Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@23:00:16 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۳۹۳

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های فزاینده از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت با این حال توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و به ۶۰.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۱ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: این کشور که بزرگترین اقتصاد آسیا به‌شمار می‌رود، امسال با ابهامات فزاینده‌ای مواجه است. پیش‌تر آمارهای رسمی کاهش صادرات و واردات چین در دسامبر را نشان داده بود. در ژاپن نیز سفارش ماشین‌آلات در نوامبر به شدت کاهش یافت که نشانه‌ای از محدود شدن هزینه سرمایه شرکت‌ها در نتیجه جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.

آنچه که به این مشکلات تجاری اضافه کرده، طولانی‌تر شدن بیش از حد انتظار تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا است.

همچنین چشم‌انداز اقتصاد جهانی پس از این‌که قانون‌گذاران انگلیسی روز سه‌شنبه توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر انگلیس، را برای خروج از اتحادیه اروپا رد کردند، تیره‌تر شد.

با این حال قیمت نفت از توافق دسامبر اوپک و غیراوپک برای محدود کردن تولید در نیمه اول امسال حمایت یافته است، اما رشد تولید نفت آمریکا که اواخر سال گذشته به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد تلاش‌های این تولیدکنندگان را در معرض تهدید قرار داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در نخستین پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا امسال به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز و در سال آینده به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

براساس گزارش رویترز، با وجود ابهامات فراوانی که پیرامون تقاضا و عرضه وجود دارد، دورنمای بازارهای نفت مبهم است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت نفت کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران