Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین برنامه ملی بازیافت رایگان لنزهای تماسی پلاستیکی در انگلیس به منظور کاهش تاثیرات زیست محیطی زباله‌های پلاستیکی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است در این طرح افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، لنزهای خود را پس از اتمام دوره مصرف به مراکز بازیافت تعیین شده تحویل دهند. بازیافت لنزهای تماسی به چالشی تبدیل شده زیرا ۲۰ درصد از افرادی که از این لنزها استفاده می‌کنند پس از پایان دوره مصرف، آن‌ها را در فاضلاب رها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از اجرای این طرح کاهش میزان زباله‌های پلاستیکی در سایت‌های جمع‌آوری زباله و مجراهای آب از طریق ارائه راهکارهای جایگزین ساده و موثر است و افراد تشویق شوند تا لنزهای تماسی خود را به شیوه مناسب جمع‌آوری کنند. همچنین قرار است لنزهای تماسی بازیافت شده در تولید محصولاتی از قبیل مبلمان شهری به کار گرفته شود.

به گزارش روزنامه گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از دو سوم انگلیسی‌ها در مورد اینکه کدام یک از وسایل‌شان قابل بازیافت است اطلاعات کافی ندارند و بیش از یک سوم از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند در مورد قابل بازیافت بودن آن‌ها آگاه نیستند.

انتهای پیام  

مترجم: نسرین صادقی / دبیر: معصومه انصاری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس لنز تماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه

دریافت 232 MB کد خبر 6087068

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود