Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان به وقوع می‌پیوندد، گفت: تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان و ... از جمله این استان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار "ایوب سلیمانی" در حاشیه همایش معاون و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ ترابری ارتش و شهادت تعدادی از افسران این نیرو، اظهار داشت: شهادت تعدادی از افسران و کارکنان غیور ارتش را به فرماندهان محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده‌های داغدار آرزوی صبر و شکیبایی دارم و ان شاء الله این شهدا با شهدای دفاع مقدس محشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد و تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم و جامعه وظیفه اصلی پلیس است، افزود: موضوع سرقت بیشترین تأثیر در امنیت و آرامش مردم دارد، بیش از ۲۰ درصد از احساس ناامنی ناشی از وقوع سرقت است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: طی سال‌های اخیر تا نیمه دوم سال گذشته، سرقت‌ها روند کاهشی داشته، ولی از نیمه دوم سال گذشته بنا به دلایل محیطی و ... با روند افزایشی سرقت‌ها مواجه هستیم.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: به دلیل تشدید برخی امور که در مدیریت و کنترل ما نیست مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، عدم مدیریت معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکان‌های مناسب برای نگهداری آن‌ها تا درمان و ... با روند افزایشی سرقت‌ها مواجه هستیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: البته در خصوص جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باید بگویم براساس تمهیدات پیش بینی شده، مکان‌هایی برای نگهداری این گروه از افراد تا درمان پیش بینی شده و تا پیش از پایان امسال همه معتادان متجاهر در تهران جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

تدوین طرح "اقدام برای مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف"

وی با اشاره به تدوین طرح "اقدام برای مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف"، عنوان کرد: طرح اولیه تدوین شده و مراحل اولیه آن را شروع به پیاده سازی کرده ایم، در این جلسه نیز در رابطه با روش‌های جدید، ابزار‌های جدید، تقویت حوزه اشراف اطلاعاتی و ... که به نوعی با این طرح مرتبط است، صحبت و گفتگو کردیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه جغرافیای سرقت در مبارزه با این جرم مهم است، گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان و مرکز آن صورت می‌گیرد که استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان و ... از استان‌های صدرنشین در وقوع سرقت هستند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور، مطرح کرد: بیش از ۶۵ درصد سرقت‌ها توسط این سارقان حرفه‌ای و دارای پرونده انجام می‌شود.

سردار سلیمانی یادآور شد: امسال بنا به دلایل محیطی سارقان " بار اولی" در حال افزایش هستند.

وی با اشاره به عناصر پنجگانه مربوطه به وقوع سرقت، عنوان کرد: سارق، جغرافیای سرقت، موضوع سرقت، مالخر‌ها و کارکنان پلیس در حوزه مبارزه با سرقت، جزء این عناصر پنجگانه هستند که در نظر داریم بر روی حرفه‌ای گرایی کارکنان، ارتقاء دانش و مهارت مبارزه با سرقت آنان تمرکز کنیم.

شناسایی و برخورد جدی با مالخران در دستور کار جدی پلیس

سردار سلیمانی شناسایی و برخورد جدی با مالخران نیز از اولویت‌های اساسی پلیس آگاهی برشمرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد از پرونده‌های سرقت کشف می‌شود، این در حالی است که در پرونده‌های مربوط به سرقت خودرو، این میزان از کشفیات ۹۷ درصد است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد از سرقت‌ها در ماه اول پس از وقوع سرقت کشف می‌شود.

استرداد اموال مالباخته؛ از اولویت‌های اساسی

سردار سلیمانی  استرداد اموال به مالباخته را یکی از اولویت‌های اساسی پلیس عنوان و بیان کرد: در این راستا سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه راه اندازی و ایجاد شده است؛ این سامانه سال گذشته در مرحله اول به صورت پایلوت در تهران اجرایی و دنبال شد و از امروز در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جانشین فرمانده ناجا سردار ایوب سلیمانی اموال مسروقه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم

سرهنگ منوچهر ترکمندی گفت: پیرو وقوع چندین فقره سرقت طلاجات بانوان کهنسال توسط یک مرد حدودا ۳۵ ساله، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی قم افزود: شگرد این سارق که با خودرو بدون پلاک در ساعات روز، در مناطق پایین شهر پرسه زده و افراد مونث مسن که بصورت تنها در حرکت بودند را شناسایی و با مانور متقلبانه طلاجات افراد کهنسال را گرفته و سریع متواری می‌شد و بعد از رفتن متهم، شاکی متوجه سرقت طلاجات خود می‌گشت.

سرهنگ ترکمندی با اشاره به اینکه کارآگاهان این پلیس با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی اقدام به شناسایی و دستگیری سارق مذکور شدند، گفت: از متهم تعداد سه حلقه انگشتر طلا که در همان روز سرقت کرده بود کشف شد.

جانشین پلیس آگاهی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به عدم ثبت شکایت‌های افراد مونث در سامانه پلیس، مالباختگان عزیز این پرونده جهت شناسایی متهم و اموال مسروقه می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری منازل مسکونی 
  • اعتراف سارق خارجی به ۳۰ فقره سرقت
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان