Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت تخم مرغ نسبت به هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ را بالای ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، قیمت تمام شده تولید نسبت به یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی پور با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی لحظه‌ای در حال نوسان است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت حداقل با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود که این نرخ نسبت به ۱۵ روز گذشته در هر کیلو ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/ مشکل نهاده‌های دامی به طور کامل مرتفع نشده است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای تولید یک کیلو تخم مرغ حداقل ۲.۵ کیلو دان مصرف می‌شود، افزود: ۶۰ درصد دان مصرفی را ذرت و ۳۰ درصد سویا تشکیل می‌دهد که با احتساب نوسان نرخ نهاده‌های دامی در روز‌های اخیر به قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۷۵۰ تومان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تامین نهاده‌های دامی هنوز به طور کامل مرتفع نشده است، بیان کرد: بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام، سهمیه‌ای به منظور بهبود اوضاع تولید به مرغداران استان‌ها اختصاص داده است تا مساله ترخیص خوراک دام موجود در کشتی‌های روی آب مرتفع گردد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: اگرچه پشتیبانی امور دام به منظور کنترل قیمت نهاده‌های دامی وارد بازار شده است، اما به سبب شرایط سخت گیرانه مرغداران تمایلی به دریافت نهاده ندارند چرا که در مقابل باید هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تومان به پشتیبانی تحویل دهند که این امر بیانگر زیان ۶۰۰ تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو محصول است.

نبی پور در پایان با اشاره به اینکه اختصاص ارز مشکل کشتی‌های حاوی نهاده‌های دامی روی آب است، تصریح کرد: با توجه به آنکه مسئولان طی هفته گذشته اعلام کردند که مشکلی کشتی‌ها درحال برطرف شدن است، از این رو باید منتظر ماند و دید که این فرآیند چقدر طول می‌کشد.

انتهای پیام/

مشکلات مربوط به تامین نهاده های دامی هنوز به طور کامل مرتفع نشده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو نارنگی ۲۰ تا ۶۴.۸۰۰، سیب زرد ۴۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۹.۸۰۰، کیوی ۸۹ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۷۹ تا ۱۹۸، به ۵۹.۸۰۰ و پرتقال ۲۵ تا ۳۵ است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۱۰ تا ۲۰، طالبی ۳۹، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۵ تا ۳۴.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۸.۸۰۰ تا ۸۴.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵، آناناس ۲۵۰، هر بسته ۲۰۰ گرمی بلوبری ۲۴۰، هر عدد آوا کادو ۱۴۰، کیوانا ۵۵، دراگون ۲۴۰، هر بسته فیسالیس ۵۰ و هر عدد انبه استوایی ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰، هویج ۱۳.۸۰۰، کاهو ۲۹.۸۰۰، کدو ۲۲.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۸۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالا کاشان ۳۸، لیمو ترش ۴۹ تا ۱۱۵ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۲.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ و پیاز زرد ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان