Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@06:04:35 GMT

رژیم صهیونیستی به دنبال تصرف کامل رام الله است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۸۷۶

رژیم صهیونیستی به دنبال تصرف کامل رام الله است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اشتیه در گفت وگو با روزنامه القدس العربی که امروز (چهارشنبه) منتشر شده، با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی می خواهد همه کرانه باختری از جمله مراکز اصلی این منطقه را زیر سلطه خود قرار دهد، افزود: مقامات این رژیم با این کار قصد دارند در مدیریت شهری کرانه باختری قدرت بیشتری به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این مقام فلسطینی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای تامین امنیت رژیم اشغالگر قدس، به کرانه باختری حمله می کند، حال آنکه این رژیم خود عامل برهم زدن امنیت است. ورود رژیم اشغالگر به مناطق (أ) که تحت مدیریت حکومت خودگردان فلسطین است به معنای این است که رژیم صهیونیستی امنیت را تنها بهانه ای برای ادامه حملاتش به این مناطق قرار داده است.
 
از سوی دیگر رژیم اسرائیل با این اقدامات تجاوزکارانه اش به جهانیان اعلام می کند که تمامی توافقنامه های بین المللی را زیر پا می گذارد، زیرا بر اساس این توافقنامه ها ارتش این رژیم اجازه ورود به مراکز شهرها را ندارد.
 
انتهای پیام /
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگران: اسرائیل از شهرک‌نشین‌ها برای تخلیه کرانه‌باختری از فلسطینی‌ها استفاده می‌کند

برخی تحلیلگران اظهار کردند، اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبت» ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

به گزارش ایسنا، «متیو داس» معاون رئیس مرکز سیاست بین‌الملل در واشنگتن با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیون شبکه خبری «الجزیره» اظهار کرد: فلسطینی‌های کرانه باختری در معرض حمله شدید شهرک‌نشین‌های مسلحی قرار دارند که در حال اجرای طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای کنترل بر اراضی فلسطینی‌ها هستند.

متیو داس در ادامه، موضعگیری دولت آمریکا در رابطه با خشونت شهرک‌نشین‌های تندرو را کافی ندانست و تاکید کرد که آمریکا و اروپا باید موضعگیری‌های جدی را برای مجازات هر کسی که این کارها را انجام می‌دهند، در پیش بگیرد.

طرح کابینه رژیم صهیونیستی

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل ابتکارعمل ملی فلسطین نیز همین مطلب را تایید کرده و گفت: آنچه فلسطینی‌ها در کرانه باختری در معرض آن قرار می‌گیرند، تحت نظارت پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، همانگونه که در جریان «نکبت» اول به دست گروهک‌های یهودی انجام شد. و با توجه به این تنش بی‌سابقه از سوی شهرک‌نشین‌های مورد حمایت کابینه رژیم صهیونیستی، در حال حاضر سوال مهمتر موضعگیری کشورهای عربی به این حملات است.

«مهند مصطفی» کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد: شهرک‌نشین‌ها بزرگترین گروه سیاسی پرنفوذ در اراضی اشغالی از ۲۰ سال قبل و نه فقط در کابینه فعلی بنیامین نتانیاهو هستند و به دلیل این نفوذ جدی شهرک‌نشین‌ها، کابینه نتانیاهو با آنها همدستی می‌کند چراکه با کنترل یافتن بر منطقه «ج» که ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، به دنبال فیصله دادن به مساله کرانه باختری است.

پیامدهای توافق اسلو

مهند مصطفی در ادامه گفت: حزب راست اسرائیل در حال تنظیم طرحی جهت کنترل بر منطقه «ج» است که بخش عمده شهرک‌نشین‌ها در آنجا سکونت داشته و در عملیات‌هایشان از حمایت ارتش برخوردار هستند.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی افزود: کابینه اسرائیل از سال ۲۰۰۵، ۹۳ درصد از پرونده‌های حمله شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها را مختومه کرده و این یعنی آنها از حمایت دولتی، نظامی و قضایی برخوردار هستند.

او ادامه داد: همینطور چیزی تحت عنوان شهرک‌های کشاورزی وجود دارد که با کنترل بر صدها و چه بسا هزاران دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) از اراضی فلسطینی‌ها و محو هر چیزی که هویتی فلسطینی دارد، انجام می‌شود، از جمله در النقب در حال انجام است و احزاب راست اسرائیل همگی از عملیات کنترل بر کرانه باختری حمایت می‌کنند.

البرغوثی نیز در ادامه گفت شهرک‌نشین‌ها به‌عنوان نوک پیکان پروژه صهیونیستی در واقع بزرگترین نماد توافق اسلو هستند که تشکیلات خودگردان فلسطین بدون قید شرط عدم توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری آن را امضا کرد.

دبیرکل ابتکارعمل ملی فلسطین همچنین گفت: در زمان امضای توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۱ تعداد شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری ۱۲۱ هزار تن بود که در حال حاضر به بیش از ۷۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده و در واقع آنها به قدرت سیاسی تبدیل شدند که وزرایی در کابینه رژیم صهیونیستی و ۱۵ نماینده در کنست (پارلمان این رژیم) دارند.

او در ادامه تاکید کرد که حزب راست رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند کل فلسطین را به کنترل خود درآورده و به اردن و بخش‌هایی از سوریه، مصر و عربستان برود.

مهند مصطفی درباره کرانه باختری اشغالی گفت: این منطقه در حال حاضر با بیش از ۶۰۰ ایست امنیتی و صدها شهرک‌نشین مسلح که به سمت مردم و خودروها در خیابان‌ها شلیک می‌کنند، تقسیم شده و آمریکا نیز برای ارسال ناوهای جنگی جدیدی جهت حمایت از اسرائیل آماده می‌شود. اکنون سوال این است کشورهای عربی که درباره جنگ علیه نوار غزه سکوت کرده‌اند، چه موضعگیری درباره کرانه باختری دارند. اکنون دیگر تشکیلات فلسطینی وجود ندارد چراکه کنترل به شکل کامل در اختیار شهرک‌نشین‌ها است.

البرغوثی نیز از کشورهای عربی خواست تمامی روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده و توافقنامه‌های عادی‌سازی را که نتانیاهو به آنها افتخار می‌کند و آنها را راهی برای نابودی مساله فلسطین می‌داند، لغو کنند.

او در ادامه بار دیگر بر اهمیت اعمال مجازات‌هایی بر تل‌آویو تا زمانی که اعزام ارتش‌ها برای مقابله با آن غیرممکن است، تاکید کرد.

متیو داس نیز همین نظر را مطرح کرد و گفت: اکنون سوال این است که واشنگتن چه زمانی در برابر فشارهای مردمی بر دولت آمریکا تسلیم شده و برای توقف آنچه در غزه و کرانه باختری با ارسال اسلحه به اسرائیل در حال وقوع است، اقدام خواهد کرد؟

او در پایان نیز گفت: اعمال تحریم‌هایی بر ده‌ها شهرک‌نشین یا ممنوعیت ورود کالاهای شهرک‌ها کافی نیست، باید تحریم‌هایی علیه مسوولان افراطی اسرائیلی اعمال شده و آمریکا و اروپا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

این در حالیست که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بر لزوم توسعه شهرک‌سازی‌ها در تمامی مناطق اشغالی تاکید کردند. او گفت: باید درس بگیریم، شهرک‌سازی را ادامه دهیم و کنترل کامل خود را بر نوار غزه بازگردانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله هوایی اسرائیل به مسجدی در شمال غزه
  • حماس خواستار تشدید مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست شد
  • دولت رام الله جنایت‌های شهرک نشینان را محکوم کرد
  • تحلیلگران: اسرائیل از شهرک‌نشین‌ها برای تخلیه کرانه‌باختری از فلسطینی‌ها استفاده می‌کند
  • کرانه باختری در قلب درگیری و طرح صهیونیستی قرار دارد
  • صهیونیست‌ها نظامیان بیشتری به کرانه باختری می‌فرستد
  • حمله های شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری+فیلم
  • حمله های شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری
  • یورش شهرک نشینان مسلح به منطقه رام‌الله در کرانه باختری
  • تداوم یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری