Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@21:46:05 GMT

افزایش۲۰درصدی کشفیات سرقت از منزل

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۷۹۹۸

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: عناوینی که به مجرمان می‌دهیم بیشتر مجرمان را در جرمی که انجام داده‌اند ترغیب می‌کند و بعضی از این افراد در زمان دستگیری فکر می‌کنند که آدم‌های بزرگی هستند. خوشبختانه در نه ماهه گذشته ۲۰ درصد کشفیات سرقت منزل را داشته‌ایم که این آمار نشان می‌دهد فعالیت‌های پلیس در این زمینه موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا مقیمی در همایش تخصصی معاونین و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های کشور گفت: با مجرمان نباید طوری برخورد شود و عناوینی مثل سلطان به آن‌ها بدهیم که این افراد بزرگ جلوه کنند. این در حالی است که همکارن بنده برای شناسایی و دستگیری این افراد تلاش زیادی انجام می‌دهند و دادن این عناوین باعث نشود که تلاش‌های آن‌ها نادیده گرفته شود.

  رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: یکی از مشکلات ما در پلیس اطلاعاتی است که به دست مردم می‌رسد این اطلاعات همان اخبار و فیلم‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بار‌ها افرادی که دستگیر شده‌اند در بازرسی از مخفی‌گاه آن‌ها مستنداتی به دست آمده که مدتی قبل این تصاویر توسط صدا و سیما پخش شده بود و همین مستندات کلاس آموزشی برای این سارقان بوده و با کپی کردن همان کار را در جامعه پیاده کرده‌اند. به همین خاطر است که به عقیده ما به صلاح جامعه نیست که شیوه و شگرد را توضیح می‌دهیم همچنین این آرامش را باید به جامعه بدهیم با انتشار خبر دستگیری مجرمان.   سردار مقیمی اضافه کرد: برخورد با تبهکاران فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست و ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند. ما با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت با توجه به اینکه در سال ۹۲ افزایش سرقت را شاهد بودیم توانستیم در سال ۹۴ و ۹۵ کاهشی در این حوزه داشته باشیم، اما متاسفانه در خرداد و تیر ماه دوباره افزایش وقوع سرقت داشتیم. هرچند تلاش کردیم با بکارگیری همه رده‌های ناجا تا پایان سال وضعیت مناسب‌تری را داشته باشیم.   در شش ماهه دوم و مرداد ماه وقوعات سرقت را شاهد بودیم این درحالی است که با همه طرح‌هایی که داشتیم و آن‌ها را اجرا کردیم نتوانستیم کاهش مورد مطلوبی در وقوعات داشته باشیم. در این رابطه سازمان‌های دیگر نیز باید مسئولیت‌پذیر باشند.   وی گفت: مشکلات اقتصادی که به وجود آمده است ممکن است برخی از حرکات را مثل سرقت افزایش دهد به همین خاطر قرارگاه مقابله با سرقت باید پویایی داشته باشد تا راه‌ها و روش‌هایی را که داریم اصلاح کنیم و سعی بر این داریم که با طرح‌های جدید در وقوع سرقت کاهش داشته باشیم و حتی وقوع سرقت را متوقف کنیم.   رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: برای هر استان یک طرح استانی نوشته شده است و رقرار است هر استان در خصوص مقابله با سرقت طرح‌های خاص خود را داشته باشد.   مقیمی اضافه کرد: در مورد آمار و ارقام آن چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که در بحث سرقت منزل فراوانی بیشتری داریم بصورتی که نه درصد جمع کل همه سرقت‌ها را سرقت منزل تشکیل می‌دهد.   این مقام انتظامی با بیان اینکه سرقت اتومبیل، سرقت احشام و خروج احشام از کشور و سرقت قطعات داخل خودرو از دیگر سرقت‌هایی که مورد نظر است اضافه کرد:همیشه تلاش کرده‌ایم که در این حوزه‌ها فعالیت چشمگیری داشته باشیم بطور مثال اگر در سال ۹۷، هشت سرقت بانک داشتیم هشت کشف سرقت هم داشتیم.   مقیمی گفت: سرقت منزل با فراوانی بیشتری همراه است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منزل ۱۹ درصد افزایش داشتیم. اما کشفیات ما نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. یکی از مشکلات ما در سرقت منزل دو موضوع است. ۱. ما به هیچ عنوان حفاظت از منزل را جدی نگرفته‌ایم بخصوص در‌های ورودی آپارتمان امنیت لازم را ندارد موضوع دوم نیز این است که ما منازل خود را با بانک مرکزی و بانک خزانه اشتباه گرفته‌ایم و اموالی را که نگه می‌داریم با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم در جامعه فرصت خوبی را برای سارقان ایجاد می‌کند. درصورتی که می‌توان گفت: دعمده سرقت‌های منزل که در حال حاضر انجام می‌گیرد طلا و ارز است آن هم به این خاطر که نقدینگی وطلا خیلی سریع تبدیل می‌شود و از طرف دیگر در زمان دستگیری سارق مالی برای بازگرداندن به مالباخته وجود ندارد. منبع: میزان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی در یزد 


 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ موسوی گفت: به دنبال شکایاتی از سوی چند نفر از شهروندان مبنی بر سرقت خودرو‌های آنها در محله‌های مختلف شهرستان، مأموران پلیس یزد موضوع را در دستور کار قرار دادند. 


این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران با گشت زنی در سطح شهر و پیگیری مستمر موفق شدند ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی را در مناطق مختلف کشف کنند. 


جانشین انتظامی استان یزد در پایان از همشهریان عزیز خواست هشدار‌های پلیس در جهت پیشگیری از سرقت رعایت کنند تا در دام سارقان گرفتار نشوند

دیگر خبرها

  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • کشف ۳ تن مواد مخدر و ۳۰۰۰ خرده فروش در یک ماه
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • کشف ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی در یزد 
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم حشیش از منزل ۲ متهم در فلاورجان