Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@21:03:50 GMT

یک انتصاب جدید در پست‌ بانک‌

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۱۹۱

یک انتصاب جدید در پست‌ بانک‌

پول‌نیوز - مهدی عسگری‌زاده طی ابلاغی از سوی دکتر فرحی مدیرعامل پست بانک ایران به سمت مدیرامور سرمایه‌انسانی و پشتیبانی این بانک منصوب شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در بخشی از ابلاغ وی آمده است؛ با توجه به تعهد، تجارب و شایستگی‌های جنابعالی به سمت مدیرامور سرمایه‌انسانی و پشتیبانی منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با اتکال به خداوند متعال و با برنامه‌ریزی و استفاده از قابلیت‌های مجموعه در تحقق اهداف کمی و کیفی بانک موفق و مؤید باشید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پست بانک ایران انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G

در دنیای پرشتاب فناوری شبکه‌های همراه، گذر از نسل چهارم (4G) به نسل پنجم (5G) جهشی عظیم به شمار می‌رود. با این حال با تداوم پیشرفت‌ها، ظهور شبکه های 5.5G این سوال را مطرح می‌کند که چه چیزی آن‌ها را از نسل قبلی خود یعنی 5G متمایز می‌کند.

به گزارش گجت نیوز، این مقاله به بررسی تفاوت‌های اصلی بین شبکه‌های 5.5G و 5G می‌پردازد و بر جنبه‌های کلیدی که ماهیت این فناوری‌های پیشرفته را تعریف می‌کنند، تأکید می‌کند.

شبکه 5 جی چه تفاوتی با 5.5G دارد؟

درک فناوری شبکه‌های 5G و 5.5G از نسل پنجم شبکه‌های سلولی، نویدبخش سرعت بالاتر، تأخیر کمتر و ظرفیت بیشتر است و انقلابی را در صنعت ارتباطات ایجاد کرده است. هدف آن اتصال بدون نقص ماشین‌ها، اشیاء و وسایل مختلف است و تجربه‌ای ارتقاء یافته برای کاربران به ارمغان می‌آورد و از طیف وسیعی از کاربردها، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می‌کند.

5G با سرعت متوسطی بین 75 تا 400 مگابیت بر ثانیه و پتانسیل دستیابی به سرعت‌های حتی بالاتر، پیشرفتی قابل توجه نسبت به نسل‌های پیشین خود به شمار می‌رود.

شبکه های 5.5G گامی دیگر در تکامل فناوری شبکه‌های همراه هستند و بر بستر ساخته شده توسط فایوجی بنا شده‌اند. در حالی که شبکه 5G پیش‌تر استانداردهای جدیدی را برای اتصال تعریف کرده است، 5.5G با ارائه قابلیت‌های ارتقاء یافته و رفع چالش‌های خاص موجود در شبکه‌های فایوجی، مرزها را بیش از پیش گسترش می‌بخشد.

در بحث تأخیر و سرعت، یکی از تفاوت‌های کلیدی بین شبکه‌های 5G و 5.5G آشکار می‌شود. نسل پنجم با کاهش چشمگیر زمان تأخیر به زیر 5 میلی‌ثانیه، سرعت دانلود بسیار بالاتری را نسبت به 4G ارائه می‌دهد.

اما شبکه‌های 5.5G با هدف کاهش بیشتر تأخیر، پاسخگویی لحظه‌ای را برای برنامه‌ها و سرویس‌های بلادرنگ (real-time) ممکن می‌کنند. این کاهش تأخیر در شبکه‌های 5.5G به معنی دستیابی به سرعت‌های حتی بالاتر، فراتر از توانایی‌های 5G و برقراری ارتباطی روان برای انبوهی از دستگاه‌ها است.

طبق آخرین گزارش گلوبال‌دیتا، شبکه‌های 5.5G وعده سرعت‌هایی 10 برابر سریع‌تر از شبکه‌های 5G فعلی را می‌دهند، به گونه‌ای که سرعت دانلود آن‌ها به 10 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 1 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

این امر از طریق پیشرفت‌های صورت‌گرفته در ساخت نیمه‌رساناها به دست می‌آید که به سازندگان تجهیزات 5.5G امکان می‌دهد تا قدرت پردازشی قابل توجهی را در دستگاه‌های تلفن همراه تعبیه کنند. همزمان، عرضه‌کنندگان تجهیزات شبکه در حال به‌کارگیری طراحی‌های مبتنی بر فضای ابری در هسته 5G و شبکه دسترسی رادیویی 5G (RAN) هستند و بدین ترتیب، شبکه 5.5G خودکارتر و هوشمندتر می‌شود که می‌تواند از هوش مصنوعی (AI) بهره ببرد.

علاوه بر سرعت بالاتر و تأخیر کمتر، شبکه‌های 5.5G همچنین پوشش گسترده‌تر و پشتیبانی از اتصالات بیشتر را ارائه می‌دهند، به‌طوری که هدف از آن پشتیبانی از 100 میلیارد اتصال است. این پیشرفت‌ها، خدمات حساس به زمان را ممکن می‌سازد و از 5.5G پلی حیاتی به سوی نسل آینده‌ی شبکه‌ها، یعنی شبکه 6G، می‌سازد.

در بحث پهنای باند و ظرفیت، شبکه‌های فایوجی با معرفی پهنای باند بیشتر، امکان انتقال کارآمدتر داده‌ها را فراهم کرده‌اند. با این حال، شبکه‌های 5.5G با گسترش ظرفیت پهنای باند و پاسخگویی به نیازهای رو به افزایش برنامه‌ها و سرویس‌های پرمصرف، گامی فراتر برمی‌دارند.

این شبکه‌ها با بهره‌گیری از کانال‌های وسیع‌تر و تکنیک‌های کدگذاری بهتر، می‌توانند حجم بالاتری از ترافیک داده را پشتیبانی کنند و بدین ترتیب، عملکردی روان‌تر و کارایی شبکه‌ای بهبود یافته را تضمین کنند.

معماری شبکه معماری شبکه‌های 5.5G، به‌خصوص از نظر ایستگاه‌های پایه و تراکم سلولی، با شبکه‌های 5G متفاوت است. در حالی که 5G برای افزایش سرعت و پوشش از فناوری سلول کوچک و باندهای فرکانس بالا استفاده می‌کند، شبکه‌های 5.5G استقرار ایستگاه‌های پایه و تراکم سلولی را بیش از پیش بهینه می‌کنند.

شبکه‌های 5.5G با قرارگیری استراتژیک سلول‌های کوچک و بهینه‌سازی زیرساخت شبکه، می‌توانند به پوشش بیشتر، قدرت سیگنال بهتر و ظرفیت شبکه‌ای بالاتری دست یابند. این شبکه پاسخگوی نیازهای در حال تحول کاربران و برنامه‌های کاربردی خواهد بود.

شبکه‌های 5G پیش‌تر زمینه را برای طیف وسیعی از کاربردها، از اتصال بهتر تلفن همراه گرفته تا استقرار اینترنت اشیاء هموار کرده‌اند. با شبکه‌های 5.5G، حوزه کاربردها گسترده‌تر می‌شود و امکان سناریوهای پیشرفته‌ای همچون خودروهای خودران، جراحی از راه دور و تجربیات واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. سرعت بالاتر، تأخیر کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر شبکه‌های 5.5G، امکاناتی را برای فناوری‌های دگرگون‌کننده‌ای که بر اتصال بی‌نقص و پردازش داده‌های لحظه‌ای تکیه دارند، ایجاد می‌کند.

از موارد کلیدی استفاده برای شبکه‌های 5.5G می‌توان به این موارد اشاره کرد: تماس‌های سه‌بعدی، همکاری لحظه‌ای برای کارمندان در چندین سایت، آموزش و تولید، و تجربیات کاربری فراگیرتر با استفاده از واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت ترکیبی (XR) و هوش مصنوعی (AI).

در حالی که شبکه‌های 5.5G هنوز در مرحله توسعه قرار دارند و انتظار می‌رود تجاری‌سازی آن‌ها در اواخر سال 2024 یا اوایل 2025 محقق شود، برخی از شرکت‌ها هم‌اکنون شروع به توسعه دستگاه‌هایی کرده‌اند که از اتصال 5.5G پشتیبانی می‌کنند. 

جمع‌بندی

در پایان، گذر از شبکه‌های 5G به 5.5G گامی بلند در پیشرفت فناوری شبکه‌های همراه به شمار می‌رود. این نسل جدید با ارائه قابلیت‌های ارتقاءیافته و پاسخگویی به نیازهای در حال تحول دنیای متصل، تجربه‌ای نوین را رقم می‌زند. شبکه های 5.5G با بهبود تأخیر، سرعت، پهنای باند و معماری شبکه، استانداردهای جدیدی را برای اتصال تعریف می‌کنند و ما را به عصری سرشار از نوآوری و امکانات جدید رهنمون می‌سازند. با تداوم پیشرفت این فناوری‌ها، آینده نویدبخش توسعه‌های بیشتر در حوزه‌ی ارتباطات و اتصال بی‌سیم را به ما هدیه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G