳

بزرگداشت ۵ سینماگر در جشنواره فیلم فجر

به گزارش جهان نيوز، ابرهیم حقیقی طراح و مدیر هنری، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان و فیلمنامه‌نویس، خسرو خسروشاهی صداپیشه، عباس گنجوی تدوینگر و فاطمه معتمدآریا بازیگر، پنج سینماگری‌ هستند که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر مراسم بزرگداشتی برای آنان برگزار می‌شود.

ابراهیم حقیقی
ابراهیم حقیقی متولد 1328 طراح نشانه سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هفت دوره یعنی در دوره‌های دوم، سوم، نهم، دهم، پانزدهم، بیست‌وچهارم و سی‌ام طراح پوستر جشنواره فیلم فجر بوده است.

این هنرمند که سابقه طراحی بیش از 70 پوستر فیلم‌های سینمایی را در کارنامه دارد،  برای طراحی پوستر فیلم «تیک‌تاک» از چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار دریافت کرد. همچنین لوح زرین و دیپلم افتخار ساخت آنونس را برای فیلم «جاده‌های سرد» در ششمین دوره جشنواره به‌دست آورد.

عزیزالله حمیدنژاد
عزیز‌الله حمیدنژاد کارگردان 59 ساله سینما، سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داروان فیلم‌های اول و دوم را از دهمین‌دوره جشنواره برای ساخت «هور در آتش» دریافت کرد. او عضو هیات داوران بخش فیلم‌های اول در دوره‌های بیست‌وچهارم و سی‌ودوم و عضو هیات داوران مسابقه سینمای ایران در دوره یازدهم و همچنین از اعضای هیات انتخاب جشنواره در دوره سی‌ام بود.

خسرو خسروشاهی
خسرو خسروشاهی، دوبلور و مدیر دوبلاژ سرشناس ایرانی تاکنون سرپرست گویندگان بیش از 86 فیلم سینمایی بوده است.

فاطمه معتمدآریا
فاطمه معتمدآریا بازیگر سرشناس سینما و متولد 1340 است. او برای فیلم‌های «اینجا بدون من »، «گیلانه»، «زندگی»، «ریحانه» و «روسری آبی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده بود. این بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران برای بازی در فیلم‌های «همسر» و «یک بار برای همیشه» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد. همچنین برای فیلم‌های «مسافران» و «برهوت» موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آنِ خود کند.

عباس گنجوی
عباس گنجوی تدوینگر با سابقه سینما و متولد 1320، در سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای تدوین فیلم‌های «تاتوره» و «گل‌های داودی» موفق به کسب جایزه شد. او همچنین برای فیلم‌های «جایی برای زندگی»، «سرزمین خورشید»، «روسری آبی»، «کیمیا»، «جنگ نفتکش‌ها»، «دو فیلم با یک بلیت» و «جستجوگر» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان

ساسان قجر دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم که ۲ دوره گذشته آن در شهر زنجان برگزار شد، درباره وضعیت برگزاری سومین دوره این رویداد بین‌المللی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: دور اول جشنواره پانتومیم به صورت ملی در شهر زنجان برگزار و توسط کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشخیص اینکه جای این بخش از هنر در تئاتر ایران و جشنواره‌های تئاتری خالی است، پشتیبانی خوبی شد.

وی یادآور شد: دور اول جشنواره به صورت ملی برگزار شد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در اختتامیه جشنواره اعلام کرد که دوره دوم به شکل بین‌المللی برگزار شود. در دور دوم جشنواره پانتومیم که به شکل بین‌المللی برگزار شد، ۵ گروه خارجی حضور داشتند. با برگزاری دور دوم جشنواره توانستیم ۲ کرسی را در سازمان مایم جهانی به خودمان اختصاص دهیم. ضمن اینکه رییس مایم جهانی هم در ایام جشنواره حضور داشت و این دوره از جشنواره به صورت کلی با حضور ۲۳ اثر به نحو احسن برگزار شد.

قجر با اشاره به راه‌اندازی خانه پانتومیم، توضیح داد: خانه پانتومیم در استان‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند و خروجی این کارگاه‌ها در جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم تاکید کرد: اهمیت این جشنواره به عنوان تنها جشنواره تخصصی و آموزشی پانتومیم بسیار بالا است و این جشنواره هم برای اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم هنرمندان تئاتر خیلی مهم شده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای دور سوم جشنواره پانتومیم انجام شده است ولی چون مدیرکل جدید ارشاد استان زنجان تازه در اداره‌کل ارشاد استان حضور پیدا کرده در حال بررسی شرایط و وضعیت جشنواره و برگزاری آن است.

قجر تصریح کرد: ما همه برنامه‌ریزی‌ها و کارها را انجام داده‌ایم ولی منتظر نظر مدیرکل ارشاد استان زنجان هستیم که جشنواره به شکل و شیوه‌ای برگزار شود. قبل از نوروز ۱۴۰۳ جلسه‌ای با ایشان داشتیم و تمام موارد جشنواره را توضیح دادیم و فیلم‌ها و کتاب‌های مرتبط با جشنواره را در اختیارشان قرار دادیم تا تصمیم‌گیری درباره جشنواره انجام شود.

وی در پایان با اشاره به تقویم برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم در مهر هر سال، یادآور شد: روز اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره به لحاظ کیفیت رضایت داشت و تاکید کرد که تعداد آثار بخش بین‌الملل بیشتر و کار روی این بخش با هدف معرفی استان و شهر زنجان به لحاظ تاریخی و فرهنگی افزایش پیدا کند. رییس سازمان مایم جهانی نیز خواستار افزایش تعداد آثار بین‌الملل از ۵ به ۱۰ اثر شد.

کد خبر 6078955 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • اکبر عبدی بازیگر با گریمی متفاوت در کنار نوه‌اش (عکس)