Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بخش های درمانی گفت: میزان پرداختی معوقات کارکنان بخش های بیمارستانی و درمانی مراغه مناسب نیست.

به گزارش ایرنا، محمدحسین صومی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه افزود: حدود پنج تا 6 ماه از پرداخت معوقات کارکنان بخش های درمانی این شهرستان عقب افتاده و پرداخت نشده و این موضوع از سوی مسوولان استانی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیمه سلامت در این راستا به تعهدات خود عمل کرده اما بیمه تامین اجتماعی در پرداخت بدهی های خود از بابت بخش درمان و سلامت از برنامه پیش بینی شده عقب بوده است.
صومی اضافه کرد: وی با تاکید بر لزوم تکمیل بخش های بیمارستان سینای مراغه نیز گفت: با توجه به بیمارپذیر بودن این شهرستان، تجهیز و راه اندازی کامل بخش های این مرکز درمانی زمینه ساز ارائه خدمات مناسب به بیماران منطقه خواهد شد.
وی افزود: با تامین و رفع مشکل نیروی انسانی بیمارستان سینای مراغه، بخش های اصلی این مرکز درمانی تا دهه فجر امسال راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به نقش خیران سلامت در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی افزود: انتظار از این شهرستان در جذب خیران در این حوزه بیشتر بوده و نباید مشارکت های خیران در این زمینه منحصر به موارد خاص شود.
صومی با اشاره به عدم افزایش تعرفه خدمات درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی گفت: با وجود گران شدن حدود یک و نیم برابری برخی تجهیزات و لوازم پزشکی، تا مهرماه امسال هیچ افزایش قیمتی در ارائه خدمات به بیماران نداشته ایم.
وی افزود: هم اکنون نیز به جز برخی اقلام خاص دارویی، مشکلی در زمینه تامین دارو به ویژه داروهای بیماری خاص در منطقه وجود ندارد.
صومی همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی در این شهرستان اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان جوابگوی تصفیه پساب ها نبوده و با جاری شدن این پسماندها، آلودگی زیست محیطی ایجاد شده است.
فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: انتظار مردم از دانشکده علوم پزشکی مراغه با توجه به اختیارات و زیرساخت های موجود بیش از عملکرد ارائه شده از سوی مسوولان این دانشکده است.
حمید شکری افزود: براساس آمارهای موجود، هم اکنون رضایتمندی شهروندان این شهرستان از بخش بهداشت بیشتر از خدمات بخش های درمانی است و از این رو باید با توسعه فضاها و امکانات درمانی در راستای افزایش میزان رضایت مردم در این حوزه اقدام شود.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات کارگروه شهرستانی سلامت و امنیت غذائی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی به عنوان دبیر این کارگروه در پیگیری مصوبات اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به عقب افتادگی پرداخت معوقات کارکنان درمانی این شهرستان گفت: این امر نباید زمینه ساز تضعیف روحیه کارکنان بخش سلامت جامعه شود از این رو باید با پیگیری های مناسب این مشکل رفع شود.
وی همچنین از مکان یابی برای بیمارستان 350 تختخوابی این شهرستان خبرداد و افزود: برای این منظور مکان مناسبی شناسایی شده و در دست مطالعه است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان كاركنان درمان مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله در شهرستان گناوه به جهت مسافر پذیری و فضای محدود برای انباشت همیشه قابل‌توجه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: این شهرستان با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری و تجاری، دریایی بسیار زیبا دارد که این نعمت خدادادی نقش مهمی در جذب گردشگران به این شهر دارد.

وی ادامه داد: وجود سواحل دور از آلودگی و زباله موضوع مهمی است که از جمله عوامل تعیین‌کننده در بقای ساحل و زیبایی دریا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: همایش پاک‌سازی ساحل گناوه از زباله‌های خشک در سومین روز از هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و سلامت زمین» و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اداره محیط‌زیست شهرستان، شهرداری و سازمان‌های مردمی دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

حیدری با تأکید بر اینکه برای توجه به سلامت زمین نباید فقط به مناسبت‌های ملی و جهانی بسنده کنیم افزود: برگزاری این مراسم در هفته سلامت و فرهنگ‌سازی در این زمینه مؤید توجه خاص متولیان سلامت شهرستان به محیط‌زیست در راستای سلامت بیش‌ازپیش شهروندان است.

کد خبر 6087731

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی