Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: برخی پیشنهادهای اعضای شورا مانند انشای بچه های دبیرستانی می ماند، برخی از این جملات نیاز به ویرایش دارد و کلماتی مانند مثل و مانند در ادبیات برنامه ریزی جایی ندارد.

اعضای شورای شهر تهران‌، اظهارات معاون شهردار تهران را که بعضی سخنان آنان را مانند انشای بچه‌ها دانسته بود، مقابل جایگاه نظارتی فرادست شوراها دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بررسی ماده 62 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران که شهرداری را موظف کرده ذخایر زیستی و شبکه اکولوژیکی شهر تهران را تقویت و حفظ کند، حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد در بخشی از این ماده از فعالیت کارگاه های شن و ماسه و کارخانجات معادن و مواد اولیه سیمان که در محدوده های حساس و پرخطر هستند، جلوگیری شود.

پس از این پیشنهاد، سکینه اشرفی، معاون امور برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: برخی پیشنهادهای اعضای شورا مانند انشای بچه های دبیرستانی می ماند، برخی از این جملات نیاز به ویرایش دارد و کلماتی مانند مثل و مانند در ادبیات برنامه ریزی جایی ندارد.

خلیل آبادی در واکنش به اظهارات اشرفی گفت: در جلسات کمیسیون تلفیق بر روی این موضوع کار کارشناسی شده و ما نیز می توانیم بگوییم بعضی از لایحه هایی که شهرداری می آورد، بچگانه است.

پس از صحبت های خلیل آبادی، شهربانو امانی، عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه تمامی این موارد پس از تصویب مورد ویرایش حقوقی و ادبی نیز قرار می گیرد، گفت: این موضوع در مجلس هم انجام می شود.

اشرفی پس از سخنان خلیل آبادی بارها از اعضا بابت ادبیاتی که بکار برد عذرخواهی کرد و اعلام کرد: قصد توهین به اعضای شورا را نداشته است.

الهام فخاری گفت: ادبیاتی که برخی معاونان شهردار چه در سخنان شان و چه در مصاحبه هایشان به کار می برند ادبیاتی است که جایگاه فرادست و جایگاه نظارتی شورا را نادیده گرفته است و جا دارد در این خصوص به شهردار تهران تذکر داده شود.

وی ادامه داد: باید سلسله مراتب حقوقی رعایت شود، همچنین به کار بردن اینکه این ادبیات کودکانه یا بچه دبیرستانی است درست نیست و بچه ها و دبیرستانی ها نیز جایگاهی معتبر دارند و نباید با این ادبیات موضوعی را مورد نقد قرار داد و این جایگاه را مورد سوال برد.

در ادامه پیشنهاد خلیل آبادی با 15 موافق به تصویب رسید. همچنین ماده 62 برنامه پنج ساله سوم نیز با 17 موافق به تصویب رسید. همچنین ماده 60 برنامه پنج ساله که شهرداری را موظف کرده برنامه جامع مدیریت پسماند در سال اول برنامه اجرا شود نیز به تصویب رسید که بند 8 این ماده که به موضوع آموزش شهروندان در کاهش تولید به میزان 20 درصد سرانه در طول برنامه اختصاص داشت به پیشنهاد محمدجواد حق شناس حذف شد تا در موضوعات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حق شناس با بیان اینکه آموزش شهروندی در فصل 3 مورد توجه قرار گرفته اعلام کرد این بند در این فصل اضافه خواهد شد که اعضا به این موضوع رای  دادند./مهر
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکرداد. مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند. رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد. سیدمحمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکرداد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد. زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد. عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی