Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:56:28 GMT

اورژانس به بالگرد دید در شب مجهز شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۷۱۹۲

اورژانس به بالگرد دید در شب مجهز شود

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه اورژانس باید به بالگرد دید در شب مجهز شود ابراز امیدواری کرد: بودجه لازم برای خرید اینگونه بالگردها تخصیص یابد.

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان اظهار داشت: اورژانس هوایی کشور تاکنون 24 هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که 65 درصد از مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل و درصد بالایی از آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اورژانس هوایی می تواند خدمات ویژه و اساسی به مردم ارایه دهد اظهار داشت: هم اینک 41 پایگاه هوایی در کشور فعال است.
سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: مالکیت 10 فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.
کولیوند با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است اضافه کرد: مرحله اول تجهیز استان ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم شمار بالگردها به 54 فروند می رسد.
وی ادامه داد: برای استان های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس 2 دیفرانسیل کمک گرفتیم و با کمک وزارتخانه 400 دستگاه آمبولانس 2 دیفرانسیل خریداری و به استان ها تخصیص یافت.
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگر قانون سال 86 مربوط به اورژانس اجرایی شود شمار زیادی پایگاه های شهری و جاده ای به پایگاه های موجود اضافه می شود.
کولیوند افزود: هم اینک سه هزار پایگاه امداد شهری و جاده ای در کشور وجود دارد و نیازمند سه هزار پایگاه دیگر هستیم.
به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در سفری یک روزه در دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور یافت.
بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی در محل مرکز آموزشی درمانی بعثت، کلنگ زنی محل ساخت بنای ساختمان ستادی اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث، بازدید از پایگاه در حال ساخت شهری ملایر واقع در میدان استقلال و پد فرود بالگرد بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان از برنامه های یک روزه این مسئول است.
همچنین در ادامه با حضور در تویسرکان، محل جدید پایگاه شهری شماره 2 شهرستان تویسرکان را بهره برداری کرده و از پد فرود بالگرد بیمارستان در حال ساخت قائم (عج) این شهرستان بازدید می کند.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی علوم پزشکی اورژانس هوایی بالگرد دید در شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کشته و زخمی شدن چهار نفر در سانحه رانندگی در مسیر گچساران به بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد امین نیکویی‌نژاد، عصر امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۱۲:۴۳ ظهر مبنی بر واژگونی خودرو تاکسی سمند در پنج کیلومتری گچساران از سمت بهبهان، بلافاصله دو تیم جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ گچساران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت و مصدومان این حادثه پس از رهاسازی توسط آتش‌نشانی، پرسنل اورژانس آنها را به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این حادثه متأسفانه راننده سمند مردی ۳۸ ساله به دلیل شدت جراحت جان باخت و حال یک نفر از مصدومین وخیم گزارش شده‌است.

کد خبر 745247

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان