Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پیشگیری ناجا در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی در تلاش است از فناوری استفاده بیشتری بکند و بر همین اساس تبادل پرونده با دستگاه قضا الکترونیک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد شرفی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس اصفهان اظهار کرد: دو هدف کلی در بازدید از اقدامات و کشفیات پلیس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین هدف، بحث بررسی عملکرد و کنش‌های پلیس پیشگیری استان‌ها و هدف دوم ابلاغ تدابیر، اولویت‌ها و رهنمودهای کاری سال آینده است.

وی ادامه داد: عملکرد پلیس حوزه اصفهان در کنترل جرایم خشن با اقدامات پیشگیرانه توفیقات بسیار خوبی داشته است. همچنین اگر از مرز پیشگیری گذشت و به مقابله رسید با تیم‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، کشف وقوع جرائم در اصفهان در حدود خوبی قرار دارد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: علاوه بر این موضوع، پلیس به ارائه خدمات بی منت به شهروندان می‌پردازد. تمامی احکام قضایی و دستورات قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به روز رسانی شده است. همچنین دستورات قضایی بهینه سازی شده است.

شرفی گفت: توان تحرک پلیس برای حضور صحنه‌های امدادخواهی در سال‌های اخیر بالاتر رفته است. خودروهای حوزه انتظامی استان اصفهان به صورت میانگین عمری 10 سال و هفت ماهه داشتند که با نوسازی انجام شده به 5 سال رسیده است و همین عامل نیز بر پویایی پلیس اصفهان افزوده است.

وی افزود: استفاده از فناوری در دستور کار پلیس کشور قرار دارد و برای مثال امروز پلیس در حال انجام مقدمات برای تبادل الکترونیک پرونده با دستگاه قضا است. این کار در آینده اقدامات پلیس را ساده و کم هزینه خواهد کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: در آینده نه چندان دور امکان ویدئو کنفرانس برای دادگاه‌ها برقرار خواهد شد تا متهمین برای این منظور نیاز به تولید سفر نداشته باشند و به این شیوه با همه استانداردهای جهانی همگام شویم. با این روش قضات به کمک ویدئو کنفرانس سوالات خود را از متهمان و شاهدان می‌پرسند و اعلام نظر می‌کنند.

شرفی ادامه داد: زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس در برخی از استان‌ها تشکیل شده است و در حال آزمون این شیوه هستیم. در طول سال 1398 این مساله به صورت کشوری ابلاغ و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دبیر خبر: منیره کربلایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه قضایی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید

آفتاب‌‌نیوز :

سارق سابقه‌دار و زورگیر خشنی که با پابند الکترونیکی قصد ارتکاب جرم و سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را داشت با اشراف اطلاعاتی پلیس دستگیر شد.

این متهم که در سوم فروردین پابند بر روی پایش نصب شده بود بعد از عملیات تعقیب و گریز و رسیدن مأموران با قمه به ماموران نیز حمله کرد، اما در نهایت دستگیر شد.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا