Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان با بیان این مطلب افزود: این تعداد در سال گذشته 85 کشور بود که امسال با همه مسائل و چالش های پیش رو این تعدادافزایش یافته است.

به گفته وی ، طی 9 ماهه امسال در مجموع 2 میلیون و 189 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 769 میلیون دلار از استان صادرشده است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 25 درصد رشد داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد : در این میان مرز سرخس بیشترین رشد صادراتی را  با 120 درصد از نظر ارزشی و 150 درصد به جهت وزنی داشته است.

وی افزود : در مجموع در سطح بیش از 90 درصد بازارها رشد صادراتی داشته ایم .

به گفته وی ؛ در این راستا سهم استان از صادرات کشور هم نسبت به سال قبل افزایش یافته و از حدود 5 درصد به رقمی معادل 6 درصد رسیده است.

رسولیان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون واردات استان هم از 38 کشور انجام می شود ، اظهار کرد : طی 9 ماهه امسال 190 هزارتن واردات به ازش 252 میلیون دلار به استان وارد شد که از نظر وزنی 19 درصد و از نظر ارزشی 8 درصد کاهش داشته است.

وی افزود : در همین مدت مجموع ترانزیت خارجی استان هم 2 میلیون و 510 هزار تن بوده که 3 درصد رشد داشته است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان رضوی دلار رشد مشهد واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی اظهار کرد: ورود خودروها به این استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون و در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش سفرهای نوروزی به خراسان رضوی است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: مطابق آمار تردد شمارها در ۹ معبر یاد شده، در بازه زمانی ذکر شده ۶۴۴ هزار دستگاه انواع خودرو از خراسان رضوی خارج شده است که کاهش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی گفت: ورود وسایل نقلیه به مشهد از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه نیز چهار درصد کاهش داشته اما خروج خودروها از مشهد ۲ درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش داشته است.

بنی اسدی افزود: در بازه زمانی یاد شده در مجموع ۱۷ میلیون تردد در طول راه‌های اصلی خراسان رضوی ثبت شده است که در مقایسه با نوروز پارسال یک درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: به نظر می‌رسد همزمانی لحظه سال نو و تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری سخنرانی نوروزی رهبری در حرم رضوی موجب شده است بسیاری از شهروندان برای مسافر نشدن و گرفتن کامل روزه‌های خود از سفر به این استان صرف نظر کردند.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • ورود ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • ورود بیش از ۶ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به استان خراسان رضوی