Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار نامگذاری روز یا هفته‌ای به عنوان روز حوزه در تقویم رسمی کشور شد و تاکید کرد: خدمات حوزه باید معرفی شود تا منفی بافان، ناآگاهان بدانند حوزه بیکار نبوده و نیست. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان و اعضای ستاد برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه، برگزاری کتاب سال حوزه را اقدامی مفید و ارزشمند دانست، و با بیان این که حوزه باید بازدهی داشته باشد و از این حوزه خروجی هایی به نفع اسلام، مسلمین و انقلاب و کشور بیرون بیاید، عنوان کرد: همه از حوزه انتظار دارند و این انتظار بجا است و اگر خروجی نباشد نقیصه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تقدیر از برگزیدگان کتاب سال حوزه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: این مساله سبب می‌شود تا افراد بیشتری به میدان بیایند و آثار فاخر و ارزشمندی تولید شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که دستاوردهای علمی، پژوهشی و آثار متعدد حوزه باید به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: اگر دستاوردهای همین جشنواره و همایش کتاب سال حوزه در مدت این سال‌ها اطلاع رسانی شود دیگر عده‌ای حرف‌هایی نمی‌زنند که حوزه چکار کرده است؟
وی با تاکید بر این که دستاوردهای حوزه باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: رسانه ملی باید وقت بیشتری در اختیار حوزه و روحانیت قرار دهد تا حوزه‌ها بتوانند دستاوردهای خود را تبیین کنند؛ همچنین در این راستا باید از ظرفیت دیگر رسانه های گروهی نیز بهره گرفت.
آیت الله مکارم شیرازی خواستار نامگذاری روز یا هفته‌ای به عنوان روز حوزه در تقویم رسمی کشور شد و تاکید کردند: خدمات حوزه باید معرفی شود تا منفی بافان، ناآگاهان بدانند حوزه بیکار نبوده و نیست.
وی در ادامه با اشاره به روند بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه، گفت: باید نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های آثار ارسالی به صاحبان آنها اطلاع داده شود؛ این مساله سبب تقویت پژوهش در حوزه‎های علمیه می‎شود.
این مرجع تقلید با اشاره به گسترش وسائل ارتباط جمعی و تکنولوژی های جدید، افزود: هرچند این مساله سبب سهولت کار محققان و پژوهشگران شده، اما از طرفی سبب بروز برخی آسیب‌ها شده است، باید در این خصوص دقت شود تا آثار گردآوری و کپی نباشد؛ کپی کاری از آثار دیگران آفتی است که ارزش کار را پایین می آورد.
ایشان رعایت عدالت از سوی داوران همایش کتاب سال حوزه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کتبی که به عنوان کتب برگزیده شناخته و معرفی می‌شود باید تماما و به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا خدایی ناکرده مطلب نادرست و انحرافی در آنها وجود نداشته باشد.
آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری این قبیل همایش‌ها و تجلیل از نویسندگان برتر را سبب تقویت نویسندگی و روحیه تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: نویسندگی باید در حوزه‌های علمیه تقویت شود، همه در شرایط کنونی باید افزون بر تسلط به خطابه و سخنرانی، دست به قلم شوند و از این ظرفیت برای نشر معارف اهل بیت(ع) بهره گیرند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی دستاورد علمی حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» نوشته رضا وحید به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب زندگینامه شهید اکبر خردپیشه شیرازی است.

شهید اکبر خرد پیشه شیرازی طلبه حوزه علمیه قم، پایه گذار کمیته دِه بید فارس و فرمانده گردان تبوک در عملیات بیت المقدس بوده است. وی همچنین مسؤول آموزش پادگان ۲۱ حمزه تهران، فرمانده یکان دریایی سپاه، مسؤول پادگان شهدای خیبر قم و آموزش سربازان و بسیجیان بوده است.

شهید خرد پیشه شیرازی پس از چند سال فعالیت در مسوولیت‌های مختلف در عملیات کربلای ۴ در جزیره بوارین به شهارت رسید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

روزهای آموزش که تمام شد، نوبت پذیرش اکبر شد، اما بعد از آموزش گفتند: «چند روز برو مرخصی و شنبه بیا سپاه.»

وقتی بعد از دو سه روز آمد سپاه، دید خبری نیست. هر روز می‌‏آمد و تا ظهر در آسایشگاه می‌نشست؛ ولی کسی کاری به او نمی‌‏سپرد. دیگر خسته شده بود. یک روز آمد آسایشگاه و دید تعدادی نیرو آمد. پرسید: «خبریه؟!» گفتند: «قراره توی میدون آستانه رژه بریم.»

تعدادی کلت و کلاش تاشو بود که بچه‌ها سرش دعوا داشتند. یک تیربار هم کناری افتاده بود؛ ولی کسی به آن محل نمی‌‏گذاشت. شیخ ‏اکبر تیربار را برداشت و روی کولش گذاشت و دو سه ردیف نوار فشنگش را دور کمرش بست و آماده شد برای رژه.

وقتی با آن تیربار سنگین جلوی فرمانده آن وقت سپاه، مرحوم حجت‌الاسلام «ایرانی» رژه رفت، از اکبر خوشش آمد و مشخصاتش را از بچه‌ها گرفت.

این کتاب با ۳۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6086231 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند