Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:16:12 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۳۴۳

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های فزاینده از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت با این حال توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و به ۶۰.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۱ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: این کشور که بزرگترین اقتصاد آسیا به‌شمار می‌رود، امسال با ابهامات فزاینده‌ای مواجه است. پیش‌تر آمارهای رسمی کاهش صادرات و واردات چین در دسامبر را نشان داده بود. در ژاپن نیز سفارش ماشین‌آلات در نوامبر به شدت کاهش یافت که نشانه‌ای از محدود شدن هزینه سرمایه شرکت‌ها در نتیجه جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.

آنچه که به این مشکلات تجاری اضافه کرده، طولانی‌تر شدن بیش از حد انتظار تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا است.

همچنین چشم‌انداز اقتصاد جهانی پس از این‌که قانون‌گذاران انگلیسی روز سه‌شنبه توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر انگلیس، را برای خروج از اتحادیه اروپا رد کردند، تیره‌تر شد.

با این حال قیمت نفت از توافق دسامبر اوپک و غیراوپک برای محدود کردن تولید در نیمه اول امسال حمایت یافته است، اما رشد تولید نفت آمریکا که اواخر سال گذشته به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد تلاش‌های این تولیدکنندگان را در معرض تهدید قرار داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در نخستین پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا امسال به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز و در سال آینده به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

براساس گزارش رویترز، با وجود ابهامات فراوانی که پیرامون تقاضا و عرضه وجود دارد، دورنمای بازارهای نفت مبهم است.

انتهای پیام

مترجم: زهرا وثوقی

دبیر خبر: متین کاکویی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش تولید نفت آمریکا قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد؛ بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.

اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده، اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.

در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.

تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است