Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@14:37:29 GMT

اهداف سفر وزیر دفاع به باکو

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۶۷۵

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری ، که در راس یک هیات عالیرتبه نظامی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است ، در فرودگاه حیدر علی اف باکو به خبرنگار ایرنا گفت: کشور آذربایجان از مهمترین همسایگان ایران است که به لحاظ نزدیکی تاریخی، مذهبی و زبانی برای کشور ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی، در مورد اهداف این سفر ، اظهار داشت : در جهت طرح مباحث دفاعی و امنیتی و همکاری های نظامی و توسعه آنها این سفر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار باقری گفت: به لحاظ ارتباطات تاریخی که دو کشور باهم دارند و همچنین همکاری های گسترده تهران و باکو در مسایل مختلف ، لازم بود که سفری در این سطح انجام گیرد. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این نخستین بار است که سفری در این سطح به جمهوری آذربایجان انجام می شود ، افزود: این موضوع نشانه نزدیکی مواضع و همکاری های عمیق دو کشور است .

سردار باقری بنا به دعوت رسمی ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده و قرار است ، در این سفر دو روزه ، ضمن مذاکره با وزیر دفاع و مقامات نظامی جمهوری آذربایجان ، با رئیس جمهوری ، نخست وزیر و رئیس مجلس این کشور نیز دیدار کند.

این پنجمین سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، طی دو سال اخیر به کشورهای منطقه است و سردار باقری پیش از این با هدف تقویت دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای روسیه ، ترکیه ، سوریه و پاکستان نیز سفر کرده است.

سردار باقری و هیات همراه هنگام ورود مورد استقبال حجت الاسلام علی اکبر اجاق نژاد نماینده رهبری در جمهوری آذربایجان ، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و جمعی از مقامات نظامی جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرودگاه ایران جمهوری اسلامی ایران وزیر دفاع رئیس مجلس نیروهای مسلح کشورهای منطقه جمهوری اسلامی روسیه ترکیه سوریه پاکستان اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران سوریه نیروهای مسلح وزیر دفاع محمد باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما به کار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سلسله نشست‌های «جهاد تبیین» با موضوع جنگ شناختی و جنگ ترکیبی به‌همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز برگزار شد.

دکتر سید نصیب‌الله دوستی‌مطلق عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با اشاره به طراحی بی‌نظیر عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: شناسایی تمام لایه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و عبور پهپادها و موشک‌ها از 12 لایه پدافندی و برخورد دقیق به هدف، محصول طراحی بی‌نقص اعجوبه‌های نظامی کشورمان بود.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما بکار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد؛ افزود: این عملیات اثبات توان نظامی ایران بود و باید به این دارایی‌هایی که در حوزه دفاع و امنیت داریم افتخار کرد.

این استاد دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد و گفت: خبرگان نظامی دنیا پیام این حمله را دریافت کردند و فهمیدند. در سال‌های آینده دیگران نیز به ابعاد این حمله پی خواهند برد؛ به‌گونه‌ای که جهان به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم خواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان چرایی اینکه حمله از چند نقطه از داخل خاک ایران انجام شد؛ اظهار کرد: دشمن اهل محاسبه است و این تصور برای او پیش می‌آید که ایران از چند نقطه دیگر توان حمله دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم؟ و همین تصور و انگاره توان تصمیم‌گیری طرف مقابل را به چالش کشیده و احتمال انجام عملیات متقابل را به صفر می‌رساند.

دوستی‌مطلق تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیانش در عملیات وعده صادق تمام توان پدافندی خود را به کار گرفتند و هیچ تکنولوژی نبود که داشته باشند و در این عملیات بدون استفاده بماند. لطف خدا شامل حال ما شد که توانستیم قدرت این مردم و نظام را و همچنین نبوغ فرزندان این انقلاب و این مرز و بوم را به رخ دنیا بکشیم و بار دیگر به آن‌ها اثبات کردیم که ما یک کشور مستقل هستیم و تحریم دیگر پاسخگو نیست. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟