Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری پرس تی‌وی صبح امروز چهارشنبه از بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده خبر این شبکه، در آمریکا خبر داد. در خبرها آمده این مجری آمریکایی‌الاصل برای دیدار با خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بود که بدون هیچ‌گونه اتهامی در فرودگاه «سنت لوئیس» بازداشت و به واشنگتن منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ­

در همین حال، کالین کمپبل -خبرنگار پرس تی‌وی- در گزارش خود از پایتخت آمریکا، شرایط نگهداری مرضیه هاشمی در بازداشتگاه را "بسیار بد" توصیف کرده و از برداشتن حجاب او توسط ماموران آمریکایی و محروم کردن او از خوردن غذای حلال خبر داده است. 

آمریکا در حالی یک مجری و خبرنگار را در زادگاهش بازداشت کرده که وزارت خارجه این کشور در صفحات اجتماعی خود، آزادی بیان را یکی از مقدس‌ترین و مهمترین آزادی‌های تصریح‌شده در قانون اساسی آمریکا دانسته و مدعی شده اهمیت و ارزش آزادی بیان در آمریکا آنجا به اوج وضوح خود می‌رسد که قانون اساسی از برخی گفتارها و ابراز نظراتِ حتی توهین‌آمیز و پرحاشیه نیز حمایت می‌کند و آزادی افراد در ایراد چنین بیاناتی را مهم می‌داند!

اما همانطورکه یک کارشناس آمریکایی در گفتگو با شبکه پرس تی‌وی در رابطه با بازداشت مرضیه هاشمی بیان کرده، آزادی بیان در آمریکا صرفاً یک شعار است که به آن عمل نمی‌شود زیرا دولت‌های اوباما و ترامپ همواره خبرنگاران منتقد را مورد اذیت و آزار قرار داده و حتی برخی از آنان را محاکمه کرده‌اند.

بروس دیکسون، کارشناس آمریکایی ساکنِ آتلانتا، نیز می‌گوید: روشن است که نباید با خبرنگاران یا مسلمانان در آمریکا بدرفتاری شود، اما در عالم واقعیت چنین اتفاقاتی می‌افتد. بسیاری از سیاستمداران دم از آزادی بیان می‌زنند، ولی سیاست‌های بسیاری از دولت‌ها، به ویژه دولت آمریکا، در عمل دقیقاً مخالف ادعا‌هایی است که بر زبان می‌آورند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، با خبرنگارانی که آن‌ها را منتقد خود می‌دانست، بدرفتاری و آن‌ها را محاکمه می‌کرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز دقیقاً همان روش دولت قبلی را (در بدرفتاری با خبرنگاران منتقد) ادامه می‌دهد.

علاوه بر نقض دوباره ادعای آزادی بیان در آمریکا، بازداشت مرضیه هاشمی حدودا یکماه پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان گزارشگران بدون مرز در تازه‌ترین گزارش سالانه خود، آمریکا را ششمین کشور خطرناک جهان برای خبرنگاران معرفی کرد.  طبق این گزارش، در سال گذشته میلادی، ۶ خبرنگار در آمریکا کشته شدند که علت مرگ ۴ نفر از آنها تیراندازی بوده است. 

اکنون با بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی‌الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی، ادعای آزادی بیان در آمریکا و حفظ امنیت آنها یکبار دیگر زیر سوال رفته است. مقامات آمریکایی هنوز هیچ توضیحی درباره علت بازداشت او ارائه نکرده‌اند و به نظر می‌رسد بازداشت و بدرفتاری با او، یا در چارچوب تبعیض نهادینه‌شده علیه مسلمانان و یا صرفا با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

مرضیه هاشمی با نام اولیه «ملانی فرانکلین» در ایالت کلرادو آمریکا به دنیا آمده و در رشته‌ رسانه تحصیل کرده است. او در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آزادی بیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به ادعایی در فضای مجازی/ آیا گرد و خاک شدید به ایران می آید؟

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره ورود گرد و غبار زیاد از غرب کشور صادق ضیاییان اظهارکرد: گرد و خاک زیادی امروز در هوای عراق مشاهده نمی‌شود فقط در نجف شاهد این پدیده هستیم.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی امروز در این کشور فعال است که پوشش گسترده ابر دارد و به علت وزش باد شدید در برخی نقاط، در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود البته پدیده غالب این سامانه بارش باران است که در اواخر امشب وارد کشور ما و باعث بارش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در ایران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) خواهد بود. استان‌های چهار و محال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس شدت خواهد داشت.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وقوع گرد و خاک شدید و آلودگی زیاد هوای کشور در فصل بهار پیش‌بینی می‌شود؟ تاکید کرد: پیش‌بینی وقوع گرد و خاک یکی دو روز قبل انجام می‌شود ولی احتمال دارد وضعیت خوب بارش در جنوب کشور به‌ویژه در بهار موجب تثبیت خاک شده باشد و کمتر از سال‌های قبل شاهد گرد و غبار در بهار باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم
  • پاسخ به ادعایی در فضای مجازی/ آیا گرد و خاک شدید به ایران می آید؟
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • ادعایی درباره تخلیه سفارت اسرائیل در «باکو» از ترس ایران