Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:19:42 GMT

هيچ احساسي به شوهرم ندارم! چه کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۱۶۹

هيچ احساسي به شوهرم ندارم! چه کنم؟

خبرگزاري آريا -

اگر هيچ حسي به همسرتان نداشته باشيد، به ضرر سلامت زندگي مشترک‌تان تمام خواهد شد‎
شما به عنوان يک زن، تمناي ارتباطهاي عاطفي را داريد و اين يک شخصيت جاافتاده است که به شما اجازه مي‌دهد پيوندي عميق با شوهرتان برقرار کنيد، خواهان رابطه‌ي جنسي با او باشيد و عشق‌تان را رشد دهيد.
بنابراين اگر زماني برسد که ديگر هيچ حسي به همسرتان نداشته باشيد، به ضرر سلامت روحي و سلامت زندگي مشترک‌تان تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعيتي که در آن هيچ پيوند عاطفي با شوهرتان احساس نکنيد، مي‌تواند شادي و رضايت زندگي‌تان را مختل کند.
اگر عادت به ارتباط عاطفي سالم و محکمي با همسرتان داشته باشيد، به بي‌حسي و کمبود شور و هيجان عاطفي رسيدن مي‌تواند درد و اندوه زيادي براي‌تان ايجاد کند. شايد شوهر شما زماني بسيار به شما توجه مي‌کرده و شما هم عادت داشتيد ساعتها با همسرتان صميمانه و مهربانانه گفتگو کنيد. اما حالا ساعتها طول مي‌کشد تا جواب پيام‌تان را بدهد يا گفتگوهاي‌تان فراتر از سه چهار جمله نمي‌رود. اين کمبودها و تغييرات به زندگي زناشويي‌تان لطمه مي‌زنند.
اين ضعف ارتباط هر چقدر بيشتر طول بکشد، بيشتر احساس خواهيد کرد که با هم اتاقي‌تان در حال زندگي هستيد، نه با همسرتان! در نتيجه، صميميت و اطمينان و شادي و احساس امنيتي که قبلا در کنار همسرتان داشتيد ديگر رنگ مي‌بازد.
نشانه‌هاي شکاف عاطفي و احساسي
. ديگر از همسرتان نظر و کمک نمي‌خواهيد
ديگر سراغ همسرتان نمي‌‌رويد تا نظرش را در مورد مسئله‌اي بپرسيد. زيرا احساس مي‌کنيد او ديگر اهميتي به شما نمي‌دهد و شما هم احترامي براي نظر و عقايدش قائل نيستيد، يا آنقدر با او احساس صميميت نمي‌کنيد که مشکلات‌تان را با او در ميان بگذاريد. ضعف حمايت عاطفي از جانب همسر مي‌تواند دليل دوري کردن شما و بي‌ميل بود‌ن‌تان نسبت به عقايدش باشد.
. مکالمه‌اي با هم نداريد
ديگر تمايلي نداريد در مورد روزي که پشت سر گذاشته‌ايد با همسرتان حرف بزنيد. وقتي هيچ ارتباط عاطفي بين شما وجود نداشته باشد، چيزي که براي شما يا همسرتان ارزش با هم گفتگو کردن را داشته باشد نيز نخواهيد يافت.
. رابطه جنسي نداريد
پرچم قرمزي که ثابت مي‌کند ديگر پيوند عاطفي ميان‌تان وجود ندارد، حذف روابط جنسي با همسرتان است. شايد هم اجتناب از رابطه‌ي جنسي، براي شما ابزاريست براي تنبه همسرتان!
. مدام نقد و سرزنش مي‌کنيد
شما آزرده و دلخوريد و به دنبال راههايي مي‌گرديد که همسرتان را برنجانيد. کافيست فنجان قهوه‌اش را نشسته داخل سينک رها کند، بهانه‌اي است براي شما تا او را تنبل و بي‌فکر خطاب کنيد و موضوعات ديگر را نيز وسط بکشيد. شايد کوچک‌ترين اشتباهات او باعث شوند خطابه‌هاي سرزنش آميز به راه بيندازيد.

به بي‌حسي و کمبود شور و هيجان عاطفي رسيدن مي‌تواند درد و اندوه زيادي براي‌تان ايجاد کند‎
پيامدهاي فقدان پيوند عاطفي
نبودن صميميت و ارتباط عاطفي ميان شما و کسي که قرار است تا آخر عمرتان با او زندگي کنيد، يک مشکل ساده نيست. اگر تلاش‌تان را براي تقويت ارتباط‌تان کرده باشيد اما همسرتان هيچ همکاري با شما نکرده باشد، مطمئنا نااميد و فرسوده خواهيد شد، پس بايد منتظر پيامدهاي جدي آن باشيد.
. تنهايي و افسردگي
شما و همسرتان هنگام ازدواج سوگند ياد کرديد که هميشه با هم باشيد اما احساس مي‌کنيد تمام روزها و شبهاي‌تان در تنهايي سپري مي‌شود. تنهايي، مايوس کننده است.
. ترديد نسبت به خود
چيزي ناتوان کننده‌تر از ترديد نسبت به خود وجود ندارد. وقتي نتوانيد ارتباط عاطفي خوبي با همسرتان برقرار کنيد، شروع مي‌کنيد به شک کردن به خودتان. آيا همسر خوبي نبوده‌ايد؟ آيا شوهر شما آنقدر دوست‌تان ندارد که ارتباط عاطفي قوي با شما برقرار کند؟ ممکن است با زن ديگري وارد رابطه‌ي عاطفي شده باشد که شما را طرد مي‌کند؟ اين سوالها مي‌توانند منجر به حسادت، پارانويا و ضعف اعتماد بنفس شوند.
. فاصله‌اي که روز به روز بيشتر مي‌شود
هر چه بيشتر تلاش کنيد همسرتان را وادار به ارتباط عاطفي کنيد و جوابي نگيريد، فاصله‌ي ميان‌تان بيشتر و بيشتر خواهد شد. تلاش‌ کردن‌ها و نتيجه نگرفتن‌ها روي هم انباشته شده و شکاف ميان‌تان را عميق‌تر مي‌کند.
. خيانت
اثري که بي‌توجهي و بي‌مهري مرد روي زن مي‌گذارد، درست مانند اثري است که ناديده گرفتن نيازهاي جنسي مرد از جانب زن روي او مي‌گذارد. احساس مي‌کنيد شوهر شما ديگر اهميتي به نيازهاي‌تان نمي‌دهد. تنهايي و ناديده گرفته شدن، تبديل به خشم و نفرت نسبت به همسر شده و زمينه را براي خيانت فراهم مي‌کند.
چه بايد بکنيد
هر چه بيشتر اجازه بدهيد مشکل‌تان مزمن و ماندگار شود، بيشتر آزرده و دلشکسته خواهيد شد.
. ارتباط برقرار کنيد
بگذاريد همسرتان بداند چه احساسي داريد. به او بگوييد مانند گذشته با او احساس صميميت نمي‌کنيد. از او بپرسيد کاري هست که بتوانيد براي تقويت پيوند عاطفي‌تان انجام دهيد. اين سوالها مي‌توانند باب گفتگوها را باز کرده و وادارتان کنند در مورد مسائل‌تان حرف بزنيد.
. سرزنش نکنيد
وقتي پاي گفتگو با همسرتان مي‌نشينيد بحث را به سرزنش و ملامت نکشانيد. احساس‌‌تان را گردن همسرتان نيندازيد چون باعث مي‌شود در لاک دفاعي‌اش فرو برود و نتوانيد گفتگوي راحتي داشته باشيد. در عوض سعي کنيد، خواسته‌هاي‌تان را مطرح کنيد.
. اوقات دونفره‌تان را بيشتر کنيد
قرارهاي دو نفره براي همسران واقعا مفيد است، مخصوصا آنهايي که بچه‌ هم دارند. درست است که حالا پدر و مادر هستيد و فرزنداني داريد اما نبايد فراموش کنيد که پيش از اينها شما زن و شوهريد و بايد اوقات دو نفره‌ داشته باشيد و توجه‌تام فقط معطوف همديگر باشد. برنامه‌ي منظمي براي اين کار داشته باشيد و به آن پايبند بمانيد. کاري را انجام دهيد که هر دوي شما از آن لذت مي‌بريد.
. تماس جنسي‌تان را بيشتر کنيد
وقتي احساس مي‌کنيد ارتباط عاطفي ضعيفي ميان شما و همسرتان برقرار است چگونه مي‌توانيد به روابط جنسي بيشتري فکر کنيد؟ البته کار سختي است اما تماس‌هاي جنسي به نفع هر دوي شما هستند. رابطه‌ي جنسي که به ارگاسم منتهي مي‌شود، بيشترين ميزان اکسي توسين را در خون رها مي‌کند که دواي عشق‌تان نيز هست.
اکسي توسين، تقويت کننده‌ي حس همدلي‌ نيز هست. براي مردان، رابطه‌ي جنسي با همسر، بخش پاداش دهي مغز را تحريک کرده و در تمام بدن، دوپامين ترشح مي‌کند. يادتان باشد که براي احيا کردن ارتباط عاطفي در زندگي زناشويي، هر دو طرف بايد بتوانند تلاش و تمرين کرده و با وقت گذاشتن و اطمينان متقابل، زمينه را براي بازيابي ارتباط فراهم کنند.
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت رئیس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!

آفتاب‌‌نیوز :

 پیننو داکاستا در گفتگوی جدیدی به اینکه ایوان خیمه، خورخه سانچز، تونی مارتینز و آندره فرانکو توسط سرخیو کونسیسائو از تیم حذف شده‌اند، واکنش نشان داد.

او گفت: من نمی‌خواهم بگویم که این احساس وجود دارد یا مربی این احساس را دارد یا حتی در باشگاه چنین احساسی حاکم است، اما گاهی اوقات این اتفاق برای همه می‌افتد و این مسئله کیفیت فنی نیست. به‌نظرم مربی این احساس را دارد. او بازیکنان را تشویق می‌کند، اما بازیکنانی هستند که تسلیم می‌شوند. آن‌ها تلاش نمی‌کنند و نمی‌جنگند تا شرایط را تغییر دهند.

این وضعیتی است که در باشگاه پورتو وجود دارد و به‌نظر من مربی به این دلیل این تصمیمات را گرفته است.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش احساسی سردار آزمون به گلزنی دیبالا
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • لحظه احساسی رسیدن بچه روباه به مادرش در خیابان ولنجک + فیلم
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • حمایت رئیس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا