Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:40:17 GMT

فاجعه‌ ی بزرگ در ایران بدحجابی است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۹۱۱

فاجعه‌ ی بزرگ در ایران بدحجابی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حضرت آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: مردم از دیدگاه قرآن بسیار مهم است و خطاب‌های بسیاری به مردم در این کتاب آسمانی وجود دارد؛ مردم باید مطالبه گر بوده، اجتماع را حفظ کرده و نظام را به وجود بیاورند؛ باید با عقل و هوش خود فضای اجتماع را اسلامی نموده و معروف‌ها حاکم و منکر‌ها متروک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له یکی از منکرات جامعه را بدحجابی دانستند و تصریح کرد: مسئله بدحجابی یکی از فاجعه‌های بزرگی است که امروز در ایران به وجود آمده و متأسفانه در حال عادی شدن است؛ مع الاسف این مسئله در قم نیز وجود داشته و در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل بسیار مهم اسلامی است، افزود: در ۱۰ جای قرآن از امر به معروف و در ۱۰ جا از نهی از منکر سخن به میان آمده است که نشان از اهمیت این موضوع می‌باشد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایات أمر به معروف یادآور شد: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در حدیثی فرمودند: «لایَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما أمَرُوا بِالمَعرُوفِ و نَهَوا عَنِ المُنکَرِ و تَعاوَنُوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى/ مردم همیشه در خیر خواهند بود تا وقتى که امر به معروف و نهى از منکر مى‏ کنند، و در نیکى و پرهیزکارى یکدیگر را یارى مى‏ رسانند».

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته فرمودند، برخی به دنبال آن هستند که هویت دینی را از قم سلب نمایند؛ چراکه قم آشیانه اهل بیت علیهم السلام بوده و مرکز تعلیم، تعلم و تبلیغات اسلامی است.

و ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند که هویت دینی و مذهبی قم را متزلزل نماید و وظیفه ما منحصر در حضور درس نیست؛ بلکه باید در برابر این موضوع همت و فکر کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: بدحجابی حرکتی طاغوتی است و انقلاب به دنبال رفع مباحث طاغوتی بوده است و نباید شاهد گسترش بدحجابی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/الف

بدحجابی فاجعه‌ای بزرگ در ایران است/ نهی از منکر فراموش نشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است

 دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: مردم فلسطین در حالی که مجاهدت و صبر پیشه کردند و از ظلم و محاصره و گرسنگی رنج می بردند، ماه رمضان را روزه گرفتند و آن را گرامی داشتند. با استناد به تمام ملاحظات، یاری مردم فلسطین مسؤولیت بزرگی بر گردن امت است.

وی افزود: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی بی تفاوتی در قبال کمک به ملت فلسطین بوده است. برخی کشورها سهل انگاری می کنند، عده‌ای در تجاوز هم‌دست هستند و برخی هم به دشمن در جنبه‌های مختلف کمک می کنند و با آن شریک هستند. این طبقه بندی در واقعیت امت مسأله جدیدی نیست، بلکه در سنت خداوند متعال در طول تاریخ وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • رونمایی پیشکسوت پرسپولیس از یک فاجعه بزرگ
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است