Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:14:23 GMT

باید تمام فرصت های شغلی در آستارا حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۴۲۲

باید تمام فرصت های شغلی در آستارا حفظ شود

فرماندار آستارا گفت: باید تمام فرصت های شغلی موجود در شهرستان حفظ شود اما ساماندهی آنها یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست با جامعه هتل داران شهرستان آستارا گفت: آستارا از جمله شهرستان های دارای ظرفیت های شغلی بسیار بالا است که متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی و توجه به زیرساخت های مناسب در کنار بی توجهی به خلاقیت نوآوری های جدید در کسب و کارهای متناسب با شرایط جدید شهرستان بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های ویژه این شهرستان وجود حوزه‌های مختلف گردشگری و گردشگر پذیر بودن آن است که مشاغل مختلفی را در خود جای داده اما ضرورت ساماندهی و تکمیل خدمات گردشگری در آستارا امری بسیار مهم و حیاطی برای تثبیت مشاغل موجود و پایداری اقتصاد منطقه و سرمایه‌گذاری های انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مشاغل مهم در این شهرستان هتلداری و ایجاد فضاهای پذیرایی برای حضور گردشگران است که توسعه این مشاغل و حفظ سرمایه‌گذاری های انجام گرفته و پویایی آنها نیازمند بازنگری  در نوع خدمات متناسب با نیاز گردشگران و ساماندهی زنجیره های متصل به این شغل است.

وی یادآور شد: خانه و کاشانه‌های موجود در شهرستان و فعالیت واسطه‌های این مشاغل می‌تواند با ساماندهی درست فرصت‌های بهتری برای بهره مندی از خدمات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراهم کند.

فرماندار آستارا تاکید کرد:ساماندهی خانه و کاشانه های یک ضرورت برای شهرستان است که از جامعه هتلداران آستارا درخواست می شود با توجه به پیوستگی فعالیت‌های این حوزه به واسطه های فعال در این بخش نسبت به ارائه طرحی مناسب با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئولیت این ساماندهی را بر عهده بگیرند.

 وی اضافه کرد : باید در نظر داشته باشیم که در این ساماندهی نباید به سمت حذف هیچ فرصت شغلی برویم بلکه از ظرفیت‌های موجود در شهرستان باید با مدیریت صحیح بهره وری اصولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های اجرایی مسئول ساماندهی خانه و کاشانه های شهرستان وظیفه دارند تا پایان دی ماه نسبت به شناسایی فعالان این حوزه و واحدهای مسکونی قابل اجاره اقدامات لازم را انجام دهند.

 به گفته رنجکش؛ با توجه به حضور سالانه بالغ بر ۷ میلیون گردشگر در شهرستان آستارا وجود اماکنی با شرایط مناسب برای اسکان و پذیرایی گردشگران امری ضروری است اما شناسنامه دار کردن هرگونه فعالیت در این زمینه در اولویت قرار دارد چون باید در کنار توجه به کسب درآمد صاحبان مشاغل امنیت گردشگران نیز تامین شود.

 در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جامعه هتلداران در شهرستان آستارا ضمن تشکر از فرماندار این شهرستان برای برگزاری این نشست پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات حوزه گردشگری ارائه و خواستار حمایت های لازم و قانونی در بحث ساماندهی از خانه و کاشانه های موجود در شهرستان شدند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خلاقیت دستگاه های اجرایی دی ماه سرمایه صنایع دستی و گردشگری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد