Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد زمان رستمی اظهار کرد: هم اکنون یک دلار ۱۰ هزار تومان یا به عبارتی ۱۰۰ هزار ریال قیمت دارد، این از نظر روانی برای کشور خوب نیست، چرا که مردم عوام این ۱۰۰ هزار ریال را با کشور‌های جهان سومی که این نسبت در آن کمتر است، مقایسه می‌کنند. هرچند این مقایسه نتایج درستی را ارائه نمی‌دهد، ولی از نظر روانی برای مردم جامعه آسیب پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حذف این چهار صفردر اقتصاد هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند و بر روی هیچ نهاد اقتصادی و غیر اقتصادی تاثیری ندارد و صرفا اسم واحد پولی عوض می‌شود، ولی از نظر روانی بر روی جامعه اثر مطلوب‌تری می‌گذارد.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم با اشاره به تاثیر این عملکرد بر حقوق کارگران عنوان کرد: کارگری که حقوق ماهیانه یک میلیون تومان یا به عبارتی ۱۰ میلیون ریال دارد، بعد از این رویکرد حقوقش به ۱۰۰ واحد تغییر خواهد کرد؛ به طوری که خودش را فقیر حساب می‌کند، در حالی که این حس حقارت کاذب است و در اوایل این عملکرد و در کوتاه مدت رخ می‌دهد.

رستمی افزود: این اشتباه در سال‌های پیش در ایام حج هم رخ داده بود، هر هزار تومان معادل یک ریال سعودی بود و کالایی که در ایران ۵۰ هزار تومان قیمت داشت، در عربستان ۵۰ ریال فروخته می‌شد و برخی از اشخاص از نظر روانی فریب می‌خوردند و کالا را می‌خریدند.

رستمی خاطرنشان کرد: این عملکرد مزیت اقتصادی ندارد، ولی در حسابداری‌های کلان که اغلب وقت گیر است کار محاسبات را آسان‌تر می‌کند، چرا که وجود صفر‌های زیاد در واحد پول ملی امکان خطا را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: صفر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در اقتصاد مفهومی داشته باشد، امروزه پول کمتر از هزار تومان در اقتصاد کارکردی ندارد، پس از نظر اقتصادی حذفِ صفر‌های اضافی معقول است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم