Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@13:44:22 GMT

بازسازی موصل کار سختی است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۷۸۸۶

بازسازی موصل کار سختی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آدری آزولای، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در سفر به مادرید در این باره تصریح کرد: بازسازی موصل طرحی است که آرزوی ماست، اما کار دشواري است و ما می ‎دانیم، اجرای این طرح زمان زیادی می‌برد.

وی با بیان اینکه کار بازسازی موصل همچنان در مرحله ابتدایی قرار دارد، گفت: به دلیل وجود مین در این شهر برای ارزیابی خسارت‎ها به هواپیماهای بدون سرنشین نیازداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است، سازمان یونسکو شهریورماه سال جاری در ابتکاری با هدف جمع‌آوری کمک برای بازسازی موصل، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح جمع‌آوری کرد.

شهر موصل عراق در طول سه سال در کنترل گروه تروریسستی داعش قرار داشت و شاهد درگیری‎های ویرانگر بود تا این که سرانجام در جولای سال ۲۰۱۷ به کنترل نیروهای عراقی درآمد. کار بازسازی موصل، در ماه دسامبر با بازسازی مسجد جامع «النوری» و گلدسته‌های آن آغاز شده است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌های مقابله با آفات و حفظ سلامت درختان شهر اصفهان اظهار کرد: از جدیدترین روش‌های کنترل آفات در دنیا استفاده می‌کنیم، بهترین و کامل‌ترین روش مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها روش مبارزه و کنترل تلفیقی است.

وی با بیان اینکه در زمان‌های دور ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش استفاده از سموم شیمیایی بوده است، اما در روش جدید، سال به سال کمتر از سموم شیمیایی استفاده می‌کنیم، افزود: برنامه سازمان استفاده از سموم ارگانیک بر پایه گیاهی است که روی بعضی از آفات تأثیرگذاری خوبی دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از نوارهای زردرنگ دارای چسب روی تنه درختان روش دیگر است که به خاطر رنگی که دارد جذب کننده حشرات است، البته ایده آل این است که نوارهای زردرنگ باید زیست‌پذیر باشد و پس از دو سال تجزیه شود.

رضایی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از مواد زیست‌پذیر که در طبیعت تجزیه شود، روی آورده است، گفت: شست‌وشوی درختان را با استفاده از صابون پتاسیم در دستور کار داریم، بخشی از آفات را با همین شست‌وشوی ساده می‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه روش کنترل بیولوژیک یکی دیگر از روش‌های مبارزه با آفات است، ادامه داد: در این روش، از حشراتی از جمله کفشدوزک هفت نقطه‌ای و شکارگر حشرات شته که شکارگر آفات هستند، استفاده می‌کنیم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان در اصفهان تا اواسط اردیبهشت و مرحله دوم خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

کد خبر 747112

دیگر خبرها

  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • ابلاغ ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی