Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:54:05 GMT

حریم تالاب های لرستان تعیین می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۶۸۳

حریم تالاب های لرستان تعیین می شود

به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ‌های گذشته بخش زیادی از اراضی حریم تالاب ها در لرستان توسط افراد سودجو به طور غیرقانونی تصرف شده و حق آبه آنها تضییع شده است.
وی ادامه داد: به منظور حفاظت از تالاب های استان و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به حریم تالاب ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت تغذیه و تامین حق آبه آنها، مطالعه و تعیین حریم تالاب های استان در سال 1396 در دستور کار شرکت آب منطقه ای لرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: در سال 96 با عقد قرارداد با مشاور ذی صلاح، مطالعات حریم تالاب‌ بیشه دالان بروجرد شروع شده و اکنون در حال نهایی شدن است.
میرزایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات ملی متمرکز در مدیریت منابع آب کشور در سال 97 مبلغ هفت میلیارد و 500میلیون ریال ابلاغ شد که در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب مشاور هستیم و تا پایان سال 98 مطالعات تالاب تنودر دورود و تالاب های یازده گانه پلدختر را انجام خواهیم داد.
وی بیان کرد: بررسی ها نشان می‌دهد که از سال‌های گذشته تاکنون پهنه آبی تالاب های لرستان رو به کاهش بوده و بخش زیادی از اراضی این تالاب ها تخریب و تصرف شده و وضعیت تاسف انگیزی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: تالاب ها از نظر ارزش های اقتصادی، اکولوژیکی و ذاتی و همچنین از نظر زیبایی و محل تجمع پرندگان و جانوران، مناطق جذاب و لذت بخشی هستند و برای نجات تالاب‌های استان اولین قدم انجام مطالعات و تعیین حریم و ارائه راهکاری برای تغذیه آب آنهاست.
3210/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پرندگان تالاب تجاوز جانوران زیبایی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند

هواپیما‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روزانه ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند. این را سرلشکر یوری پوپوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم اعلام کرد.

وی گفت: در منطقه التنف ۱۴ تخلف در طول روز توسط چهار جفت جنگنده اف ۱۵ و سه جفت هواپیمای تهاجمی A-۱۰ تاندربولت ثبت شد.

پوپوف همچنین گفت: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش، گلوله باران مواضع دولتی توسط گروه تروریستی جبهه النصره (ممنوع در فدراسیون روسیه) در استان ادلب ثبت شده است.

یاد آور می‌شود امروز دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • کوه‌خواری در روز روشن در منطقه ۲ پایتخت
  • کوه‌خواری در روز روشن در تهران
  • کوه‌خواری در روز روشن در پایتخت
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • احیای تالاب های گلستان باعث فرونشاندن ریزگردهای منطقه شد
  • طرح معدن مس دره زرشک زیر ذره بین سامانه شفافیت