Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اسکلت انسان مربوط به دوره باستان در استان البرز کشف شد.

سرهنگ «محمد نادربیگی»رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در پی گزارش تلفنی یک کارگر مبنی برکشف یک اسکلت حین حفاری چاه، درجاده قزلحصار، موضوع به صورت ویژه دردستور کار پلیس این استان قرارگرفت. با انتقال تکه هایی از این اسکلت به پزشکی قانونی و بررسی های علمی جمجمه و اطراف چشم مشخص شد که اسکلت مربوط به دوران باستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادربیگی گفت: تحقیقات علمی درخصوص قدمت دقیق این اسکلت همچنان ادامه دارد. هنوز جنسیت آن تعیین نشده اما تخمین زده می‌شود که متلق به یک مرد باشد.
استان البرز دارای آثار تاریخی فراوانی است که قدمت برخی از این آثار به 9 هزار سال پیش بر می گردد./خبرگزاری صداوسیما


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس

سرهنگ پیمان کرمی اظهارکرد: توقف خودرو‌ها در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد با خطراتی همراه است. این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری و باد شدید در استان البرز، رانندگان خودرو‌های خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند. رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است. وی یادآورشد: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در راه‌های استان مستقر شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ساخت گلخانه و مزایای آن
  • کشف بی‌ سابقه یک سازه مرموز در نزدیکی دو گورستان در فرانسه
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران